MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Ben je 55 plusser dan?
Nee,dan heb je daar ook niks te zoeken toch?
Kijken heb je niks aan, je moet meedoen 🤣 en nee er worden geen goochel trukjes aangeleerd waar je geen f**k aan hebt, dan moet je op ballet gaan,er wordt getraind op echtheid, ja je gaat zeker ervaren hoe het is om te incasseren en onder extreme druk te kunnen/durven vechten, daarom zijn bitjes en een rij ook verplicht, en geloof me die ga je zeker nodig hebben 😉
Ik wel bijna, mag ik dan meedoen ?

Heb 8 jaar judo gedaan vroeger waar ik aardig veel ervaring heb opgedaan. Heb nog even Hwa Rang Do gedaan. Buiten dat heb ik naast mn Judo ook jaren rugby gespeeld en ook al is dat geen self defence sport. Ik heb al meerdere malen meer aan rugby gehad dan aan Judo.🫠
Verder zoek ik veel tactieken op en praktiseer ik dat thuis in privesfeer, ik zal het tegen een ervaren vechter makkelijk afleggen wss. Maar tegen de (boven)gemiddele persoon kan ik zeker wel mezelf goed behelpen. Verder is een.goede attitude natuurlijk ook een pluspunt. Ik ben er gewoon heel actief mee bezig maar wil het toch weer naar een hoger level tillen merk ik.

Jarenlang hoog amateur Rugby gespeeld . Was 1 van de beste 2e rij Scrum van Zuid Nederland en was ook gescout voor het jong oranje team. Maar door een ongeluk toendertijd en mn priveproblemen(beginnende verslaving etc) dit laten verwateren en opgegeven, nog steeds grote spijt van.

Incasseren is 1 van mijn beste kwaliteiten. 😁. Kreeg ooit aan de stok met wat dronken 18 jarigen en kreeg vanachter een vol blik monster op mn oog geslagen, bleef toch netjes staan om er 1 te tackelen en een nekklem met bebloedde kop en open oogkas. De politie die mn aangifte kwam opnemen had camerabeelde bekeken en die zeiden dat ik wel.een.hoofd van beton moest hebben want die klap was zo hard dat 99% van de mensen K.O zou gaan. Hoe harder de klappen des te meer ik geactiveerd word lijkt het soms wel😁

Nogmaals tegen een goed getrainde vechter die zn skills goed actueel houdt ben ik absoluut niet opgewassen maar kan mezelf prima redden. Ik wil ook niet trainen om confrontaties op te zoeken. Ik wil mezelf voorbereid hebben op alle soorten noodscenarios. Thuis en op straat. Vandaar ook mijn voorliefde voor preppen en survival. Vooral survival vind ik erg leuk en daar ben ik veel mee bezig momenteel maar wil mn skillset gewoon weer upgraden. Twijfelde tussen Keysi en Krav Maga, beide goed praktisch toepasbaar .
In mijn vorige werk vaak met geweld te maken gehad. Vechtsporters zijn vaak net wat behendiger, maar de enige sporters waar ik onwijs mee uitkeek waren de MMA gasten. De rest zit heel erg in hun pak met skills vast. Als je flink traint en beetje kan knokken heb je heel veel voordeel bij je massa en kracht, met trainingen met collega's had ik er wel eens drie op de nek die ik dan weggooide op pure kracht. Klap onder de kaak komt dan wel weer aan =] Maar goed dat geld voor iedereen, als je best klap op de juiste plek krijgt dan ga je gewoon.....

Krav Maga is wel een mooie sport en leer je zeker praktische dingen. Heb het een aantal lessen gedaan, maar was niet helemaal mijn ding. ;)

Wat is dat dan? Wat doe je daarvoor?
Preppen is heel ruim. Beetje bushcraft erbij is wel slim. Je weet namelijk niet waarvoor je prept.
Leer maar eens vuur maken met natuurlijke materialen. Dan zul je leren hoe weinig je eigenlijk maar kunt. En hoeveel handige materialen een vrouw bij zich heeft om tondel te maken. Heb je een dikke vrouw, kun je die ook in de brand steken, dikke mensen branden langer.

Ben je 55 plusser dan?
Nee,dan heb je daar ook niks te zoeken toch?
Kijken heb je niks aan, je moet meedoen 🤣 en nee er worden geen goochel trukjes aangeleerd waar je geen f**k aan hebt, dan moet je op ballet gaan,er wordt getraind op echtheid, ja je gaat zeker ervaren hoe het is om te incasseren en onder extreme druk te kunnen/durven vechten, daarom zijn bitjes en een rij ook verplicht, en geloof me die ga je zeker nodig hebben 😉
Je moet ook helemaal niet incasseren. Als iemand mij een klap probeert te geven dien ik een zogenaamde cross toe ipv af te weren/incasseren. Omdat de meesten een cross niet verwachten, gaan ze ook meteen ko.

Je moet ook helemaal niet incasseren. Als iemand mij een klap probeert te geven dien ik een zogenaamde cross toe ipv af te weren/incasseren. Omdat de meesten een cross niet verwachten, gaan ze ook meteen ko.
Jij bent 64 jaren jong volgens jouw informatie op dit forum. Wat voor een Benidorm Bastards-achtige semi-bejaarde ben jij als mensen jou nog een klap proberen te geven?

Gewoon de stoot overpakken en meteen in een klem leggen, werkt altijd. Vindt je tegenstander niet heel prettig.

• Like
Waarderingen: GruX
Mijn excuus, het was niet de bedoeling onaardig over te komen. Er zijn uiteraard scenarios te bedenken waarin jouw idee werkt. Het is echter wel een ontzettend risico en persoonlijk niet een risico dat ik zou willen nemen op het moment dat ik gedwongen word te moeten vechten. Zeker gezien de gemiddelde ruziemaker tegenwoordig niet alleen is zou het mijn inziens niet aan te raden zijn te gaan worstelen met grepen. Ik beoefen al een aantal jaren BJJ, naast boxen, maar zou het niet in mijn hoofd halen een armklem toe te passen "op straat".

Mijn excuus, het was niet de bedoeling onaardig over te komen. Er zijn uiteraard scenarios te bedenken waarin jouw idee werkt. Het is echter wel een ontzettend risico en persoonlijk niet een risico dat ik zou willen nemen op het moment dat ik gedwongen word te moeten vechten. Zeker gezien de gemiddelde ruziemaker tegenwoordig niet alleen is zou het mijn inziens niet aan te raden zijn te gaan worstelen met grepen. Ik beoefen al een aantal jaren BJJ, naast boxen, maar zou het niet in mijn hoofd halen een armklem toe te passen "op straat".
Ik ben het ergens wel me je eens hoor. Op de mat (tatami, sorry) is het ook een ideale situatie om dit veelvuldig te oefenen, en uke houdt altijd rekening met de reactie dus is het niet realistisch.

Op straat heb je gewoon geen tijd om na te denken, maar als je in een situatie terecht komt waarbij iemand zijn hand om je strot wil leggen dan zou je best een jujutsu techniekje kunnen demonstreren en om hem daarna meteen een zere kop te stoten met je elleboog bijvoorbeeld, maar wederom is de situatie op papier altijd ideaal.

Jongens, doe gewoon dit...

Bam!

• Bicep
Waarderingen: K82
Angst is één van mijn favoriete nutriënten!

hulk screaming GIF

Preppen is heel ruim. Beetje bushcraft erbij is wel slim. Je weet namelijk niet waarvoor je prept.
Leer maar eens vuur maken met natuurlijke materialen. Dan zul je leren hoe weinig je eigenlijk maar kunt. En hoeveel handige materialen een vrouw bij zich heeft om tondel te maken. Heb je een dikke vrouw, kun je die ook in de brand steken, dikke mensen branden langer.
Daar ben ik hier ook achter gekomen. In een eigenlijk ideaale omstandigheid vuurtje stoken. Blijkt toch best lastig in het begin als het hout ook maar een beetje vochtig is.
Tegenwoordig een firestarter expert natuurlijk. (eigenlijk helemaal niet. Ik zorg voor het hout en mijn vrouw houdt de kachel aan)

Terug
Naar boven