Fitness Seller

Het motor-rijbewijs topic.

De derde richtlijn (2006/126/EG) over het rijbewijs voor motorrijders treedt vanaf 19 januari 2013 in werking. De teksten moeten uiterlijk tegen 19 januari 2011 omgezet worden in nationale wetgeving. Motorrijders mogen wijzigingen verwachten inzake zowel de technische keuring van hun voertuig als de rijopleiding.

Uiterst tegen 2013 moesten de regels aangepast zijn had ik gehoord.
Dus met een beetje geluk is het begin 2012 nog niet veranderd en kan ik snel nog mijn motorrijebwijs halen +25kw.

Ook bijv bij het stoplicht is het 2 baans, staat er rechts 1 auto en dan denk je prima ga er gewoon achter aan staan. En dan hoor je in je oortje, ja dennis waarvoor ging je niet links er naast staan? Je rijd motor, geen auto! :p

Dat had ik op t examen ook, alleen ging de 2 baansweg direct na het stoplicht naar 1 baans, ritsen dus. Toen stond er 1 auto al te wachten en ik ging er achter staan, maar ook toen had ik er naast moeten gaan staan volgens de examinator..

Vind ik maar raar dan! Snap dat het in de praktijk zo werkt maar plaats op de weg is er gewoon achter naar mijn mening.

De derde richtlijn (2006/126/EG) over het rijbewijs voor motorrijders treedt vanaf 19 januari 2013 in werking. De teksten moeten uiterlijk tegen 19 januari 2011 omgezet worden in nationale wetgeving. Motorrijders mogen wijzigingen verwachten inzake zowel de technische keuring van hun voertuig als de rijopleiding.

Apk hoeft van mij niet zo nodig. Onderhoud mijn fiets prima, en zit verder niet op onnodige kosten/gedoe te wachten.

Daarnaast zal het aantal ongevallen er volgens mij niet minder op worden.

Laatst bewerkt:
Uiterst tegen 2013 moesten de regels aangepast zijn had ik gehoord.
Dus met een beetje geluk is het begin 2012 nog niet veranderd en kan ik snel nog mijn motorrijebwijs halen +25kw.
Uiterlijk betekent dat het dus ook eerder kan.

Apk hoeft van mij niet zo nodig. Onderhoud mijn fiets prima, en zit verder niet op onnodige kosten/gedoe te wachten.

Daarnaast zal het aantal ongevallen er volgens mij niet minder op worden.
nja, dat zit officieel nog in de consulterende fase en op afwachting van onderzoek.

Heb mijn AVB ook binnen! :D Kreeg de volgende oefeningen:

Uitwijkoefening
Noodstop
Langzame slalom
Vertraging
Precisiestop
Achtje
Motor parkeren

Was echt extreem zenuwachtig, het was niet normaal! Alles ging goed, op de langzame slalom na.. 1 fout dus! Ach, AVB is binnen zullen we maar denken! :D

Feli!

Op naar dat roze pasje!

• Topic Starter Topic Starter

Uitwijkoefening
Noodstop
Langzame slalom
Vertraging
Precisiestop
Achtje
Motor parkeren

Was echt extreem zenuwachtig, het was niet normaal! Alles ging goed, op de langzame slalom na.. 1 fout dus! Ach, AVB is binnen zullen we maar denken! :D

Netjes man! Weet je al wanneer je AVD hebt?

Uitwijkoefening
Noodstop
Langzame slalom
Vertraging
Precisiestop
Achtje
Motor parkeren

Kijk eens aan! Gefeliciteerd!

Hoe zit het met gevaar herkenning vragen zitten deze nu ook in de theorie van de motor?

in sep 2009 niet gehad, volgens mij nog steeds niet

Bro, wanneer heb jij nou de 'grande finale'?

Morgen! Heb voor mijn gevoel de laatste les erg goed gereden en denk zelf er meer dan klaar voor te zijn. Mijn instructeur had echter nog het eea te "zeuren", niet lekker voor het vertrouwen. Geeft mij het gevoel dat het een soort roulette is.

• Topic Starter Topic Starter
Morgen! Heb voor mijn gevoel de laatste les erg goed gereden en denk zelf er meer dan klaar voor te zijn. Mijn instructeur had echter nog het eea te "zeuren", niet lekker voor het vertrouwen. Geeft mij het gevoel dat het een soort roulette is.

Als het voor je gevoel lekker ging en je voelt dat je er zelf klaar voor bent gaat het je vast lukken! Wat voor punten had je instructeur dan nog?

mijn instructeur was een keer tijdens het lesgeven op z´n bek gegaan:o, was ik zelf niet bij maar hij vertelde het; bleef haken in zo'n tramrail en gaf de band de schuld :rolleyes:

Ik had ook het gevoel dat ik er klaar voor was en de instructeur raadde mij nog 2 a 3 lesjes extra aan maar heb dit niet gedaan. Hij wil natuurlijk ook wat extra's verdienen en misschien een hoger slagingspercentage. Als jij voelt dat je het kan dan kan je het ook, op het examen let je nog net even wat beter op dan in de les.

Als het voor je gevoel lekker ging en je voelt dat je er zelf klaar voor bent gaat het je vast lukken! Wat voor punten had je instructeur dan nog?

Ja wat voor punten...het werd een beetje een discussie, ik had bv op de snelweg een auto die een stuk harder aan kwam rijden dan dat ik reed voor laten gaan. Daarna haalde ik de auto voor mij in. Ik heb tenslotte geen haast op dat moment. Deed daar ook niemand kwaad mee want ik reed netjes 120km/pu. Beetje dat werk.. Toen gaf ik aan dat als er dit soort discussie punten zijn, het slagen een soort van roulette is en dat het ook een ervaringskwestie is. Maar volgens hem kan/moet iedereen die nu een rijbewijs haald fantastisch kunnen rijden. Nou dat bestrijd ik..vraag iedereen of hij nu na 20 jaar een rijbewijs te hebben of hij beter rijd dan toen hij net geslaagd was en iedereen zal daar ja op antwoorden. Volgens hem was dat niet zo. Toen ik daarop vroeg waarom hij dan nog allerlei vervolg opleidingen geeft terwijl iedereen al zo fantastisch kan rijden, moest hij het antwoord daarop schuldig blijven.
Daarnaast kan het imo niet zo slecht zijn en kan het onmogelijk zo zijn dat de ervaring die ik op de weg heb(20jaar 50 a 60.000 jaarlijkse auto km) niet te zien is.
Nouja...we zullen het morgen zien.

Ik had ook het gevoel dat ik er klaar voor was en de instructeur raadde mij nog 2 a 3 lesjes extra aan maar heb dit niet gedaan. Hij wil natuurlijk ook wat extra's verdienen en misschien een hoger slagingspercentage. Als jij voelt dat je het kan dan kan je het ook, op het examen let je nog net even wat beter op dan in de les.

Mocht ik morgen niet slagen dan vraag ik het gelijk weer aan en neem ik geen enkele les meer. Ben klaar met lessen. Je moet op het examen immers ook geluk hebben dat je geen discutabele situaties tegen komt.

Succes tremendes! Je hebt wel gelijk betreft dat cbr.

1ste dat ik moest afrijden, t*ring zenuwachtig ik reed als een autist. Gezakt, ook logisch. 2de keer reed ik nog slechter en toen was ik geslaagd.

Ik vroeg letterlijk aan de examinator van meneer maakt u geen grap? Is dit wel echt, klopt dit wel? Toen heeft mijn instructeur gezegd, dennis hou je bek je bent geslaagd.

Succes iig, je hebt al wat heel veel ervaring op de weg dus dat scheelt al heel veel!

ik moest ook snel weg voordat ie zich zou bedenken:p

je moet gewoon een beetje spontaan doen, of je bedreigt hem, met mijn postuur is dat niet zo indrukwekkend maar met de jouwe wel, gewoon ff pipa naar die auto richten als je voor het stoplicht staat.

Terug
Naar boven