AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

It's that wonderful time of year again..

Als je elke keer het aantal vuurwerk gerelateerde HA, HAP en SEH opnames ziet van december t/m begin januari, zou legaal vuurwerk illegaal maken ook geen verkeerd idee zijn.

Al zie je dus dat zelfs een 17 jarige er geen fl**ker om geeft en gewoon illegaal vuurwerk af probeert te steken.

Dat is pech, paar vingertoppen weg..

Laten we legaal vuurwerk illegaal maken om zo de slachtoffers van illegaal vuurwerk te verminderen.

Goed idee hey. Hier heb je vast lang over nagedacht.
1703369771461.png

Laten we trappen, thee en voetbal dan ook gelijk verbieden!

Nee een half continent in der b**kes.

It's that wonderful time of year again..

Als je elke keer het aantal vuurwerk gerelateerde HA, HAP en SEH opnames ziet van december t/m begin januari, zou legaal vuurwerk illegaal maken ook geen verkeerd idee zijn.

Al zie je dus dat zelfs een 17 jarige er geen fl**ker om geeft en gewoon illegaal vuurwerk af probeert te steken.

Dat is pech, paar vingertoppen weg..
Het probleem is dat dit al illegaal is, dit soort vuurwerk is alle proporties te buiten en zijn gewoon semi proffesionele explosieven.

Je gaat dit niet oplossen door het nu in Nederland legale vuurwerk nog zwakker te maken, dit moet je Europees aanpakken.

Zolang je in het oostblok nog gewoon dit soort bende kan kopen blijft dit gebeuren en erger en erger worden. Helemaal nu de criminelen hebben uitgevonden dat je hiermee voor €20 een 'bomaanslag' kan plegen met duizenden euro's schade en brandgevaar. Ruzie met iemand? Ff cobra met 2 flessen benzine naar binnen fl*kkeren en met een beetje mazzel fikt de hele tyfusbende af, zo niet is het bericht iig duidelijk.

De enige andere optie is het afsteken van vuurwerk in Nederland volledig te verbannen en uit de sociale norm te halen. Maar wil je dat? Wil je een leuke oudjaarsavond bij iedereen wegnemen omdat en jaar een paar domme 17 jarigen hun vingers op straat strooien?

Voorlopig vallen er nog veel meer doden en zwaar gewonden in het verkeer op nieuwjaarsnacht door rijden onder invloed, dan door vuurwerk.

Er zijn zeker goede argumenten tegen het afsteken van vuurwerk, zoals de druk op de hulpdiensten en het steeds groter wordende gevaar wat zijn lopen, het elk jaar erger worden van het misbruik van te zwaar vuurwerk, ect. Maar het is ook iets wat voor miljoenen Nederlanders een hoop plezier brengt op een van de weinige echte feestdagen die we in Nederland hebben. Dat is in mijn ogen zeker wat waard.

Haha jullie denken weer allemaal ingewikkeld. Ik zou heel dat vuurwerk verhaal in 1 dag oplossen.

Boete 10.000€ voor iets afsteken en geen waarschuwingen. Probleem opgelost ipv dat eeuwige gezeik dat men de vinger wijst naar alles eromheen wat je toch nooit kunt oplossen.

Overigens ik ben een voorstander van vuurwerk, paar bushokjes opblazen, tunnels exploderen, brievenbussen de t*ring in knallen, wie is er niet oud mee geworden. Klinkt alsof jullie allemaal een saaie jeugd hebben gehad.

Ik heb zulke fijne herinneringen aan vuurwerk afsteken met mijn vriendjes.

Terug
Naar boven