MuscleMeat

Het motor-rijbewijs topic.

waarom denkt iedereen dat je 1e motor een gaar ding moet zijn, geloven jullie echt dat iedereen de eerste tijd om de haverklap op zn bek gaat ? fok je lest toch ook zonder zijwieltjes ofniet dan, ga beter koekblik of trike rijden als je niet op motor durft
 
Zozo...gespierde taal zeg. Welkom hier.
 
tremendes jij bent baas, rijden zonder rijbewijs. snap die mensen niet die andere geen mooie 1e motor gunnen, onder het mom van "je gaat zeker op je bek"
 
waarom denkt iedereen dat je 1e motor een gaar ding moet zijn, geloven jullie echt dat iedereen de eerste tijd om de haverklap op zn bek gaat ? fok je lest toch ook zonder zijwieltjes ofniet dan, ga beter koekblik of trike rijden als je niet op motor durft
Dat je op deze manier tegen die uitspraak in gaat laat je achterlijkheid goed zien. Als je een goed punt hebt welke voor het kopen van een nieuwe motorfiets is dan moet je dat wat constructiever brengen. Helaas is die er gewoon niet, vandaar dat je dus ook zo'n reply post. Opgekropte frustratie omdat je te kortzichtig bent om in te zien dat er alleen maar pluspunten zijn aan het kopen van een pekelfiets/goedkope motor als 1e motor.

Durven heeft er overigens niks mee te maken, er zijn zat goedkope motors (<2000e) die 140-150 PK hebben.
Gaar overigens ook niet. Een motor wordt vanzelf goedkoop als er 50-60k KMs mee zijn gereden, dan is ie net ingereden en absoluut niet per definitie gaar.
 
Laatst bewerkt:
Wil volgend jaar ook gaan starten met het motorrijbewijs. Ben zelf gek van sport motoren. :heart:
 
  • Like
Waarderingen: Worf
waarom denkt iedereen dat je 1e motor een gaar ding moet zijn, geloven jullie echt dat iedereen de eerste tijd om de haverklap op zn bek gaat ? fok je lest toch ook zonder zijwieltjes ofniet dan, ga beter koekblik of trike rijden als je niet op motor durft
Het maakt in principe niet uit denk ik wat voor motor je rijd, of het nu een oude of een nieuwe is. Het enige verschil is het financiële plaatje (lijkt mij).

Ik ben begonnen met een relatief nieuwe motor (2007). Ik vind dit relatief nieuw, in vergelijking tot wat een aantal van mijn andere motormuizen hebben (2001 - 2004).

Ja ik ben duurder uit, ja ik heb hogere kosten mbt verzekering, maar als je het kan betalen, who cares?

Of zit ik er nu totaal naast, dat er zo'n wereld van verschil is tussen een oude en een nieuwe motor..? Behalve het financiële dan.

Edit; ik ben wel van mening dat het verstandig is om niet direct op een zware sportmotor te beginnen. Ik zit zelf op een Gsxr750, maar ik zou dat niemand aanraden eigenlijk. SBK 600 max. Meest ideale begin motor is denk ik een naked bike.
 
Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #187
Het maakt in principe niet uit denk ik wat voor motor je rijd, of het nu een oude of een nieuwe is. Het enige verschil is het financiële plaatje (lijkt mij).

Ik ben begonnen met een relatief nieuwe motor (2007). Ik vind dit relatief nieuw, in vergelijking tot wat een aantal van mijn andere motormuizen hebben (2001 - 2004).

Ja ik ben duurder uit, ja ik heb hogere kosten mbt verzekering, maar als je het kan betalen, who cares?

Of zit ik er nu totaal naast, dat er zo'n wereld van verschil is tussen een oude en een nieuwe motor..? Behalve het financiële dan.



Mooi gezegd. Ik denk dat de meeste, niet iedereen, maar de meeste motorrijders zuiniger zijn op hun motor dan de gemiddelde autorijder. Denk dat als je een beetje zoekt wel een leuke motor kan vinden voor een goede prijs. En een motor van 10 jaar zijn goed betaalbaar en vaak gewoon goed en netjes onderhouden.
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #188
On-topic: Overmorgen AVB examen!!
 
Daarstraks nog eens motor gereden, wat een zij wind :eek: was blij dat ik de autosnelweg af was. Heeft er soms iemand een goeie simulatie (video)waarin uitgelegd word hoe best de bochten te nemen? daar heb ik nl. nog wat problemen mee.
 
Succes!
 
Daarstraks nog eens motor gereden, wat een zij wind :eek: was blij dat ik de autosnelweg af was. Heeft er soms iemand een goeie simulatie (video)waarin uitgelegd word hoe best de bochten te nemen? daar heb ik nl. nog wat problemen mee.

Twist of the Wrist II van Keith Code

Belangrijkste is gewoon heel goed door de bocht kijken en beetje durven.
 
Laatst bewerkt:
Deze week nog een stukje in de berm gereden toen er bij het uitkomen van een bocht een groot stuk aangereden modder op de weg lag. Op dat moment niet eens tijd gehad om te schrikken ofzo, ik stuurde er automatisch iets omheen en in de berm. Pas achteraf dacht ik van mmmm dit had best verkeerd af kunnen lopen want ik reed wel 60 a 70 ofzo en had al mn toesliders aan de grond
 
Laatst bewerkt:
Kan je wel zeggen ja.. Als ik slaag morgen heb ik 1 juli AVD. Jij?

Zo dat is al snel erna! :D Weet nog niet wanneer ik AVD heb, probleem is dat mijn rijschool geen data vooraf inkoopt, dus hoop dat het niet al te lang gaat duren..
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #197
Succes morgen kerel! Laat je ons even weten? Trouwens best een groot "gat" tussen je avb en avd.

Zei ik 1 juli? Dit moet zijn 1 juni, over een goede twee weken dus! Excuus..

Gisteravond nog even 2 uur les gehad, en we zijn naar het examenterrein geweest. Heerlijk 20km snelweg op de heenweg, daar geoefend en toen via wat landweggetjes weer terug, was echt te gek! Soms even wat stukken lekker het gas opengetrokken!

Om half 3 vanmiddag vertrekken, om 15.50 examen.. Nog even een uurtje warm draaien van te voren. Begint wel te kriebelen nu!
 
Zei ik 1 juli? Dit moet zijn 1 juni, over een goede twee weken dus! Excuus..

Gisteravond nog even 2 uur les gehad, en we zijn naar het examenterrein geweest. Heerlijk 20km snelweg op de heenweg, daar geoefend en toen via wat landweggetjes weer terug, was echt te gek! Soms even wat stukken lekker het gas opengetrokken!

Om half 3 vanmiddag vertrekken, om 15.50 examen.. Nog even een uurtje warm draaien van te voren. Begint wel te kriebelen nu!

Spannend..maar komt goed! Hou de rust erin! Go for it!
 
  • Topic Starter Topic Starter
  • #200
  • Like
Waarderingen: HB89
Terug
Naar boven