Heb ik al eens opgeschreven, maar voor jou dan:
Irritante vent in mijn vorige sportschool had een nieuwe vriendin bij zich. "Normaal" is hij al zo chronisch vervelend en grensoverschrijdend bezig, dat het een wonder is dat hij niet voortdurend klappen krijgt, Hij beledigt bijvoorbeeld ook aan de lopende band mensen die buiten langs de sportschool lopen of die daar hun auto parkeren. Durfde nu ook grote jongens verbaal aan te pakken zoals mijn trainingsmaat (1m95, 140kg) en ik (hoewel hij zelf aanzienlijk langer is dan ik, zeker 20 jaar jonger en best een beetje gespierd). Bij mij stond hij al op de zwarte lijst omdat mij vaak complimenten geeft over mijn kracht om er dan aan toe te voegen dat ik veel te dik ben.
Omdat wij niet reageerden op zijn provocerende monoloog over Chinezen (mijn trainingspartner en ik hebben Chinese vrienden uit Suriname), probeerde hij me anders aan te pakken toen mijn maatje in een andere zaal ging trainen. Hij legde steeds als ik even niet oplette mijn halter weg en ging zelf op die plek trainen. Na een aantal waarschuwingen zei ik dat ik de sportschooleigenaar ging zoeken, maar die had zich verstopt omdat hij de ruzie zag aankomen. Uiteindelijk vond ik hem in de bezemkast en toen om toestemming gevraagd om die klier te slaan. Dus weer naar de trainingsruimte en het goede/slechte nieuws gebracht ("heb toestemming gekregen van de eigenaar om je een klap te geven").
Had hij niet verwacht en hij begint een partijtje vuil te schelden. Dus ik stap op hem af, hij trekt een fel sprintje, grijpt zijn vriendin bij de hand en scheurt weg op zijn scooter. Maand niet gezien en maanden lang niet naar hem hoeven luisteren.