AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Hier doen ze op verschillende plaatsen droneshows in plaats van vuurwerk.
Vind ik een pak leuker om naar te kijken.

Heb de lol van consumentenvuurwerk nooit gesnapt. Het merendeel trekt op niets, gewoon om het hardste knallen. Nou leuk hoor, woe-hoe :emo:

Heb de lol van consumentenvuurwerk nooit gesnapt. Het merendeel trekt op niets, gewoon om het hardste knallen. Nou leuk hoor, woe-hoe :emo:
Ja zeker woehoe

boom GIF

Er gaat niets boven mooi vuurwerk en hindoerollen en chainthunders.

Toch is het wel de realiteit. Economisch, academisch en sociaal is deze groep echt enorm aan het 'verliezen'. De groep jonge mannen die hun plek en succes niet kan vinden is steeds groter aan het worden.

Als je het met lood en asbest wilt vergelijken moet er een minder schadelijke alternatief voor roken op de markt komen.
Ja oke, ik bedoelde alleen meer als zijnde een zeer schadelijk product dat we nooit meer zouden gebruiken.

Hier in de regio wordt veel carbid geschoten. Was altijd gebruikelijk om dat gewoon op de openbare weg te doen, burgemeester, politie, iedereen deed mee. Wordt nu alleen nog maar toegelaten op aangewezen plekken. Die boeren hier hebben het niet zo op veranderingen, maar toch gaat dit aardig gemakkelijk.

Vuurwerk heeft best impact op dieren. Vogels die van schrik tegen hoogspanningskabels aan vliegen en weken daarna nog een hoger energieverbruik hebben. Reeën die compleet de weg kwijt en tegen schuttingen of auto's knallen. Eekhoorntjes en uilen uit de winterslaap. Dieren die een hartstilstand krijgen.
Menig hondeneigenaar weet hoe radeloos dieren kunnen worden door het geknal.

Door dat bewustzijn te creëren leeft het gevoel van oneerlijkheid hier helemaal niet. De huidige generatie gaat heel anders om met dit soort dingen

Ja goed punt.

Al twijfel ik of je dit zo makkelijk kan doen met consumentenvuurwerk in de steden.

Het grote probleem in mijn ogen met grote vuurwerkshows op centrale locaties is het rijden onder invloed. En tweede dat de groep die grootschalig illegaal vuurwerk afsteekt hier totaal geen behoefte aan heeft.

Toch is het wel de realiteit. Economisch, academisch en sociaal is deze groep echt enorm aan het 'verliezen'. De groep jonge mannen die hun plek en succes niet kan vinden is steeds groter aan het worden.
Ligt dat aan de maatschappij of aan het feit dat een grote groep jonge mannen steeds achterlijker wordt?

Verbod past prima bij de overgevoelige snowflake samenleving die we geworden zijn.

Over een paar jaar laat iedereen zijn eigen drone op met O&N, moet je kijken hoeveel overlast, gevaar en schade dat oplevert.

Ligt dat aan de maatschappij of aan het feit dat een grote groep jonge mannen steeds achterlijker wordt?
Tja, die vraag kan je natuurlijk stellen.

We weten alleen wel zeker dat de maatschappij enorm aan het veranderen, we weten dat mannelijke caractertrekken steeds negatiever gezien worden en we zien dat de maatschappij in het algemeen steeds feministischer wordt.

We zien ook dat jonge vrouwen het steeds beter en beter doen. In veel aspecten meetbaar een volledige veelfout beter dan hun mannelijke tegenhangers.

Dus je kan je afvragen of er dan sprake is van een specifieke groep mensen die ineens massaal dommer aan het worden is, of dat de veranderingen in de maatschappij niet alleen postieve effecten hebben.

Op individuele basis denk ik dat je zeker naar de acties van de persoon moet kijken, zoals met alles, maar in het groote plaatje denk ik dat het vrij duidelijk is waar deze trends het gevolg van zijn.

Buiten de discussie over de oorzaak zitten we gezamelijk ook met de gevolgen.

Over een paar jaar laat iedereen zijn eigen drone op met O&N, moet je kijken hoeveel overlast, gevaar en schade dat oplevert.
Drones zijn wel een super interessante opkomende markt met enorm veel potentieel.

Bizar wat mijn DJI 3 kan voor een luttele €600.

@Kathlinoo Waar woon je dan waar een drone alleen boven je eigen huis mag vliegen?

Maar dan worden katten ook verboden buitenshuis.
Ik begrijp niet wat dat ermee temaken heeft?

Beetje gek stukje ook. Die 2000 soorten zijn vooral muizen en andere zijn prooidieren. Eindigen ze niet als kattenvoer, dan als voedsel van vossen, roofvogels, slangen, marterachtigen, ect. Jouw link suggereert dat veruit de meeste muisjes en vogeltjes door katten worden gegeten, maar dat is niet wat het onderzoek zegt. Ze hebben alleen gekeken naar dieren die als kattenvoer eindigen en deze niet vergeleken met bv vossenvoer of wat een (roof)vogel allemaal eet. Ik weet niet waar het onderzoek gedaan is, maar soepschildpadden en 4% reptielen klinkt tropisch. Dat is waarschijnlijke gen regio waar (zelfs wilde katten) katten zoveel geneutraliseerd worden als hier. Daar is vaak een overschot waar geen grip op is, hier speelt dat helemaal niet.

Impact op ecologische systemen klinkt spannend, maar welke impact en hoe dit afwijkt van bv een vos of reiger leggen ze niet uit. Als dat überhaupt vergelijkbaar is.

En dan de praktische kant: Niet iedere kat is een binnenkat. Het is een fabeltje dat je dat er zomaar van kan maken. Wil je een praktische oplossing voor Nederland, focus je dan op huiskatten een 1 of 2 dagen binnen houden als jonge vogeltjes aan het uitvliegen zijn.

Zijn die groepen aan het verliezen of komen ze steeds meer tot de ontdekking dat ze helemaal niet zoveel bijzonders te bieden hebben?

:trollface:

@Kathlinoo Waar woon je dan waar een drone alleen boven je eigen huis mag vliegen?
Dat is de wetgeving in België voor vrijetijdsgebruik van drones lichter dan een kilo (met toestemming van de buren mag je ook boven hun terrein vliegen).
Wil je ergens anders vliegen heb je verschillende attesten en vergunningen nodig.

Met drones zwaarder dan een kilo (tot 4 of 5 kg volgens mij) mag je wel buiten privéterrein (in buitengebieden, niet in steden en dorpen) maar moet je sowieso een opleiding hebben gevolgd en de nodige documenten hebben.

Wat kan die dan dat jij bijzonder vind? (ik ben een drone noob)

Letterlijk kilometers ver vliegen, niet zichtbaar met het blote oog of hoorbaar en alles filmen in 4k.

Hij vliegt ongeveer 30 minuten, tot 60kmh, zo lang er geen gebouwen tussen zitten tot 7km ver. Hoogte is in de app beperkt tot 500 meter van waar je opstijgt maar dat is alleen bij dit merk en daar kan je middels hacken omheen. Vliegen tot ruim 2km hoog vanaf opstijgen kan deze drone gewoon met een accu.

Boven de 30-40 meter hoog is de drone praktisch onzichtbaar en onhoorbaar. (Elektronisch wel gewoon mega zichtbaar voor overheden ect, maar voor een leek niet.)

En dan hebben we het over een 3 jaar oud instapper legaal model dat elke debiel met een beetje oefenen kan besturen en bij Bol.com gewoon voor enkele honderden euro's de volgende dag op je mat ligt.

Ik gebruik het voor vakanties en het bevalt me enorm goed.

Iets duurdere drones(€2000) hebben ook gewoon bijvoorbeeld 20x optische zoom, en kunnen nog veel meer dan dit 'goedkope' ding.

Tja, die vraag kan je natuurlijk stellen.

We weten alleen wel zeker dat de maatschappij enorm aan het veranderen, we weten dat mannelijke caractertrekken steeds negatiever gezien worden en we zien dat de maatschappij in het algemeen steeds feministischer wordt.

We zien ook dat jonge vrouwen het steeds beter en beter doen. In veel aspecten meetbaar een volledige veelfout beter dan hun mannelijke tegenhangers.

Dus je kan je afvragen of er dan sprake is van een specifieke groep mensen die ineens massaal dommer aan het worden is, of dat de veranderingen in de maatschappij niet alleen postieve effecten hebben.

Op individuele basis denk ik dat je zeker naar de acties van de persoon moet kijken, zoals met alles, maar in het groote plaatje denk ik dat het vrij duidelijk is waar deze trends het gevolg van zijn.

Buiten de discussie over de oorzaak zitten we gezamelijk ook met de gevolgen.
Denk je niet dat een groot deel van de jonge mannen gewoon ontzettend fucking lui aan het worden is? De hele trend dat naar school gaan niet nodig is omdat je daar niet leert hoe je multimiljonair wordt bijvoorbeeld? An sich klopt dat principe natuurlijk maar je leert er wel dat het "het raam" is en niet "wollah die raampje" en die kennis zal je in ieder geval niet tegenstaan in je pad tot miljoenen op de rekening.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind Nederland ook steeds kutter worden maar ik denk dat de schuld daarvan, naast massa immigratie en een debiele overheid, toch ook echt wel deels te zoeken is bij de jonge man.

Ik ga er in mee dat de groei de laatste tijd gestagneerd is de laatste 10 a 15 jaar maar wat hebben ze dan aantoonbaar verloren?

Mijn vader heeft op vanaf zijn 16de trouwens nog een jaar of vier 5,5 dag per week (dus ook halve zatersdagen) in een metaalfabriek moeten werken.

@Fallingout Ik merk hier dat de jeugd weinig interesse heeft in vuurwerk. Dat lijkt kapot gemaakt door de rotzooi wat je de laatste jaren legaal kunt kopen in NL.
De astronauten en thunders, ed van de laatste jaren zijn nog minder dan de rode Xmass crackers die er vroeger waren. Dan trek je al snel richting strijkers ed. Lijkt me meer dat wanneer men op zichzelf woont eens echt vuurwerk wil. Ja wij hadden vroeger ook strijkers, lawinepijlen en patronen, maar dat stelt niets voor met de Cobra's ed van nu. het zgn veiliger maken van het vuurwerk de laatste 35j heeft verkeerde uitwerking gehad.

Ik ga er in mee dat de groei de laatste tijd gestagneerd is de laatste 10 a 15 jaar maar wat hebben ze dan aantoonbaar verloren?

Mijn vader heeft op vanaf zijn 16de trouwens nog een jaar of vier 5,5 dag per week (dus ook halve zatersdagen) in een metaalfabriek moeten werken.

Eigenlijk alle grote meetbare aspecten van succes.

Ze gaan keihard achteruit in opleidingsniveau, inkomen, zelfstandig wonen, levensgenot en schulden en criminaliteit neemt toe.
Zowel TOV van vrouwen uit de zelfde leeftijdsgroep en mannen uit vorige generaties.

Dit is echt een serieus probleem maar sociaal taboe vanwege feminisme.

Ik zie niet zo wat de anecdote van je vader daar mee te maken heeft?

Terug
Naar boven