MuscleMeat

Het motor-rijbewijs topic.

Hey kerel, ik lees het nu pas. GEFELICITEERD man, te gek! Viel het je mee of tegen? Ik heb de 17e AVB, nog 3 keer lessen te gaan, maar het gaat lekker al zeg ik het zelf.

24 op voor je AVD? Damn, dan heb je een week eerder AVD dan ik, gaat goed komen!

Bedankt man! Viel me heel erg mee. Denk dat het kwam omdat de plek waar ik altijd oefende een relatief smalle Industrieweg was met link en rechts zand en stoepranden. Nu was met het examen alles op een groot en wijds terrein met links en rechts veel ruimte.
Daanaast vond ik de 40 min snelweg, zoals verwacht, k*t en zwaar(stond gisteren veel wind) maar dit maakte die oefeninkjes avb waarschijnlijk relatief makkelijk. :)
Jij moet ook een stuk rijden toch? Weet zeker dat dit je alleen maar zal helpen mbt het avb examen.
We gaan aardig gelijk op hè. Gaat je lukken kerel, de 17e!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt man! Viel me heel erg mee. Denk dat het kwam omdat de plek waar ik altijd oefende een relatief smalle Industrieweg was met link en rechts zand en stoepranden. Nu was met het examen alles op een groot en wijds terrein met links en rechts veel ruimte.
Daanaast vond ik de 40 min snelweg, zoals verwacht, k*t en zwaar(stond gisteren veel wind) maar dit maakte die oefeninkjes avb waarschijnlijk relatief makkelijk. :)
Jij moet ook een stuk rijden toch? Weet zeker dat dit je alleen maar zal helpen mbt het avb examen.
We gaan aardig gelijk op hè. Gaat je lukken kerel, de 17e!

Ik moet idd ruim 25 snelwegkilometers rijden, net opgezocht via google maps.. Best een aardig stukje ja. Maar vind het opzich niet erg, en voor het examen ook nog even een uurtje de oefeningen doornemen op het examenterrein zelf dus ik ben dan al helemaal warmgereden denk ik!

Ik hou je op de hoogte!

Nog bijzonderheden wat betreft de AVD al?

Laatst bewerkt:
Hey tremendes, nog gefeliciteerd.
Geniet er van:cool:

Ja gefeliciteerd!!

Grrr, mag pas beginnen met lessen wanneer ik mijn theorie heb.. Ik word 21 mei 18, maar zit dan midden in m'n examens, waarom kon ik niet gewoon een aantal weken terug mijn theorie halen?... Grom.

vanavond eerste maal rijles om 19:30 can't wait :D

@tremendes
gefeliciteerd, hoeveel lessen heb je nou genomen en hoeveel euro totaal betaald?

denk om ook te beginnen

tremendes is volgens mij nog niet afgereden, heeft alleen AVB gehaald.

Ik heb hem zelf wel patmuscle, ik had 25 lessen a 40 euro. Sommige halen het in 15, andere weer in 35 dus ligt echt aan hoe snel je alles een beetje doorhebt.

Dan komen er nog 2 examens bij. AVB(vaardigheidcoïtusamen) à 135 euro, AVD(afrijden) à 235 en dan nog je theorie van 35 geloof ik. Ik weet ook niet hoe oud je bent, als je nog onder de 24 bent zou ik lekker snel beginnen, regelgeving gaat veranderen volgend jaar

he gasgitaar,

avb is dat theorie wat je moet afleggen of ook praktijk? dus totaal komt het op een euro of 1500 uit, en dan heb je je rijbewijs.

ben 24 maar, wat gaat er veranderen dan kwa regelgeving

@tremendes
gefeliciteerd, hoeveel lessen heb je nou genomen en hoeveel euro totaal betaald?

denk om ook te beginnen

Heb het laatst uitgerekend en ergens neergezet volgens mij zit ik aan 24 lessen als ik af moet rijden voor avd. À 42,-euro per les theorie 35,- avb 100,- en avd 230,- alles bij elkaar dus 1373,-euro.
Mits ik dus in 1x slaag voor avd.

vanavond eerste maal rijles om 19:30 can't wait :D

Gaaf kerel! Enjoy..:)

Zo wordt ook steeds duurder ??? , 230,- voor avd.. Ik heb mijn rijbewijs nu +/- 8 maanden en toen was volgens mij 190,-...

Zo wordt ook steeds duurder ??? , 230,- voor avd.. Ik heb mijn rijbewijs nu +/- 8 maanden en toen was volgens mij 190,-...

er wordt ook weleens motorhuur gerekend door de rijschool, dat kan het verschil zijn.

en patmuscle:
AVB= 8tje draaien, U-turn, lopen met de motor, noodstop, stopproef, uitwijkoefening etc. gewoon vaardigheden met de motor dus geen theorie.

en de regels gaan zo veranderen dat je onder je 24e 4 jaar licht moet gaan rijden, volgens mij 2jr 25kw(of 125cc kan ook), 2jr 35kw en dan mag je zwaar. En nu mag je zwaar als je na je 21e afrijdt, dan pas als je na je 24e afrijdt. Gaat gebeuren in 2012, weet niet of het januari zal zijn of december.

mja jij hebt dus niks te vrezen hoor.

Lucky you Patmuscle... Ik moet van mijn 100pk'tjes er zo'n 65 in de stal zetten voorlopig.

Ik hoop december, ben vandaag 17 geworden en kan niet wachten om motor te rijden, rijd nu schakelbrommer (rieju rs2).

Die regeling is zo genaaid, dan zou ik dus van 50cc naar 125cc moeten, dat rijd nog steeds niet lekker, 25kw kan ik me meer in vinden.

Lucky you Patmuscle... Ik moet van mijn 100pk'tjes er zo'n 65 in de stal zetten voorlopig.

25kw valt me echt 100% mee moet ik zeggen. Trekt nog steeds flink door tot de 160.

Nog 1 jaartje te gaan, maar denk dat ik dan overstap op een andere (rustigere) motor. 100 pk kan mijn rijbewijs niet aan :o.

Mijn motor heeft 110/115 zo ongeveer.
Het rijd goed hard maar ik sta niet voor verrassingen qua vermogen vind ik.

Blij dat ik niks met die regeling te maken heb!

jo gasten ik ben 17 jaar en ga zodra ik 18 word mijn motorrijbewijs halen. Nu zit ik een beetje rond te speuren maar wat zijn volgens jullie een beetje nette prijzen voor een pakket?
Is het voordeliger om voor een pakket te gaan of voor losse lessen?
Ik heb 18000km brommer-ervaring en op veel vakanties op onze motor van thuis gereden.

succes aan iedereen die zijn rijbewijs wilt gaan halen

ik zou los doen, mss ben je wel een talentje

jo gasten ik ben 17 jaar en ga zodra ik 18 word mijn motorrijbewijs halen. Nu zit ik een beetje rond te speuren maar wat zijn volgens jullie een beetje nette prijzen voor een pakket?
Is het voordeliger om voor een pakket te gaan of voor losse lessen?
Ik heb 18000km brommer-ervaring en op veel vakanties op onze motor van thuis gereden.

succes aan iedereen die zijn rijbewijs wilt gaan halen

wat voor brommer ervaring, scooter of schakelbrommer? want daar zit nogal verschil in. Maarja als je al kan rijden op een motor, gwn losse lessen.

Terug
Naar boven