AndroidHealthClinic

Sticky Het Pauper Topic

Ik ga trouwens binnenkort met een vriend / collega mee naar een moskee. Ik wil toch een keer een dienst hebben meegemaakt voordat ik een oordeel vel. Iedereen roept van alles over de Islam, maar 98% van de mensen weet er geen ruk van af. Ik denk trouwens dat de meeste religies op hetzelfde neerkomen; het probleem is dat mensen geschriften enzo letterlijk gaan nemen i.p.v. de boodschap interpreteren zoals deze bedoeld is. Zelfs als ongelovige kunnen de Bijbel en de Koran interessant en leerzaam zijn, als je er maar voor open staat en de tijdgeest in acht neemt. Ik ben protestants opgevoed, maar weet momenteel niet wat ik moet geloven. Zou best kunnen dat er een God of hogere macht bestaat, geen idee. Ben ik daarmee een agnost? Mensen die dingen gaan proberen te ontkrachten of bewijs voor het tegendeel proberen te leveren, hebben m.i. het begrip 'geloof' niet begrepen. Ik kan de zaken trouwens niet zo goed beschrijven als sommigen hier. Ik merk dat @Josef Švejk @chrisk @harpep @Arminius @Mentat @Steks en diverse anderen hier overigens veel meer kennis hebben dan ik over wetenschap, filosofie en de diverse stromingen en begrippen.
Vraag ik me af: verwacht je van 1 moskee een representatieve indruk te krijgen? Dat het iets aan je verdere mening over de karakterisering kan veranderen? Wat kan het voor je oordeel betekenen?

Ik heb overigens geen diepe inhoudelijke kennis van islam. Denk alleen veel door over populisme en politiek/religieus nieuws.

Ik ga trouwens binnenkort met een vriend / collega mee naar een moskee. Ik wil toch een keer een dienst hebben meegemaakt voordat ik een oordeel vel. Iedereen roept van alles over de Islam, maar 98% van de mensen weet er geen ruk van af. Ik denk trouwens dat de meeste religies op hetzelfde neerkomen

Naast mijn weinig succesvolle ervaringen met de katholieke kerk, ben ik in mijn jeugd ook meerdere keren in een moskee geweest.
Dat zat zo: 3 huizen verderop in de straat waar ik toen woonde zat een kleine moskee en omdat ik verscheidene Marokkaanse buurtvriendjes had, kwam ik daar vrij ongedwongen binnen.
Hoewel in detail heel verschillend, in essentie voelden de rituelen hetzelfde aan als de kerkdiensten die ik bijgewoond had.
In dat opzicht denk ik dat je gelijk hebt als je zegt dat de meeste religies op hetzelfde neerkomen.

De imam vond ik overigens een hele aardige vent, maar verder zei het me net zo weinig als de katholieke kerk en bepaalde jehova's getuigen die ik heb gekend. (voor zover je als buitenstaander die kans krijgt)
Zelf ben ik vanaf dag 1 immuun geweest voor religie, maar ik vind echte geloofs-oprechtheid nog steeds fascinerend en soms benijd ik mensen die dit van binnen zo ervaren.

Ik vind dat er in essentie wel een goede boodschap in is verwerkt. De meeste mannen gedragen zich, en dat zie je terug in de boodschap. Vaderschap, positieve mannelijkheid, de essentiële rollen die mannen moeten spelen om de wereld een betere plek te maken. Los van de vraag of Gilette dat moet brengen, maar waarom ook niet. Het staat een bedrijf vrij om dat te doen.

Ik vind dat er in essentie wel een goede boodschap in is verwerkt. De meeste mannen gedragen zich, en dat zie je terug in de boodschap. Vaderschap, positieve mannelijkheid, de essentiële rollen die mannen moeten spelen om de wereld een betere plek te maken. Los van de vraag of Gilette dat moet brengen, maar waarom ook niet. Het staat een bedrijf vrij om dat te doen.
Ja ik vind het een rare mix van een goed voorbeeld presenteren met een mogelijke boodschap van social justice schuldgevoel. Gaat denk ik vooral mis in het gelijkstellen van (mogelijk) onschuldige dingen, zoals 2 stoeiende jochies of achter de vrouwen aanzitten, met toxic masculinity. En dat boys will be boys maar een excuus zou zijn voor echt kwaadaardige dingen terwijl het juist uit allerlei zaken blijkt dat boys wel weer wat meer boys gelaten mogen worden. Het is een heel erg fijne lijn waarbij exact hetzelfde gedrag in het ene geval ok is en in het andere geval echt niet, dat past net niet in de reclame om het genuanceerd genoeg te brengen dat het geen propaganda is.

Een paar jaar terug was er ook wereldwijde ophef over zo'n dating coach die meiden bij de keel pakt tijdens het flirten en dat soort 'denigrerende' dingen. In de juiste situatie is dat juist leuk, ik denk dat veel mannen dat in bed zelfs als verzoek krijgen, en denk ook aan de populariteit van Fifty Shades of Grey boeken. Tsja ga die nuance en de beelden ervan dan maar uitleggen aan hysterische social justice warriors. Deze reclame lijkt meer op hun gericht dan op mannen.

Laatst bewerkt:
Het is een heel erg fijne lijn waarbij exact hetzelfde gedrag in het ene geval ok is en in het andere geval echt niet

Tsja ga die nuance dan maar uitleggen aan hysterische social justice warriors.
Het punt is echter dat niet alleen sjw's naar de beeldbuis kijken, maar van jong tot oud. De nuance snappen de meeste volwassenen wel, maar de allerkleinsten (vaak nog) niet (boys). We worden door wat we zien en horen mede gevormd, met of zonder nuance.
In de juiste situatie is dat juist leuk
Dat hangt meestal ook met andere factoren samen. Vrouwen hebben of voelen veel verantwoordelijkheden, gedachten die blijven komen, zorgen voor zichzelf en anderen (mogelijk ook kinderen), drukte, stress en de waan van de dag. Het kan dan juist heel ontspannen en veilig voelen als de man de vrouw zodanig "aanpakt" dat ze zich een meisje kan voelen en even niet hoeft te zorgen/ nadenken etc.

Wat een pauper is onze premier trouwens, dat ie het liefst zelf mensen in elkaar zou slaan.

Belachelijk, een premier en leider van de grootste partij onwaardig!

Dit is -uiteraard met de komende verkiezing indachtig- een strategisch politiek kunstje om vvd weglopers terug te halen.
Hetzelfde deed hij met zijn ROT OP! boodschap aan Nederlandse rel-Turken ergens in 2016/2017.

Rutte heeft als het er op aankomt nul ruggengraat en kent geen daadwerkelijke oprechtheid.
Pijnlijk ook om te zien dat veel mensen hier steeds opnieuw in trappen

Het punt is echter dat niet alleen sjw's naar de beeldbuis kijken, maar van jong tot oud. De nuance snappen de meeste volwassenen wel, maar de allerkleinsten (vaak nog) niet (boys). We worden door wat we zien en horen mede gevormd, met of zonder nuance.

Dat hangt meestal ook met andere factoren samen. Vrouwen hebben of voelen veel verantwoordelijkheden, gedachten die blijven komen, zorgen voor zichzelf en anderen (mogelijk ook kinderen), drukte, stress en de waan van de dag. Het kan dan juist heel ontspannen en veilig voelen als de man de vrouw zodanig "aanpakt" dat ze zich een meisje kan voelen en even niet hoeft te zorgen/ nadenken etc.
Zeker true, ik denk dat net een paar klassieke dingen missen die het hadden gered van eenzijdigheid. Bijvoorbeeld succesvol terugvechten tegen de bullies of dat een ander jochie tegen de groep in gaat en hem komt helpen, in plaats van huilen bij mama en gered worden door papa. Of dat die dude met zn cool black guy buddy savonds in de club wel alle ladies aantrekt omdat ie dan leuk doet. Wat vroeger de reclame was geweest.

Zeker een wit mens van middelbare leeftijd die zijn privilege o.a. etaleert door met benen wijd te gaan zitten met een houding van wie maakt mij wat en conservatief is qua waarden en normen.

5zNMLZ0.jpg

Ik ben gewoon blank en krijg daarom dus stank voor dank...... :janken:
Dat is het makkelijkste! Als gezegd en geschreven zou worden over andere ‘groepen’ als wat over ‘witten’ werd en wordt gedaan zou de VN wel weer komen invliegen. Ik zie het als een compliment, kennelijk schuilt er achter al die onvrede bij dergelijke beroepsklagers toch een zekere waardering en ontzag voor hetgeen bereikt is en wordt door de ‘witten’.

Zeker een wit mens van middelbare leeftijd die zijn privilege o.a. etaleert door met benen wijd te gaan zitten met een houding van wie maakt mij wat en conservatief is qua waarden en normen.

5zNMLZ0.jpg
Nou ik vink zowat alle vakjes af maar kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden aangezien ik mij identificeer als een zwarte lesbische vrouw die werkloos is, afkomstig uit een arm gezin en bovendien ben ik ook vegan en doe ik aan crossfit.

Terug
Naar boven