AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Dan ken je @Bert nog niet.

Ik ben bijna net zo autistisch dus ik mag het zeggen. Op de vraag van de ambtenaar toen we gingen trouwen waarom ik van mijn toekomstige vrouw hield kwam ik ook niet verder dan: “mijn lichaam en geest voelen prettiger bij haar aanwezigheid dan afwezigheid.” :D

Er zijn momenten dat ik me meer kan “inleven” in Data als in andere mensen.

Jij stelt dat iedereen zich moet verantwoorden voor god en dat is het probleem heel vaak met geloof.

Praat gewoon voor jezelf zonder iedereen er bij te betrekken, dan is er geen probleem.

Of het feit dat jij aanstoot neemt aan deze woorden creëert het probleem.................
Overweeg het eens

Er zijn momenten dat ik me meer kan “inleven” in Data dan in andere mensen.

Ik ben een groot fan van Data.
Tijdens mijn studie gaven mijn studiegenoten mij ook de bijnaam "commander data"

Als mensen mij vragen hoe het ermee gaat, zeg ik nog steeds vaak: "I am functioning within normal parameters"

Ik ben dan wel geen @Bert, maar heel goed in staat om die bizarre biochemische klucht die wij 'verliefdheid' noemen weg te relativeren.
Leuke, maar ook lastige flauwekul.

maar heel goed in staat om die bizarre biochemische klucht die wij 'verliefdheid' noemen weg te relativeren.
Valt prima te verklaren, een verliefd brein lijkt eigenlijk in dat opzicht een beetje op dat van een puber. Daarbij is het voornamelijk een gevolg van onze zelfzucht wat ons leidt tot een partner. Het concept houden van en liefde krijgt pas betekenis wanneer het zelfzuchtige naar de achtergrond moet omdat andere, meestal alledaagse, zaken op de voorgrond treden. Kinderen, ouders die hulp nodig hebben, boodschappen doen en meer menselijks. Probeer maar eens verliefd de luier te verwisselen van je moeder/ partner. Gaat niet lukken. Liefdevol wel, als de zelfzucht naar de achtergrond is geraakt. Wanneer iemand hiertoe slecht in staat is komen de problemen. En de kans om verliefd te raken op een ander neemt toe, zelfzucht.

Mijn ouders hebben me altijd vrij gelaten om te doen wat ik wil, maar de meeste kennis die ik bezit heb ik zelf opgedaan uit eigen interesse.
Wat vind je dan van de wetenschappelijke 'problemen' in de koran? Ik vind het altijd grappig om te zien hoe een leger islamitische geleerden klaar staat om de geschriften recht te praten terwijl de koran (imo) duidelijk gebaseerd is op beperkte kennis.

Of het feit dat jij aanstoot neemt aan deze woorden creëert het probleem.................
Overweeg het eens

Ooooh dan is er dus ook niks mis met racistische dingen roepen in jouw ogen aangezien het aanstoot nemen aan woorden het probleem creëert.

Over religie gesproken, kennen we de god warrior nog?

:roflol:

• Like
Waarderingen: mat
Ooooh dan is er dus ook niks mis met racistische dingen roepen in jouw ogen aangezien het aanstoot nemen aan woorden het probleem creëert.

Beetje als appels met peren vergelijken dit, sowieso al omdat jij nooit kunt beoordelen wat er in mijn ogen al dan wel of niet mis is met wat dan ook (= immers persoonlijk dit).

Verder beschuldig ik je nergens van, ik doe meer een suggestie welke jij zou kunnen overwegen (dat is natuurlijk geheel aan jou).
Rustig maar Poepie

Laat wankelen :rolleyes:? Bijna 31 jaar met de islam opgegroeid en erover geleerd en dan denk jij dat jij met een simpele "sprookjes" uitspraak mij geloven kan laten wankelen?
Hoeveel tijd heb jij gestoken om kennis over dit onderwerp te vergaren?

Inderdaad, loop maar gauw door.

Ik ben iemand die geen uitspraken doet over zaken waar ik niks vanaf weet. Laat staan dat er ik neerbuigend over doe.

Je bent dus geïndoctrineerd toen je een kind was? :thinking: Dat lijkt me geen goede reden om gelovig te zijn.

Hier zit wel een kern van waarheid in, de Jezuïtenuitspraak dat als ze maar toegang hadden tot jonge kinderen ging niet (of iig niet alleen, laat ik m zelf maken, dan leidt het minder af van de discussie) over misbruik, het is toch wel een beetje jong geleerd, oud gedaan, bij volwassenen heb je voor de bekering toch vaak een traumatische ervaring nodig. Dit soort principes geldt natuurlijk voor alles, wat je vanuit je jeugd meekrijgt beklijft goed en je leert al doende. Voor mezelf sprekend denk ik dat juist dat er teveel over nadenken het beleven in de weg staat.

Op de vraag van de ambtenaar toen we gingen trouwen waarom ik van mijn toekomstige vrouw hield kwam ik ook niet verder dan: “mijn lichaam en geest voelen prettiger bij haar aanwezigheid dan afwezigheid.” :D
Het is toch mooi dat je je eigen woorden zoekt, je lijkt niet veel anders te zeggen dan dat je van haar houdt en dat je je zonder haar niet compleet voelt.

Je had ook kunnen zeggen dat het vooral een fiscale en relationele registratie was.

Ergens heb je wel gelijk, het antwoord van mijn vrouw zou ik trouwens niet eens meer weten.

Het was ook wel een beetje een vreemde ambtenaar, ze vroeg ook naar de reden van de keuze voor onze getuigen. Ik had mijn twee beste (en enige echte) vrienden gevraagd. over de keuze van eentje was ik heel stellig en bondig, dat is een nog autistischer variant van mij zei ik. Op de dag zelf ging de ambtenaar onze redenen vertellen en zei ze dat letterlijk. Die vriend en ik waren de enige die aan de lachen waren ieder ander kon volgens mij niet geloven wat ze hoorden.

Het was ook wel een beetje een vreemde ambtenaar, ze vroeg ook naar de reden van de keuze voor onze getuigen. Ik had mijn twee beste (en enige echte) vrienden gevraagd. over de keuze van eentje was ik heel stellig en bondig, dat is een nog autistischer variant van mij zei ik. Op de dag zelf ging de ambtenaar onze redenen vertellen en zei ze dat letterlijk. Die vriend en ik waren de enige die aan de lachen waren ieder ander kon volgens mij niet geloven wat ze hoorden.
:roflol:

Het is onmogelijk om het bestaan van iets als een God met bewijs te ontkennen.

Hangt helemaal af van het kader/perspectief en de criteria waarbinnen je de validiteit van bewijs erkent.
Zuiver toegepast gaat wat je stelt binnen de wetenschappelijke werkwijze inderdaad niet lukken. (Vice versa trouwens ook niet; verificatie/falsificatie).

Überhaupt is 'geloof' of 'geloven' geen geldige parameter binnen die context.
Behalve dan misschien in algemeen taalgebruik, maar ook daar heb ik als halvegare taalpurist al moeite mee.
Als iemand bijvoorbeeld tegen mij zegt: "Maar geloof jij dan wel in de evolutie-theorie", dan voel ik me al ongemakkelijk worden.

Wetenschap heeft namelijk maar weinig tot niets met "geloof" te maken, maar gaat o.a. uit van (meetbare) feiten en waarschijnlijkheden.
Absolute waarheid en zekerheden, gebaseerd op indoctrinatie, angst en onderbuikgevoelens e.d., hebben geen plaats daarin.

Alleen daar al gaat het vaak onmiddellijk mis met religieuze/ideologische discussies.
Als je theologen -zoals bijvoorbeeld moslim-geleerden- al niet aanvaard als autoriteit voor het toetsen van wat waar en niet waar is, zal geen enkel voorbeeld/ argument wat zij aandragen als geldig bewijs worden erkend.
Heb je daarentegen een geestelijke gesteldheid die meer lijkt op de van de middeleeuwse mens, dan zou je al in een god kunnen geloven omdat een bloem zo mooi bloeit.

Laatst bewerkt:
Valt prima te verklaren, een verliefd brein lijkt eigenlijk in dat opzicht een beetje op dat van een puber. Daarbij is het voornamelijk een gevolg van onze zelfzucht wat ons leidt tot een partner. Het concept houden van en liefde krijgt pas betekenis wanneer het zelfzuchtige naar de achtergrond moet omdat andere, meestal alledaagse, zaken op de voorgrond treden. Kinderen, ouders die hulp nodig hebben, boodschappen doen en meer menselijks. Probeer maar eens verliefd de luier te verwisselen van je moeder/ partner. Gaat niet lukken. Liefdevol wel, als de zelfzucht naar de achtergrond is geraakt. Wanneer iemand hiertoe slecht in staat is komen de problemen. En de kans om verliefd te raken op een ander neemt toe, zelfzucht.

Ah, vandaar dat het al meer dan 25 terug is dat ik echt verliefd was: Pure Onzelfzuchtigheid mijnerzijds! ;)

Als iemand bijvoorbeeld tegen mij zegt: "Maar geloof jij dan wel in de evolutie-theorie", dan voel ik me al ongemakkelijk worden.

Wetenschap heeft namelijk maar weinig tot niets met "geloof" te maken, maar gaat o.a. uit van (meetbare) feiten en waarschijnlijkheden.
Absolute waarheid en zekerheden, gebaseerd op indoctrinatie, angst en onderbuikgevoelens e.d., hebben geen plaats daarin.

Hoe kijk jij dan aan tegen de “klimaatwetenschap”? :)

Godver.

Terug
Naar boven