- Waardering
- 12.184
Vraag ik me af: verwacht je van 1 moskee een representatieve indruk te krijgen? Dat het iets aan je verdere mening over de karakterisering kan veranderen? Wat kan het voor je oordeel betekenen?Ik ga trouwens binnenkort met een vriend / collega mee naar een moskee. Ik wil toch een keer een dienst hebben meegemaakt voordat ik een oordeel vel. Iedereen roept van alles over de Islam, maar 98% van de mensen weet er geen ruk van af. Ik denk trouwens dat de meeste religies op hetzelfde neerkomen; het probleem is dat mensen geschriften enzo letterlijk gaan nemen i.p.v. de boodschap interpreteren zoals deze bedoeld is. Zelfs als ongelovige kunnen de Bijbel en de Koran interessant en leerzaam zijn, als je er maar voor open staat en de tijdgeest in acht neemt. Ik ben protestants opgevoed, maar weet momenteel niet wat ik moet geloven. Zou best kunnen dat er een God of hogere macht bestaat, geen idee. Ben ik daarmee een agnost? Mensen die dingen gaan proberen te ontkrachten of bewijs voor het tegendeel proberen te leveren, hebben m.i. het begrip 'geloof' niet begrepen. Ik kan de zaken trouwens niet zo goed beschrijven als sommigen hier. Ik merk dat @Josef Švejk @chrisk @harpep @Arminius @Mentat @Steks en diverse anderen hier overigens veel meer kennis hebben dan ik over wetenschap, filosofie en de diverse stromingen en begrippen.
Ik heb overigens geen diepe inhoudelijke kennis van islam. Denk alleen veel door over populisme en politiek/religieus nieuws.

en ik had nog wel uit voorzorg de geslachtsbepalende termen in het citaat omgewisseld.......