MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Eén van de weinige dingen waar ik het mee eens ben. Het zou goed zijn om meer mannen in het onderwijs te hebben.
Het ontbreken van mannelijke rolmodellen wordt sowieso als grote of grootste factor voor het falen van deze generatie mannen aangewezen.

Zowel thuis, op school en in de media.

Dat is ook waarom gasten als Andrew Tate zo groot worden. Deze groep is wanhopig op zoek naar een sterke mannelijke rolmodel die ze verteld hoe ze een volwaardig en succesvol leven kunnen leven waarin hun persoonlijkheid niet als 'giftig' en puur negatief aangemerkt wordt.

Kheb al 8 niet meer op facebook gekeken. Ik check alleen dit forum.
Kheb ook geen insta, snapchat, tiktok of al die andere troep.
Prima toch en als je daar als je je daar jongeman niet tegen kan verzetten en je daarom in een hoekje gaat zitten huilen moet je het probleem niet in de feminisering van de samenleving zoeken.

Eén van de weinige dingen waar ik het mee eens ben. Het zou goed zijn om meer mannen in het onderwijs te hebben.
Mannen of 'mannen'?
Prima toch en als je daar als je je daar jongeman niet tegen kan verzetten en je daarom in een hoekje gaat zitten huilen moet je het probleem niet in de feminisering van de samenleving zoeken.
Het is verslavend en er is peer pressure. En het betreft kinderen.

Tot zekere hoogte zou je dat kunnen zeggen, alleen het lost niks op.

Voor een individu kan dit helpen, maar voor een groep is dit geen oplossing.
Wat is dan wel een oplossing? Een hardere opvoeding waarbij ze wat meer moeten afzien, een beetje honger lijden, zo nu en dan een tik met een lineaal, verplicht als tussenjaar >40uur fysieke arbeid moeten leveren en het beetje loon dat ze krijgen verplicht afdragen aan hun ouders?

Het is wel grappig dat we overal waar vrouwen of minderheden het slecht doen voornamelijk zoeken naar oplossingen, tot keiharde discriminatie aan toe, maar als het andersom is roepen we masaal 'Je bent lui en je kan zelf gewoon niks'

En dan vervolgens vragen we ons af waarom die groep zo gedemotiveerd is :roflol:

In short, nee.

Een hoop is ook oorzaak gevolg. Je gaat steeds minder je best doen op school als het onderwijsysteem steeds minder geschikt is voor jou en ook steeds meer jouw aanwezigheid verafschuwd.
Steeds minder geschikt? Als je doelt op dat we kinderen van 6 jaar oud leren over pijpen en geslachts transformaties ben ik dat met je eens. Verder dan dat is er nog nooit iemand slechter geworden van leren rekenen en spellen. Er bestaat ook nog iets als eigen verantwoordelijkheid he. En je bent toch echt zelf verantwoordelijk jezelf te ontwikkelen. Dat doe je niet door school te skippen en met je matties wierie te smoken bij het winkelcentrum.
Je bent steeds minder bereid hard te werken voor je geld als je er toch niks aan over houdt.
Dus ga je thuis zitten b**chen over hoe zwaar je het hebt? Alleen op dit forum zitten al een aantal mensen wie het vroeger niet bepaald is komen aanwaaien maar die simpelweg door zelfontplooiing ( en op het juiste moment een beetje wind mee ) het nu toch aardig op de rit hebben.

Ik heb deze discussie op m'n werk ook regelmatig als, vooral oudere, mensen zeggen dat overwerk niet loont omdat er zoveel geld naar de belasting gaat. Ik heb 1 nachtje overgewerkt en had netto net iets minder dan €200 euro extra deze maand, wel met €14,- extra reiskostenvergoeding.

Neem aan dat je tevens doelt op het trekken van een uitkering met toeslagen vs werken voor een minimumloon. Het deel wat die uitkeringstrekkers dan vergeten is dat je als werkende kans hebt om bijvoorbeeld door te groeien.
Het zelfde verhaal van minderheden in slechte omstandigheden. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen succes, maar ook wel echt een product van hun omgeving en de situatie waarin ze leven.
En ook die situatie en omgeving heb je zelf invloed op. Je kunt met z'n allen in Little Turkey in Amsterdam gaan wonen of je gewoon mengen onder de lokale bewoners en een beetje je best doen ipv zoals de meeste Turks te blijven praten.
Het zijn ook echt niet alleen de 'wollah die raampje' groepen mannen waar het slechter gaat. Bij zo goed als alle subgroepen jonge mannen gaat het steeds slechter.
Steeds slechter in vergelijking met wie of wat of wanneer?

Het zijn hier wel echt inteelt tokkie jongens welke in hun hele leven nooit iets nuttigs zullen kunnen die (het hele jaar trouwens) vuurwerk afsteken. En hun buren terroriseren met harde mongolenmuziek, bedreigen, dieren pesten, etc.

Heeft niks met zielig zijn te maken, is geen verzet tegen een onderdrukkende maatschappij, gewoon mislukte inteelt hersenen. Je zou het een nekschot moeten mogen geven om de maatschappij te ontlasten. Kijken of ze dan nog zo stoer en mannelijk zijn.

Of met drones granaten op ze gooien mooi he knallen hier nog een😍

Letterlijk kilometers ver vliegen, niet zichtbaar met het blote oog of hoorbaar en alles filmen in 4k.

Hij vliegt ongeveer 30 minuten, tot 60kmh, zo lang er geen gebouwen tussen zitten tot 7km ver. Hoogte is in de app beperkt tot 500 meter van waar je opstijgt maar dat is alleen bij dit merk en daar kan je middels hacken omheen. Vliegen tot ruim 2km hoog vanaf opstijgen kan deze drone gewoon met een accu.

Boven de 30-40 meter hoog is de drone praktisch onzichtbaar en onhoorbaar. (Elektronisch wel gewoon mega zichtbaar voor overheden ect, maar voor een leek niet.)

En dan hebben we het over een 3 jaar oud instapper legaal model dat elke debiel met een beetje oefenen kan besturen en bij Bol.com gewoon voor enkele honderden euro's de volgende dag op je mat ligt.

Ik gebruik het voor vakanties en het bevalt me enorm goed.

Iets duurdere drones(€2000) hebben ook gewoon bijvoorbeeld 20x optische zoom, en kunnen nog veel meer dan dit 'goedkope' ding.

Nice! Ik heb een aantal collega's die een dronecursus/-opleiding doen. Heb jij dat ook gedaan of mag dit ook zonder?

Wat is dan wel een oplossing? Een hardere opvoeding waarbij ze wat meer moeten afzien, een beetje honger lijden, zo nu en dan een tik met een lineaal, verplicht als tussenjaar >40uur fysieke arbeid moeten leveren en het beetje loon dat ze krijgen verplicht afdragen aan hun ouders?
Ik zeg niet dat ik 'de magische oplossing' heb. Maar wel ideeen na.

Deels wel een combinatie van dingen die jij noemt.

Een grote sleutel ligt in mijn ogen bij betere rolmodellen en meer peer to peer contact tussen generaties mannen. Dus meer mannen in het onderwijs, meer focus op 50/50 bij scheidingen, ect.

Maar inderdaad ook een verplicht jaar maatschappelijke dienstplicht bij probleemjongeren, waar je dicipline, belangrijke skills in het leven, je rol in de maatschappij ect leert. Het liefst gekoppeld aan een vorm van diploma en ook met een klein inkomen als beloning.

Jongens hebben ook meer fysieke prikkels nodig. School schiet daar echt in tekort.

Ook denk ik dat we asap moeten stoppen met het demoniseren van al het mannelijke gedrag alleen maar omdat we het lastig kunnen sturen zonder mannelijke rolmodellen.

Bedoel je illegaal vuurwerk verbieden? Maar dat is het al...
En hoe denk je dit te kunnen handhaven? Onmogelijk uitvoerbaar.

De reden van deze tsunami aan illegaal vuurwerk is het verbieden van legaal vuurwerk. Je hebt legaal bijna niks meer dus kopen jongeren illegaal vuurwerk. Rotjes? Verboden. Dwergpijlen? Verboden
Romeinse kaarsen? Verboden
Thunderkings? Verboden
Etc etc

Verbieden heeft een averechts effect.
Bizar dat dat allemaal niet meer mag. Nu moet je inderdaad wel de grens over om vuurwerk te kopen.

Het zijn hier wel echt inteelt tokkie jongens welke in hun hele leven nooit iets nuttigs zullen kunnen die (het hele jaar trouwens) vuurwerk afsteken. En hun buren terroriseren met harde mongolenmuziek, bedreigen, dieren pesten, etc.

Heeft niks met zielig zijn te maken, is geen verzet tegen een onderdrukkende maatschappij, gewoon mislukte inteelt hersenen. Je zou het een nekschot moeten mogen geven om de maatschappij te ontlasten. Kijken of ze dan nog zo stoer en mannelijk zijn.
Serieus? Vroeger (periode middelbare school zeg maar), gingen bij ons echt alle jongens de 31ste heel de dag de straat op om vuurwerk af te steken, ongeacht achtergrond of maatschappelijke status. Toen mocht je in Nederland op de 31ste ook nog gewoon vuurwerk afsteken vanaf 10 uur 's ochtends en was het net zo standaard als dat zwarte piet zwart is. Natuurlijk had iedereen ook wel illegaal vuurwerk (althans, meeste kwam uit België, dus dat viel wel mee), maar het is een periode geweest die ik zeker niet had willen missen.

Bizar dat dat allemaal niet meer mag. Nu moet je inderdaad wel de grens over om vuurwerk te kopen.

Serieus? Vroeger (periode middelbare school zeg maar), gingen bij ons echt alle jongens de 31ste heel de dag de straat op om vuurwerk af te steken, ongeacht achtergrond of maatschappelijke status. Toen mocht je in Nederland op de 31ste ook nog gewoon vuurwerk afsteken vanaf 10 uur 's ochtends en was het net zo standaard als dat zwarte piet zwart is. Natuurlijk had iedereen ook wel illegaal vuurwerk (althans, meeste kwam uit België, dus dat viel wel mee), maar het is een periode geweest die ik zeker niet had willen missen.
Idd, het heftigste wat men vroeger aan illegaal vuurwerk had waren die groene schrappertjes. De verboden hebben het goed uit de klauwen laten lopen. Kijk echt terug op een grotendeels leuke jeugd.
1703415353528.png

• Like
Waarderingen: BB_
Nice! Ik heb een aantal collega's die een dronecursus/-opleiding doen. Heb jij dat ook gedaan of mag dit ook zonder?
Deze is tot 249 gram en mag volledig zonder certificaat gevlogen worden.

Misschien wil ik in de toekomst nog wel een betere die wel certificaat nodig heeft, maar dat stelt ook weinig voor.

Mogelijk ook via mijn werk, maar dat is momenteel nog erg beperkt.

• Like
Ik zeg niet dat ik 'de magische oplossing' heb. Maar wel ideeen na.

Deels wel een combinatie van dingen die jij noemt.

Een grote sleutel ligt in mijn ogen bij betere rolmodellen en meer peer to peer contact tussen generaties mannen. Dus meer mannen in het onderwijs, meer focus op 50/50 bij scheidingen, ect.

Maar inderdaad ook een verplicht jaar maatschappelijke dienstplicht bij probleemjongeren, waar je dicipline, belangrijke skills in het leven, je rol in de maatschappij ect leert. Het liefst gekoppeld aan een vorm van diploma en ook met een klein inkomen als beloning.

Jongens hebben ook meer fysieke prikkels nodig. School schiet daar echt in tekort.

Ook denk ik dat we asap moeten stoppen met het demoniseren van al het mannelijke gedrag alleen maar omdat we het lastig kunnen sturen zonder mannelijke rolmodellen.
Dienstplicht?

Jup. In de kou rotjes breken en matjes maken. Mooie tijden. Later werden het vlinders en bompijlen met gasflessen. Was ook mooi.

Bushokjes e.d. opblazen deed ik niet. Maar ik moet bekennen wel 1x een lantaarnpaal te hebben geveld.

Sociale dienstplicht voor schoolverlaters.

Beetje half half tussen defensie en burger, helpt defensie nieuw personeel werven voor de toekomst, helpt de jongeren met dicipline, skills, een doel, toekomstpespectief en een zakcentje.

Zo zou ik het voor me zien iig.

• Like
Terug
Naar boven