MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Ik begrijp niet wat dat ermee temaken heeft?

Beetje gek stukje ook. Die 2000 soorten zijn vooral muizen en andere zijn prooidieren. Eindigen ze niet als kattenvoer, dan als voedsel van vossen, roofvogels, slangen, marterachtigen, ect. Jouw link suggereert dat veruit de meeste muisjes en vogeltjes door katten worden gegeten, maar dat is niet wat het onderzoek zegt. Ze hebben alleen gekeken naar dieren die als kattenvoer eindigen en deze niet vergeleken met bv vossenvoer of wat een (roof)vogel allemaal eet. Ik weet niet waar het onderzoek gedaan is, maar soepschildpadden en 4% reptielen klinkt tropisch. Dat is waarschijnlijke gen regio waar (zelfs wilde katten) katten zoveel geneutraliseerd worden als hier. Daar is vaak een overschot waar geen grip op is, hier speelt dat helemaal niet.

Impact op ecologische systemen klinkt spannend, maar welke impact en hoe dit afwijkt van bv een vos of reiger leggen ze niet uit. Als dat überhaupt vergelijkbaar is.

En dan de praktische kant: Niet iedere kat is een binnenkat. Het is een fabeltje dat je dat er zomaar van kan maken. Wil je een praktische oplossing voor Nederland, focus je dan op huiskatten een 1 of 2 dagen binnen houden als jonge vogeltjes aan het uitvliegen zijn.
Dit was een wereldwijd onderzoek.

Het is niet zo dat alles wat een kat niet eet automatisch door een ander dier gegeten wordt. Veel dieren (en ecosystemen) zijn wel aangepast aan hun natuurlijke vijanden, maar niet aan een goed doorvoede huiskat.

Vrij rondlopende katten fungeren ook in Nederland als invasieve exoten. Ze bedreigen niet alleen prooidieren, maar ook, als concurrentie, de roofdieren.

Dat je niet van iedere kat zomaar een binnenkat kan maken snap ik. Misschien moet je het uitfaseren.

Mijn reactie ging vooral over jouw suggestie om in het belang van de diertjes vuurwerk te verbieden. Als je echts iets wilt doen voor de diertjes moet je ook iets met de katten doen.

Voor wie in het kader van Kerst nog iets voor een dier en een mens wil doen.

• Heart
Waarderingen: BB_
Ik behoor tot de generatie die als eerste geen dienstplicht (eigenlijk opkomstplicht dacht in) meer had en volgens mijn zijn wij daar niet direct slechter van geworden.
Gast, heb je enig idee wat voor pauper jeugd we hebben gekweekt en geimporteerd. Denk je dat zorgmedewerkers of sportleraren bij defensie op deze lui zitten te wachten of krijgen we die standaard een s5? Dit gaat toch nooit het beoogde resultaat halen.

Ben je nu al aan de alcohol of wat?
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan gewoon niet mensen lastig vallen of dingen aan doen. En wie dat wel doen dan allemaal programma's aanbieden maar wie z'n leven lang netjes doet kan stikken. Omgekeerde wereld.

Een hond die iemand bijt krijgt een spuitje.

Lijkt mij een mooie baan. Geef maar ct/cqb training, goed materiaal, thermal en nvg's, wat leuke drones, en genoeg munitie/granaten. Ik garandeer je dat hier een stuk minder drugsbendes en vuurwerkoverlast zullen zijn.

Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan gewoon niet mensen lastig vallen of dingen aan doen. En wie dat wel doen dan allemaal programma's aanbieden maar wie z'n leven lang netjes doet kan stikken. Omgekeerde wereld.

Een hond die iemand bijt krijgt een spuitje.

Lijkt mij een mooie baan. Geef maar ct/cqb training, goed materiaal, thermal en nvg's, wat leuke drones, en genoeg munitie/granaten. Ik garandeer je dat hier een stuk minder drugsbendes en vuurwerkoverlast zullen zijn.
Is een carrière als BOA niets voor jou?

Gast, heb je enig idee wat voor pauper jeugd we hebben gekweekt en geimporteerd. Denk je dat zorgmedewerkers of sportleraren bij defensie op deze lui zitten te wachten of krijgen we die standaard een s5? Dit gaat toch nooit het beoogde resultaat halen.
Waarom reageer je zo op mijn post? Ik snap de relevantie niet.

Doen mannen het nu slechter dan voorheen? Of doen ze nog altijd hetzelfde en worden ze minder (over)gewaardeerd?

Ze doen het daadwerkelijk slechter. Vaak wordt er gedacht dat dit puur een vertekening is omdat vrouwen nu niet meer actief beperkt worden in hun ontwikkeling, zoals dat vroeger wel zo was, waardoor mannen/jongens het slechter lijken te doen.

Er is daadwerkelijk sprake van regressie in veel dingen.

Dat het giftig is, wordt natuurlijk gelijk ontkracht door iemand zoals Andrew Tate. Dat is zo'n lieve jongen! :emo:

Andrew Tate is een perfect voorbeeld van een overdreven tegenreactie die een bestaand gat vult. De meeste jongens die Andrew Tate inspirerend vinden zijn lang niet zo extreem als hij. Er is een probleem, hij is een symptoom.

Dit is vergelijkbaar met Geert Wilders. Ik geloof niet dat veel PVV stemmers achter de meer extreme uitspraken van hem staan, dat hoor ik iig vaak. Die mensen denken dat de meer extreme dingen niet gaan gebeuren en stemmen dus toch op hem.

Maar toch stemmen ze op hem omdat hij een probleem algemeen probleem durft aan te kaarten.

Eens. Maar laten we het eens omdraaien: waarom zou je als man het onderwijs in gaan?

Genoeg andere banen waar je niet dagelijks onzinnig gezeik hebt met ouders

Ja dat is dus een issue waar naar gekeken moet worden. Het onderwijs is voor mannen geen aantrekkelijke carriere.
En de pamperende ouders niet?

Ja fair enough, die heb ik niet benoemd maar daar heb je een goed punt. Ik denk ook dat in opvoeding waar wel een mannelijk rolmodel is te veel met 'handschoenen aan' opgevoed wordt.

Maar het probleem ligt daarbij denk ik wel veel meer bij gezinnen zonder mannelijk rolmodel.

Welk gedrag wordt volgens jou gedemonstreerd?

Competitie, agressie, zelfvertrouwen, lef.

Ik behoor tot de generatie die als eerste geen dienstplicht (eigenlijk opkomstplicht dacht in) meer had en volgens mijn zijn wij daar niet direct slechter van geworden.
Denk jij niet dat een sociale dienstplicht, zoals ik eerder noemde, een kans zou zijn om probleemjongeren op de rails te krijgen?

Jij noemt zelf dat ze lui zijn, dat kan je er dan met wat defensie mentaliteit denk ik best wel doen verbeteren.

Waarom reageer je zo op mijn post? Ik snap de relevantie niet.
Dan las ik mss verkeerd, dacht dat je bedoelde dat een dienstplicht uberhaupt niets toevoegd. Als je het betrekt op persoonlijk vlak heb je gelijk, voor mij had het alleen een disruptieve werking gehad tussen werk en opleiding.

Denk jij niet dat een sociale dienstplicht, zoals ik eerder noemde, een kans zou zijn om probleemjongeren op de rails te krijgen?

Jij noemt zelf dat ze lui zijn, dat kan je er dan met wat defensie mentaliteit denk ik best wel verbeteren.
Nope, is het echt te gek voor je hebt volgens mij geen idee wat er bij komt kijken om dit op te tuigen. Als je al een mega-project wilt optuigen lijken heropvoedingskampen me een veel beter idee, dan trek je het ook meteen veel breder dan alleen de 'probleemjongeren'.

Dit was een wereldwijd onderzoek.

Het is niet zo dat alles wat een kat niet eet automatisch door een ander dier gegeten wordt. Veel dieren (en ecosystemen) zijn wel aangepast aan hun natuurlijke vijanden, maar niet aan een goed doorvoede huiskat.

Vrij rondlopende katten fungeren ook in Nederland als invasieve exoten. Ze bedreigen niet alleen prooidieren, maar ook, als concurrentie, de roofdieren.

Dat je niet van iedere kat zomaar een binnenkat kan maken snap ik. Misschien moet je het uitfaseren.

Mijn reactie ging vooral over jouw suggestie om in het belang van de diertjes vuurwerk te verbieden. Als je echts iets wilt doen voor de diertjes moet je ook iets met de katten doen.
Wilde katten worden gecastreerd en gesteriliseerd. Er is een reden waarom je op sommige plekken veel zwerfkatten hebt, en dit voorkomt dat die populaties te groot of ongecontroleerd worden.

In zuidelijke landen is het een probleem van een totaal ander formaat. Je kan dat niet vergelijken. Daar is geen geld voor sterilisatie of castratie. Niet vanuit de huisdiereneigenaren, niet vanuit de overheid. Dweilen met de kraan open.
De zuidelijke landen die geen zwerfkatten probleem hebben, hebben een zwerfhonden probleem. Want raad eens welk dier wel katten eet?

Dus ik vind je laatste zin niet nodig. Maar wat voor oplossing lijkt jou nodig?

Wilde katten worden gecastreerd en gesteriliseerd. Er is een reden waarom je op sommige plekken veel zwerfkatten hebt, en dit voorkomt dat die populaties te groot of ongecontroleerd worden.

In zuidelijke landen is het een probleem van een totaal ander formaat. Je kan dat niet vergelijken. Daar is geen geld voor sterilisatie of castratie. Niet vanuit de huisdiereneigenaren, niet vanuit de overheid. Dweilen met de kraan open.
De zuidelijke landen die geen zwerfkatten probleem hebben, hebben een zwerfhonden probleem. Want raad eens welk dier wel katten eet?

Dus ik vind je laatste zin niet nodig. Maar wat voor oplossing lijkt jou nodig?
Ik zeg niet dat ik direct een oplossing heb, wel dat het een probleem is. Volgens mij is het óók in Nederland zo dat katten een extra druk geven op zeldzame en bedreigde soorten.

Dan heb ik het over huiskatten die buiten vrij rondlopen, niet over zwerfkatten of verwilderde katten.

Nope, is het echt te gek voor je hebt volgens mij geen idee wat er bij komt kijken om dit op te tuigen. Als je al een mega-project wilt optuigen lijken heropvoedingskampen me een veel beter idee, dan trek je het ook meteen veel breder dan alleen de 'probleemjongeren'.

'Mega-project'?

Je hebt het over enkele duizenden jongeren per jaar. Verdeeld over verschillende defensie locaties in NL.

Alle infrastructuur bestaat al, je zou een aangepaste versie van de VeVa creeren. Je zou grotendeels bouwen op iets wat al bestaat, waar uiteindelijk de maatschappij financieel alleen maar op vooruit gaat.

Heb je enig idee hoeveel geld probleemjongeren nu al kosten? Denk aan de top600 en 400 in Amsterdam, daar gaan zeker tienduizenden euro's PPPJ in, als het niet meer is.

Het huidige realiteit is dat deze groep gewoon erg veel problemen geeft, de maatschappij een hoop kost en steeds groter wordt.

Door achterover te zitten en te roepen 'gewoon niet janken' doet vrij weinig.

Nog beter zelfs.
20231224_150329.jpg

Lekker voor tijdens het koken.
20231221_163227.jpg

Terug
Naar boven