Heb 8 jaar judo gedaan vroeger waar ik aardig veel ervaring heb opgedaan. Heb nog even Hwa Rang Do gedaan. Buiten dat heb ik naast mn Judo ook jaren rugby gespeeld en ook al is dat geen self defence sport. Ik heb al meerdere malen meer aan rugby gehad dan aan Judo.🫠
Verder zoek ik veel tactieken op en praktiseer ik dat thuis in privesfeer, ik zal het tegen een ervaren vechter makkelijk afleggen wss. Maar tegen de (boven)gemiddele persoon kan ik zeker wel mezelf goed behelpen. Verder is een.goede attitude natuurlijk ook een pluspunt. Ik ben er gewoon heel actief mee bezig maar wil het toch weer naar een hoger level tillen merk ik.
Jarenlang hoog amateur Rugby gespeeld . Was 1 van de beste 2e rij Scrum van Zuid Nederland en was ook gescout voor het jong oranje team. Maar door een ongeluk toendertijd en mn priveproblemen(beginnende verslaving etc) dit laten verwateren en opgegeven, nog steeds grote spijt van.
Incasseren is 1 van mijn beste kwaliteiten. 😁. Kreeg ooit aan de stok met wat dronken 18 jarigen en kreeg vanachter een vol blik monster op mn oog geslagen, bleef toch netjes staan om er 1 te tackelen en een nekklem met bebloedde kop en open oogkas. De politie die mn aangifte kwam opnemen had camerabeelde bekeken en die zeiden dat ik wel.een.hoofd van beton moest hebben want die klap was zo hard dat 99% van de mensen K.O zou gaan. Hoe harder de klappen des te meer ik geactiveerd word lijkt het soms wel😁
Nogmaals tegen een goed getrainde vechter die zn skills goed actueel houdt ben ik absoluut niet opgewassen maar kan mezelf prima redden. Ik wil ook niet trainen om confrontaties op te zoeken. Ik wil mezelf voorbereid hebben op alle soorten noodscenarios. Thuis en op straat. Vandaar ook mijn voorliefde voor preppen en survival. Vooral survival vind ik erg leuk en daar ben ik veel mee bezig momenteel maar wil mn skillset gewoon weer upgraden. Twijfelde tussen Keysi en Krav Maga, beide goed praktisch toepasbaar .