Laat mij jullie dan dit vragen: Wat maakt iemand met een andere huidskleur bij standaard iemand die iets verkeerds doet? Wat maakt een andere cultuur en andere normen en waarden jou uit?
Als je komt met het argument dat er hier criminele activiteiten zijn gebeurt sinds er vluchtelingen zijn gekomen kap ik het meteen af. Want dan ben je gewoonweg achterlijk, zoals ik al zei.
Als we 50% van de Nederlanders naar een ander land sturen zullen daar ook genoeg Nederlanders shit uithalen en zullen wij ook gehaat worden door achterlijke personen, als je zoveel personen uit een land emigreert dan haal je niet alleen de huisje boompje beestje mensen het land binnen. Maar inderdaad ook de criminelen (of personen die geestelijk niet goed zijn) en die zullen altijd shit uithalen. Dit komt allemaal op het nieuws en bam klaar is kees, iedereen heeft een mening klaar vanwege het ras/cultuur/huidskleur.
Waarom verwacht je meteen van iedereen dat ze vloeiend Nederlands kunnen? Ga jij maar even naar Arabië en probeer hun taal in een jaar te leren.
Ook moet je niet vergeten dat ze inderdaad uit een andere cultuur vandaan komen en dus andere normen & waarden hebben. Weet je wel hoe moeilijk het is om je in eens aan te passen aan een land? Denk je dat dit binnen een aantal weken klaar is? En als je vlucht uit je land vanwege allemaal bomaanslagen dan ga je niet echt vrijwillig weg. Zou jij je eigen cultuur achterwege laten omdat mensen uit een andere cultuur?
En eerlijk. Ik ben het ook met genoeg dingen niet eens, kijk bijvoorbeeld naar dat zwarte pieten gedoe. Dat dit in eens racistisch zou moeten zijn, daar ben ik dus helemaal tegen. Maar door zo'n akkevietje scheer ik niet iedereen over 1 kam, ik vind niet in eens alle donkere mensen mong*len.
Ik snap dat je in de eerste instantie zulke gedachten zou krijgen, maar kijk verder dan je neus lang is.