Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kleren zijn overrated!Ik krijg stilaan de indruk dat @Bubs i.p.v. kleren dat dekentje draagt.
Put your money where your mouth is

Tuurlijk heb je een keus, maar ik laat ze zelf kiezen. Katten horen nu eenmaal op avontuur te gaan ipv opgesloten te worden.
Waarom een kat nemen wanneer je zijn vrijheid gaat afnemen? Deze kat was trouwens het zoontje van mijn andere kat, dat was een zwerfkat. Die heeft toen een oppas katje (toevallig een binnenkat) zwanger gemaakt. Hoe kan ik dan weten wat voor een kat het is? Zijn vader (de zwerfkat) is trouwens de kat die alleen 's avonds een kwartiertje de tuin in gaat. Macho was verder niet constant buiten, maar was elke dag wel even er op uit.
Er valt over beide standpunten natuurlijk wat te zeggen, maar het gaat mij niet om zijn dood maar om het gebrek aan fatsoen van de doodrijder.
Mijn vriendin en ik zeiden al jaren tegen elkaar dat die kat nog eens aangereden ging worden. Desondanks wisten wij dat hij niet gelukkig zou zijn indien wij hem binnen zouden houden. We hebben een tijd in een appartement op 2 hoog gewoond waardoor hij dus noodgedwongen binnen moest blijven, dat was geen succes.

Ik heb hier al veel discussie over gehad en dit is dan ook het enige dat ik erover ga zeggen want mijn ervaring is dat katteneigenaren maar geen beetje gezond verstand hebben hierover maar het is heel simpel:
Het is jouw huisdier, dus ook jouw zorgen en lasten en niet een van ander.
En daarmee wil ik zeggen dat het jouw verantwoordelijkheid is om je kat niet op een ander zijn eigendom (jawel zelfs in huis! al meegemaakt) te laten kakken/pissen/(op)jagen of vermoorden van een ander zijn huisdier, etc
Idem met moord op wilde dieren.
Je wil niet weten hoeveel geld er al besteed door eigenaren om hun huisdier te beschermen tegen jouw kat. Omdat jij perse je kat zomaar buiten gooit en die z'n zin mag doen. Vind je dat normaal? Iemand die maatregelen moet treffen omdat jouw huisdier roet in het eten komt gooien op zijn eigendom?
Rustig slapen/eten/drinken/spinnen doen ze lekker thuis en eens ze buiten zijn worden het jagers/verkenners. Ken je de gezegde "als de kat van huis is"? Zoiets maar dan anders
En het verhaal "ja maar die katten horen in de natuur...." is ook maar flauw want dan moet iedereen maar zijn huisdieren buiten gooien. En wat ook zo typisch is: raskatten ga je niet buiten zien, te duur. Want die dure kat wil je niet overreden zien toch? Maar die goedkope/gratis kat? Gooi die maar buiten man... paar dagen rouwen als hij op straat ligt met zijn darmen naast zijn lijf en 'hop' daar is er weer een leuk nieuw gratis katje... paar weken binnen en daarna kan die buiten toch?
Je durft dan nog te spreken over het fatsoen van de doodrijder...
De kat heeft dan ook nog eens het geluk dat het maar heel weinig tot bijna geen natuurlijke vijanden heeft in de Benelux. Mochten er veel meer vossen rondlopen in de natuur wat zou je dan doen?
Katteneigenaren hebben blijkbaar nog nooit gehoord van "roll bar fence" of een kattennet of schrikdraad rondom de tuin? Quasi onzichtbaar, kat kan rustig in de tuin rennen en geen klagende buren...
Catproof Gardens
catproofgardens.eu
Kattennetten | Nettenlijn
nettenlijn.nl
Wel leuk dat je van een vorige kat sokken hebt laten maken...Kind wil de katten de hele tijd knuffelen, maar de katten vinden dat een minder goed idee.
![]()
Dat duurt helaas te lang. Een heel kattenpak voor de kleine zou leuk zijn, maar tegen de tijd dat we deze katten hun vel beschikbaar hebben is dat al niet meer voldoende. Het kind groeit te snel of de katten leven te lang.Wel leuk dat je van een vorige kat sokken hebt laten maken...
Je houdt ze voor het vel?