AndroidHealthClinic

Het motor-rijbewijs topic.

Vandaag weer les gehad..Super lekker weer natuurlijk. Ter voorbereiding van het examen van volgende week de bijzondere verrichtingen nog even doorgenomen. Ging prima. Ik wilde ook nog even de snelweg op, want daar heb ik zoals bekent nog wat moeite mee.
De tip van HB89 ter harte genomen en er voor gezorgd dat ik het stuur ontspannen vast hield, dat was een gouden tip want het ging uitstekend!
Waar ik eerder 120km pu méér dan genoeg vond, heb ik 'm nu wat verder doorgetrokken en een aardig stukje 140km pu gereden.
Ja...dat voelde goed. :) Duidelijk weer een stapje verder!

volgende week beginnen. theorielesje,paar keer een rondje rijden, en examen, allemaal op een 125cc natuurlijk. Gotta love aruba :D

neem nog wel wat lesjes als ik weer terug in nl ben trouwens,anders weet ik het wel.

Ben ik van plan om te kopen (ooit :) )
Waarom?

nvm, belgie zo te zien. Weet niet precies hoe die regelgeving werkt daar.

Maar in nederland zou ik iets wat meer 'motor achtig' opzoeken. Vind 250cc te weinig pit hebben, en beetje brommer uitstraling.

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag weer les gehad..Super lekker weer natuurlijk. Ter voorbereiding van het examen van volgende week de bijzondere verrichtingen nog even doorgenomen. Ging prima. Ik wilde ook nog even de snelweg op, want daar heb ik zoals bekent nog wat moeite mee.
De tip van HB89 ter harte genomen en er voor gezorgd dat ik het stuur ontspannen vast hield, dat was een gouden tip want het ging uitstekend!
Waar ik eerder 120km pu méér dan genoeg vond, heb ik 'm nu wat verder doorgetrokken en een aardig stukje 140km pu gereden.
Ja...dat voelde goed. :) Duidelijk weer een stapje verder!

Goed bezig man, werkte voor mij ook prima! Ik heb 17 mei AVB examen en gisteren te horen gekregen dat, bij positief resultaat, ik 1 juni opkan voor het AVD. Ik kan dus op 1 juni mijn motorrijbewijs hebben!

Goed bezig man, werkte voor mij ook prima! Ik heb 17 mei AVB examen en gisteren te horen gekregen dat, bij positief resultaat, ik 1 juni opkan voor het AVD. Ik kan dus op 1 juni mijn motorrijbewijs hebben!

Mooi man! Dat is mijn streven ook! Rond 1 juni. Meer eerst maar eens volgende week afwachten. Die bijzondere verrichtingen zitten er goed in maar je weet maar nooit.

Mooi zo tremendes! hielp mij ook goed!

• Topic Starter Topic Starter
Mooi man! Dat is mijn streven ook! Rond 1 juni. Meer eerst maar eens volgende week afwachten. Die bijzondere verrichtingen zitten er goed in maar je weet maar nooit.

Laat ik je eens opbeuren bro.. Dit vertelde een vriend me ook, en ik voelde me gelijk zekerder:

Er zijn 12 AVB oefeningen waarvan je er 7 op het examen krijgt. En van die 7 mag je er nog 2 onvoldoende scoren, dus dat betekend dat je maar 5 voldoenden moet hebben!

Van de 4 verplichte oefeningen die je kijgt weet je nu al dat je het lopend inparkeren met de motor en de noodstop zowiso wel haalt! Wat blijft er dan over?

Je kunt het kerel, wij kunnen het haha.. :)

avb stelt weinig voor, goed te doen:)

250cc vind ik veelste sloom, daar ben je zo op uitgekeken. Je kan beter een 400 of 600 kopen en begrenzen,

Laat ik je eens opbeuren bro.. Dit vertelde een vriend me ook, en ik voelde me gelijk zekerder:

Er zijn 12 AVB oefeningen waarvan je er 7 op het examen krijgt. En van die 7 mag je er nog 2 onvoldoende scoren, dus dat betekend dat je maar 5 voldoenden moet hebben!

Van de 4 verplichte oefeningen die je kijgt weet je nu al dat je het lopend inparkeren met de motor en de noodstop zowiso wel haalt! Wat blijft er dan over?

Aha..ja zo zou het goed moeten komen.:) Maarja..er zakken toch ook mensen voor.:( Hoop dat de examinator goed gezind is. Heb wel het gevoel dat ik alle verrichtingen goed beheers, dus heb er zin an! Bring it on!

ik heb toen ik avb moest doen een meisje 2x zien vallen, en ze slaagde, no whorries

nou toen ik moest afrijden was er een kerel bezig. die deed alles perfect..dat ik zin kreeg terug naar huis te rijden.
toen moest hij de noodstop doen en hij remde echt TE en TEVEEL met de voorrem..BAM gezakt. zelf was ik voor het truukjes doen ook eerste x gezakt. deed 2 oefeningen niet goed genoeg
theorie 3 fout en afrijden eerste x goed

Dat hoort niet, 1 keer vallen is einde examen is mij verteld.

nou toen ik moest afrijden was er een kerel bezig. die deed alles perfect..dat ik zin kreeg terug naar huis te rijden.
toen moest hij de noodstop doen en hij remde echt TE en TEVEEL met de voorrem..BAM gezakt. zelf was ik voor het truukjes doen ook eerste x gezakt. deed 2 oefeningen niet goed genoeg
theorie 3 fout en afrijden eerste x goed

Maakte hij een bokje met die noodstop?

Dat hoort niet, 1 keer vallen is einde examen is mij verteld.

Lijkt mij ook ja..Heet niet voor niets AVB(algemene voortuig beheersing)

Laatst bewerkt:
nee voorwiel remde hij gewoon er onder uit zeg maar
dus voor wiel schoot weg en hij lag gelijk plat. hij remde gewoon te hard bij net te hoge snelheid en ik neem aan in verhouding teveel met de voorrem anders gezien hoe zijn voorwiel weg schoot op droog terrein

ze was echt geslaagd :), ik heb trouwens mij avb examen in 1 minuut 40 gedaan ofzo, instructeur nam de tijd op en ik moest van die examinator alles achter elkaar doen

Daar zit inderdaad wel wat in, 5 voldoende (waarvan vier verplicht) moet lukken! De vier verplichte oefeningen zijn toch parkeren (lopen en parkeren op bok of standaard), langzame slalom, uitwijkoefening, noodstop? Uit elke categorie vragen ze er twee (m.u.v. de categorie 'parkeren', daar is er maar één van) dus de precisiestop of de stopproef vragen ze dan ook. Al heb je er één van deze goed, dan ben je al geslaagd! :cool:

Iedereen koopt wel van die mooie dure pakjes..maar als je aan het gainen bent pas je er binnen 2-3 maanden toch niet meer in, beetje zonde lijkt me.

Laatst bewerkt:
nvm, belgie zo te zien. Weet niet precies hoe die regelgeving werkt daar.

Maar in nederland zou ik iets wat meer 'motor achtig' opzoeken. Vind 250cc te weinig pit hebben, en beetje brommer uitstraling.

-21 jaar heb je een beperking tot maximum 25kW, tenzij je al 2 jaar je rijbewijs bezit (als je -21 bent krijg je dus na twee jaar onbeperkt rijbewijs) dus als je het op je 18e haalt en dan 2 jaar gewoon rijdt met 25kW mag je vanaf je 20e je rijbewijs gaan omruilen voor onbeperkt.

Zo'n "windscherm" van een Kawasaki Ninja 250R helpt dat eigenlijk tegen die rijwind, of is dat meer voor de sier?
http://3.bp.blogspot.com/_vwuLjslQG...NNLe4ufM/s800/kavazakininja-250r-2010-7-3.jpg
Nog eens even vragen ;)

Terug
Naar boven