XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Maar als lonen omhoog gaan wordt alles weer duurder en blijft de koopkracht redelijk hetzelfde toch?

Belasting moet naar beneden. Belasting op producten en inkomstenbelasting.

Hell, alle belasting.
Dat is cirkel redenering die iedereen maakt , lonen gaan nauwelijks omhoog en toch stijgen de prijzen . Prijzen zijn niet gekoppeld aan loon

Dat is cirkel redenering die iedereen maakt , lonen gaan nauwelijks omhoog en toch stijgen de prijzen . Prijzen zijn niet gekoppeld aan loon
De prijs is natuurlijk niet alleen afhankelijk van loon.

Prijzen zijn niet gekoppeld aan loon? Stel mijn motorfiets of auto gaat stuk en die moet naar de garage. Hoe betaal ik dan niet mee voor de reparatie als het loon van de monteurs is gestegen?

Prijzen zijn niet gekoppeld aan loon? Stel mijn motorfiets of auto gaat stuk en die moet naar de garage. Hoe betaal ik dan niet mee voor de reparatie als het loon van de monteurs is gestegen?
Reparatie kosten zijn afhankelijk van meer als loon , onderdelen , verbruiks artikelen , administratieve handelingen . Denk dat je schrikt wat aan overhead achter een factuur zit . Dus nee de loonstijging is niet noodzakelijk aan de prijs gekoppeld . Dat vooral grote bedrijven er een handje aan hebben om te verhogen bij iedere kans die ze zien is een ander verhaal .Ik run een Timmer bedrijf op het moment dat ik elke stijging in loon of andere kosten moet door voeren richting facturatie of aanbesteding ben ik de kortste keren op de fles . Wat wij ervaren is wat men noemt graai flatie ( de grote bedrijven die er alles aan doen om je af te zetten en de overheid die het door de vingers ziet .

Reparatie kosten zijn afhankelijk van meer als loon , onderdelen , verbruiks artikelen , administratieve handelingen . Denk dat je schrikt wat aan overhead achter een factuur zit . Dus nee de loonstijging is niet noodzakelijk aan de prijs gekoppeld . Dat vooral grote bedrijven er een handje aan hebben om te verhogen bij iedere kans die ze zien is een ander verhaal .Ik run een Timmer bedrijf op het moment dat ik elke stijging in loon of andere kosten moet door voeren richting facturatie of aanbesteding ben ik de kortste keren op de fles . Wat wij ervaren is wat men noemt graai flatie ( de grote bedrijven die er alles aan doen om je af te zetten en de overheid die het door de vingers ziet .
Maar als jij je lonen significant verhoogd kun je toch niet anders dan dat in je prijzen doorberekenen?

Ohja er lag hier eergisteren een dronken Pool in de bosjes. :o Ik moest door zo'n steegje langs tuinen en zag aan de andere kant twee voeten uitsteken. :roflol: Ging wel goed met hem antwoorde hij.

Laatst bewerkt:
Of ik ben anders ook wel benieuwd naar verschillende mogelijkheden als die er zijn, maar bijvoorbeeld een inflatiecorrectie of iets meer dan dat als Jantje z'n best wel heeft gedaan dit jaar. Nu is die ook al absurd hoog maarja.

Het geld moet toch ergens vandaan komen en er zijn toch redenen waarom je personeel niet ieder een ton per jaar betaald zodat ze een lekkere koopkracht hebben.

Of ik ben anders ook wel benieuwd naar verschillende mogelijkheden als die er zijn, maar bijvoorbeeld een inflatiecorrectie of iets meer dan dat als Jantje z'n best wel heeft gedaan dit jaar. Nu is die ook al absurd hoog maarja.

Het geld moet toch ergens vandaan komen en er zijn toch redenen waarom je personeel niet ieder een ton per jaar betaald zodat ze een lekkere koopkracht hebben.
Ik betaal aanzienlijk meer dan mijn conculega's , Ik zit hoe dan ook nooit laag in mijn prijzen en mijn klanten waarvan 95 procent terugkerend is hebben hier geen problemen mee .En ja ik verlies ook wel eens flinke klappen geld ,meestal is dat aan het einde jaar weer recht getrokken .

Voorheen maakte hij gruwelijk veel winst en nu nog een beetje.

Hier in België is het nog erger, en liggen de lonen ook nog eens lager.
Ze doen ook nog eens minder met al het belastingsgeld. Het kan altijd erger.
Lonen lager in België? Ik heb aanbiedingen gehad uit Nederland voor gelijkaardige jobs maar de lonen waren telkens minder? Ook laat ik voor veel 'laaggeschoolde' jobs die wij door Nederlandse bedrijven laten uitvoeren aangezien deze vaak goedkoper blijken te zijn als ik de offertes binnen krijg. Ik dacht dat de belasting op het loon in België hoger lag maar ben niet zeker. Ook een verschil tussen 'inhoud' van wat er van je loon afgaat dacht ik nl verzekering, rsz etc.
Maar ken niet van het Nederlands systeem eigenlijk :p

Lonen lager in België? Ik heb aanbiedingen gehad uit Nederland voor gelijkaardige jobs maar de lonen waren telkens minder? Ook laat ik voor veel 'laaggeschoolde' jobs die wij door Nederlandse bedrijven laten uitvoeren aangezien deze vaak goedkoper blijken te zijn als ik de offertes binnen krijg. Ik dacht dat de belasting op het loon in België hoger lag maar ben niet zeker. Ook een verschil tussen 'inhoud' van wat er van je loon afgaat dacht ik nl verzekering, rsz etc.
Maar ken niet van het Nederlands systeem eigenlijk :p
Blijkbaar klopt het wat je zegt

Het gemiddelde salaris in Nederland ligt op 3.802 euro bruto per maand, al is dit door het CPB gemeten in een latere periode. Over dezelfde periode meldt CBS een brutomaandloon van 3.794 euro. We kunnen stellen dat mensen in België gemiddeld iets meer verdienen.

Ben er nog niet zeker van of ik mijn huidige baan moet aanhouden als we naar Noorwegen gaan. Waarschijnlijk wel de eerste maanden tot dat we geseteld zijn. Maar wel meteen inschrijven bij de arbeids buro's
1688616687076.png

Hier in België is het nog erger, en liggen de lonen ook nog eens lager.
Ze doen ook nog eens minder met al het belastingsgeld. Het kan altijd erger.
Netto of bruto? Ik dacht dat jullie inkomenbelasting hoger is (vanaf 40%?) en sociale voorzieningen zoals zorgverzekering aanzienlijk lager.

Een werkplaatshandboek kost een paar tientjes en sleutelen is waarschijnlijk veel makkelijker dan koken...

Terug
Naar boven