Fitness Seller

Het leven na een kuur: hoe ziet dat eruit?

Ano_1989_86

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
66
Lengte
1m73
En dan heb ik het niet over nolvadex en clomid, maar meer over het mentale aspect ervan. Ik kan me voorstellen dat het demotiverend moet zijn om plots weer naturel te moeten trainen en te merken dat de trainingen niet meer zo super gaan en dat je niet meer elke week sterker wordt en dat je geen gruwelijke pumps meer hebt.

Heb je trouwens buiten de trainingen ergens last van? Ik denk aan slecht slapen, lager zelfbeeld, schuldgevoel... zulke dingen. Ik kan me voorstellen dat sommigen onder jullie al aan het denken zijn aan de volgende kuur terwijl je nog in de nakuur van je vorige zit.

Go!

Laatst bewerkt:
gruwlijke pumps heb ik altijd, ook als ik off ben.
maar ik begrijp wat je bedoelt, eenmaal de smaak gepakt te hebben van ON zijn heb je t idee dat je naturel weinig voortgang boekt. maar dat is appels met peren vergelijken natuurlijk

In de periode tussen mijn winstrol kuur en nu de dianabol met test kuur had ik eigenlijk geen last van het niet 'on' zijn.

Had zonder ook gewoon lekkere pomps tijdens trainingen, wel wat minder dan met kuur, maar evengoed lekker
Wel merkte ik dat het alghele gevoel van hardheid in de spieren afnam met de tijd, wat wel jammer was, maar daar lag ik niet wakker van snachts.

Hoe dit straks zal gaan na mijn huidige kuur zal ik over 10 weken wel gaan merken,
Fingers crossed!

Gewoon hetzelfde, maar alles een tikkeltje minder.

Het leven na n kuur is prachtig!!!
Overal roze hartjes...en regenbogen...alleen die mannen in witte jassen lopen me n btje te irriteren...

Als of je er anders van word? Ik niet in ieder geval.

- slechter slapen
- zeer snel fysiek leeg
- (heel) nerveuzer
- korter van lont, ja raar hé, op roids lekker relaxed
- lager zelfbeeld
- veel grotere moodswings
- veel lager libido natuurlijk met het zelfbeeld daarop: minder 'mansch'
- weinig interesse in bodybuilding, weinig drive om te trainen of clean te eten
- (nog) meer gesloten van andere mensen, minder sociaal
- minder zelfzeker op sociaal vlak, subassertiever
- uitkijkend wanneer ik weer mag...

tja, is niet zozeer omdat roids daar voor zorgen, maar omdat roids die slechte features gewoon wegnamen zodat ik veel lekkerder in mn vel zit. dus ik geef roids niet de schuld.

- slechter slapen
- zeer snel fysiek leeg
- (heel) nerveuzer
- lager zelfbeeld

tja, is niet zozeer omdat roids daar voor zorgen, maar omdat roids die slechte features gewoon wegnamen zodat ik veel lekkerder in mn vel zit. dus ik geef roids niet de schuld.
Dit vooral kort lontje, als ik on ben ben ik zo lief tegen gf etc.
Ze zegt ook altijd wanneer ga je terug ON als ik OFF ben.

Gewoon hetzelfde, maar alles een tikkeltje minder.

Bij mij is het ook dit. Niets dramatisch ofzo.

Na enkele weken gaan de zaken weer snel vooruit (kracht en mentale focus).

Maar ik ben ook iemand die vind dat als je zo'n grote kerel bent om aas te gebruiken dat je ook zo'n grote kerel moet zijn om achteraf het tijdelijke 'mindere' te aanvaarden. Die gedachte sterkt me altijd wel en als ik er dan weer een tijd vanaf ben vind ik het wel prima.

wat james + collosal zeggen.

is ongeveer hetzelfde als je vraagt of er leven is na de dood

ik blijf altijd wel gemotiveerd met als doel zo veel mogelijk kg's te houden.kracht kijk ik minder naar . zorg er wel altijd voor dat de pomp er na iedere workout goed inzit , das nog altijd het belangrijkste .

verder ga ik dan meestal nog strenger om bij men dieët want zonder aas word ge gewoon rapper vetter.
de coïtusdrive is dan meestal wel serieus minder als tijdens .maar 2x in de week coïtus is toch wel een must (vriendin moet ook content blijven :))
en voor de rest kijk ik er wel naar uit wanneer ik de volgende keer terug kan knallen .

ik blijf altijd wel gemotiveerd met als doel zo veel mogelijk kg's te houden.kracht kijk ik minder naar . zorg er wel altijd voor dat de pomp er na iedere workout goed inzit , das nog altijd het belangrijkste .

verder ga ik dan meestal nog strenger om bij men dieët want zonder aas word ge gewoon rapper vetter.
de coïtusdrive is dan meestal wel serieus minder als tijdens .maar 2x in de week coïtus is toch wel een must (vriendin moet ook content blijven :))
en voor de rest kijk ik er wel naar uit wanneer ik de volgende keer terug kan knallen .

jaja dat ook al, als ze minstens dagelijks gewend zijn en dat valt weg, dan gaan ze klagen he :D

• Topic Starter Topic Starter
- slechter slapen
- zeer snel fysiek leeg
- (heel) nerveuzer
- lager zelfbeeld

Damn, wat een serieuze waslijst... Maar ergens wel te verwachten natuurlijk.
Heell erg bedankt voor je reactie!

kan me wel vinden in de opsomming die james maakt!

Zie je het nog zitten bro? :D

Gewoon niet vergeten adem te halen, on en off zijn, zijn beiden maar tijdelijk hehehe

Hoe denk je trouwens over het leven na na na de kuur milton? :)
Je beseft vast en zeker dat het niet bij één keer blijft, maar hoe ver wil je het drijven?

Heb je een bepaald doel voor ogen dat je 1x wilt bereiken, of een bepaalde fysiek hoe je het jaar rond wilt staan ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Hoewel ik mij wel aan die lijst nadelen kon verwachten, zet het mij toch nog aan het twijfelen. Vooral dat slecht slapen (want ik had tijdje geleden een slaapprobleem, dat ondertussen weer volledig van de baan is) en dat uitkijken naar de volgende kuur zie ik niet zitten. AAS zijn nu al een grotere obsessie voor mij geworden dan het bodybuilden zelf ooit geweest, terwijl ik nog niet eens gekuurd heb. Kan me niet inbeelden hoe gruwelijk ik dan zal uitkijken naar de volgende kuur eens ik mijn eerste al achter de rug heb.

Ook moet het héél demotiveerd zijn om plots weer naturel te moeten trainen nadat je dankzij de roids 12 maanden op 300% hebt kunnen trainen. Ik vergelijk het een beetje met mijn uitgaansleven: vroeger had ik altijd de tijd van mijn leven op feestjes dankzij drank en dope, maar nu ik leerkracht ben, ben ik altijd de nuchterste die daar rondloopt en dat is echt geen pretje, hoor. Beetje vage vergelijking maar ik denk wel dat je snapt wat ik bedoel.

En mijn doel: tja, zo groot mogelijk staan hé en dan ook zoveel mogelijk massa blijven behouden. Maar de kans is heel reëel dat ik het een jaar na mijn kuur plots heel druk krijg met mijn werk en dat ik nog nauwelijks kan eten of trainen, waardoor ik binnen de kortste keren weer die miezerige ecto van weleer ben. Ik kan me voorstellen dat ik dan achteraf zoiets heb van: "was het nu echt nodig om te kuren?"

Dus ja, de keuze is nog lang niet gemaakt...

Terug
Naar boven