MuscleMeat

Het Whisky & Spirits Topic

Thanks voor de snelle reacties!
Ja daar gaat het dus mis. Wel geproefd maar nooit gekeken naar wat het was.

Een proeverij is inderdaad ook een goede, maar zoals MR aangeeft betaal je daar wel gelijk voor maar is wel de beste manier om snel verschillende smaken te proeven. Zal me er eens in verdiepen. Zie daar ook Nikka staan, die heb ik wel gedronken. Vond het lekker, weet niet in hoeverre alcohol invloed heeft want deze is wel vrij hoog met bijna 52% (als ik het zo even vergelijk).
In Alkmaar heb je restaurant de Hielander.
http://www.schotsrestauranthielander.nl/

Als je eens lekker gaat eten en Wullie (de eigenaar) lief aankijkt en oprecht vraagt dan mag je soms wel wat proeves doen...
Hij heeft er meer dan 1000 in stock (@Sanca Claus :o )
Je kan ook speciale proeverijen doen.

Wel prijzig maar je leert veel en je kan als je er eet wss wel wat meer proeven.

vodka.jpg vodka.jpg

ben wel liefhebber van dit spul, deze van poolse vrienden gekregen :heart:

vodka.jpg

Na een Chivas 12y on the rocks te hebben gedronken heb ik sinds m'n 15e geen whiskey meer geprobeerd op enkele mixdranken na. Maar gezien ik naar Noorwegen ga en drank reteduur is toch weer eens een gokje gewaagd en een fles Paddy gekozen als kerstpakket :p

Om vooraf nog een beetje te proberen een 20cl flesje Glenfiddich 12 gehaald, begin het al steeds meer te waarderen met enkel wat druppeltjes water. Maar deze is helaas bijna op.. Iemand nog een leuke aanrader van een klein flesje voor een beginner om hierna te proberen? :D

Laatst bewerkt:
Tijdens het zoeken naar m'n smaak en het te leren waarderen zouden 20cl flessen wel prettiger zijn voordat ik geld neerleg voor een flinke fles :D. Van hierboven zijn ze er helaas niet.

Een beetje rond wezen neuzen en een leuk pakketje voor een tientje gevonden met 5cl van elk: glenlivet fr, chivas 12, four roses bourbon en jameson . Leuke (en goedkope) manier om kennis te maken met blends, bourbon en een triple distilled Ierse whiskey :D

Laatst bewerkt:
Glenfarclas 105!

In korte tijd ben je liefhebber geworden zie ik.

Capture.JPG

@Sanca Magni voor bij de borrel :roflol:

ook in gin varant te krijgen :D

Terug
Naar boven