Fitness Seller

Sticky Het Pauper Topic

Idd, het heftigste wat men vroeger aan illegaal vuurwerk had waren die groene schrappertjes. De verboden hebben het goed uit de klauwen laten lopen. Kijk echt terug op een grotendeels leuke jeugd.
1703415353528.png
Nja, ik had vroeger dan ook wel lawinepijlen, Big Spanish Crackers (BSC's) (de originele, dus niet die afgezwakte imitatie van later), betonstrijkers etc. Maar gewone nitraten en vlinders uit België waren ook al leuk. En die hindoerollen en chainthunders gingen ook best hard. Shells waren helaas van voor mijn tijd.

Het is ook wrl begrijpelijk dat illegaal vuurwerk steeds meer uit de hand loopt als thunderkings en romeinse kaarsen nu zelfs verboden zijn...

Sociale dienstplicht voor schoolverlaters.

Beetje half half tussen defensie en burger, helpt defensie nieuw personeel werven voor de toekomst, helpt de jongeren met dicipline, skills, een doel, toekomstpespectief en een zakcentje.

Zo zou ik het voor me zien iig.
Ja, lijkt mij goed om na de middelbare school zoiets te doen. En dat jongeren dan mogen kiezen tussen bijv. iets meer defensie/militair gericht, iets in de zorg of iets op vlak van natuur/milieu/omgeving, waarbij ze discipline opbouwen en leren dat niet alles in de samenleving maar aan komt waaien en hun shit te regelen. En daarvoor een zakcentje krijgen.

Ja, lijkt mij goed om na de middelbare school zoiets te doen. En dat jongeren dan mogen kiezen tussen bijv. iets meer defensie/militair gericht, iets in de zorg of iets op vlak van natuur/milieu/omgeving, waarbij ze discipline opbouwen en leren dat niet alles in de samenleving maar aan komt waaien en hun shit te regelen. En daarvoor een zakcentje krijgen.
Had je de dienstplicht 25 jaar geleden op een goede manier moeten hervormen. Hier hoef je nu niet meer mee te komen, overheid heeft het volledig uit de klauwen laten lopen.

Precies!

Alleen ik denk dat je moet voorkomen dat je hiermee de grote groep jongeren die wel gewoon lekker bezig is gaat verhinderen, en juist de groep die niet lekker gaat helpt, zoals de schoolverlaters.

Het is ook maar een idee dat ik zelf heb opgedaan naar aanleiding van mijn eigen ervaring. Ik ben zelf schoolverlater en ging erg slecht op school, ik ben na druk van mijn ouders de VeVa gaan doen op mijn 18de. Ik heb dit nooit afgerond maar dit wel als enorm waardevol ervaren.

Ik zie daarin echt kansen voor de groep waarin het standaard systeem van onderwijs niet lekker loopt.

Details zouden niet aan mij zijn maar aan mensen die hier veel meer kennis van hebben, maar ik geloof wel echt dat we zoiets zouden moeten proberen als maatschappij.

• Like
Waarderingen: BB_
Of je geeft wie geen probleemjongere is die gratis militaire training en wapens, en probleemjongeren helemaal niks geen kansen geen uitkering gewoon normaal gaan doen en anders de gevolgen ondervinden.

Precies!

Alleen ik denk dat je moet voorkomen dat je hiermee de grote groep jongeren die wel gewoon lekker bezig is gaat verhinderen, en juist de groep die niet lekker gaat helpt, zoals de schoolverlaters.

Het is ook maar een idee dat ik zelf heb opgedaan naar aanleiding van mijn eigen ervaring. Ik ben zelf schoolverlater en ging erg slecht op school, ik ben na druk van mijn ouders de VeVa gaan doen op mijn 18de. Ik heb dit nooit afgerond maar dit wel als enorm waardevol ervaren.

Ik zie daarin echt kansen voor de groep waarin het standaard systeem van onderwijs niet lekker loopt.
Zelfs voor de groep die, zoals jij zegt, wel lekker bezig is, zou een jaartje zoiets doen geen kwaad kunnen. Zelfs op de uni haken zoveel mensen het eerste jaar af omdat ze denken dat het studentenleven alleen maar draait om uitslapen, zuipen en colleges niet volgen (want geen collegeverplichting) en gooien daarmee een jaar weg. Ik denk dat de slagingspercentages voor iedere opleiding toenemen als mensen een jaartje na hun school zoiets zouden doen.

Of je geeft wie geen probleemjongere is die gratis militaire training en wapens, en probleemjongeren helemaal niks geen kansen geen uitkering gewoon normaal gaan doen en anders de gevolgen ondervinden.
Ben je nu al aan de alcohol of wat?

Wat winner we daar als maatschappij aan?

Hoe meer mensen gewoon hun plek vinden, werken en gelukkig worden hoe meer we daar allemaal van profiteren, niet alleen die mensen zelf.

Zelfs voor de groep die, zoals jij zegt, wel lekker bezig is, zou een jaartje zoiets doen geen kwaad kunnen. Zelfs op de uni haken zoveel mensen het eerste jaar af omdat ze denken dat het studentenleven alleen maar draait om uitslapen, zuipen en colleges niet volgen (want geen collegeverplichting) en gooien daarmee een jaar weg. Ik denk dat de slagingspercentages voor iedere opleiding toenemen als mensen een jaartje na hun school zoiets zouden doen.
Het schijnt in Israël goed te werken.

Dat denk ik ook.

Ik geef het idee wel weinig slagingskans om ooit gerealiseerd te worden in deze opzet TOV als focus op probleemjongeren.

Als dat succesvol is kan je altijd kijken naar uitbreiding.

Het schijnt in Israël goed te werken.
Maar in de Bijbel staat dat Israël het beloofde land is van de Joden, het uitverkoren volk. Dus dat rechtvaardigt alles en de rest moet maar oprotten.

Aldus mijn tante (die laatste zin zei ze er niet bij, maar daar kwam het wel op neer).

Maar in de Bijbel staat dat Israël het beloofde land is van de Joden, het uitverkoren volk. Dus dat rechtvaardigt alles en de rest moet maar oprotten.

Aldus mijn tante (die laatste zin zei ze er niet bij, maar daar kwam het wel op neer).
Het ging mij erom dat het een land is met een algemene dienstplicht voor mannen én vrouwen, alleen wat reli-gekkies zijn uitgezonderd.

Dat het Oude Volk een streepje voor heeft bij OLH dat zullen ze nodig hebben, want daar grdragen ze zich ook naar.

We zien ook dat jonge vrouwen het steeds beter en beter doen. In veel aspecten meetbaar een volledige veelfout beter dan hun mannelijke tegenhangers.
Doen mannen het nu slechter dan voorheen? Of doen ze nog altijd hetzelfde en worden ze minder (over)gewaardeerd?

Het ontbreken van mannelijke rolmodellen wordt sowieso als grote of grootste factor voor het falen van deze generatie mannen aangewezen.

Zowel thuis, op school en in de media.

Dat is ook waarom gasten als Andrew Tate zo groot worden. Deze groep is wanhopig op zoek naar een sterke mannelijke rolmodel die ze verteld hoe ze een volwaardig en succesvol leven kunnen leven waarin hun persoonlijkheid niet als 'giftig' en puur negatief aangemerkt wordt.
Dat het giftig is, wordt natuurlijk gelijk ontkracht door iemand zoals Andrew Tate. Dat is zo'n lieve jongen! :emo:

Eén van de weinige dingen waar ik het mee eens ben. Het zou goed zijn om meer mannen in het onderwijs te hebben.
Eens. Maar laten we het eens omdraaien: waarom zou je als man het onderwijs in gaan?

Genoeg andere banen waar je niet dagelijks onzinnig gezeik hebt met ouders

Jongens hebben ook meer fysieke prikkels nodig. School schiet daar echt in tekort.
En de pamperende ouders niet?

Ook denk ik dat we asap moeten stoppen met het demoniseren van al het mannelijke gedrag alleen maar omdat we het lastig kunnen sturen zonder mannelijke rolmodellen.
Welk gedrag wordt volgens jou gedemonstreerd?

Wat winner we daar als maatschappij aan?

Hoe meer mensen gewoon hun plek vinden, werken en gelukkig worden hoe meer we daar allemaal van profiteren, niet alleen die mensen zelf.
Daar winnen we rust en vrede en een stuk meer beleefde jongeren mee aan. En mensen die een goed voorbeeld geven winnen daar dan training en wapens mee.

Ik denk dat ze heel wat sneller hun plek vinden als er goed getrainde zwaar bewapende hoog intelligente buurtwacht milities rondlopen waaraan ze anders moeten uitleggen waarom ze ergens staan te vragen of mensen problemen hebben.

Je gaat die mong*len toch niet eindeloos pamperen, investeringen trainingen en toegang tot wapens geven? Investeren in mensen die al bewezen hebben niet goed te zijn, nee daar win je wat.

Het klinkt prachtig. Maar ik denk dat je onderschat hoeveel werk je de zorg of andere instanties (die vaak op vrijwilligers draaien) daarmee opzadelt.

Jongeren nemen geen werk uit handen. Ja misschien als je ze rotklusjes laat doen. Maar iemand iets leren en daadwerkelijk wat meegeven, kost best tijd.

En die dienstplicht... Jongeren die niet die ambitie hebben, zullen die dienstplicht anders ervaren dan jij.

Had je de dienstplicht 25 jaar geleden op een goede manier moeten hervormen. Hier hoef je nu niet meer mee te komen, overheid heeft het volledig uit de klauwen laten lopen.
Ik behoor tot de generatie die als eerste geen dienstplicht (eigenlijk opkomstplicht dacht in) meer had en volgens mijn zijn wij daar niet direct slechter van geworden.

Bijvoorbeeld een ruzie oplossen door ouderwets te matten.

Maar zo goed als alles wat tegenwoordig onder 'toxic masculinity' wordt geschaald.
Ouderwets matten en op tijd stoppen zit er nu ook niet meer bij. Het eindigt nu veelal bij kopschoppen of erger.

Terug
Naar boven