XXL Nutrition

Sticky Het Pauper Topic

Bezint eer ge begint.

Ik hoop niet dat ze in Nederland fan waren van Orban. Lachen zal ze snel vergaan.

Sociale voorzieningen ook voor infidels?

Die blik op 0.41 zorgt voor jeuk in de nek. Dergelijke blikken lijken enigszins cultureel. Herken deze weleens, bijvoorbeeld aan de kassa. Wanneer je goedemorgen zegt en bij geen reactie zegt dat het een en al vrolijkheid is aan de kassa en nog bedankt. Dan is de kans aanwezig dat je de blik zoals SS laat zien tegenkomt.

Waarom staat er nou nooit eens niemand op die haar vanuit morele overwegingen een handje helpt naar het hiernamaals?

Ja voor het nl11tal spelen betaald ook niet best. Bij een club wel. En wat is niet goed genoeg?

2269€ kan je opzich goed van leven.

Ja voor het nl11tal spelen betaald ook niet best. Bij een club wel. En wat is niet goed genoeg?

2269€ kan je opzich goed van leven.

Dat is gewoon modaal en natuurlijk kun je daarvan leven, afhankelijk van je wooneisen en regio natuurlijk.

Voor sommigen is het nooit genoeg natuurlijk en het makkelijke geld lonkt, maar waarom je dat dan uitgerekend daar moet doen :roflol: Meeste atleten hebben ook niet al te hoog IQ, dus heel onlogisch is het niet dat juist zij gepakt worden.

ze krijgen een lease auto (tje) en een marginale vergoeding ,ik denk dat jij meer krijgt (niet verdiend gehehe)
Vorige baan 1550ogv in de 4 weken. Nu het geluk dat ik meer verdien ivm ploegentoeslag. Als top atleet heb je waarschijnlijk ook wel een sponsor voor kleding voeding en miss als extra inkomstenbron?

https://www.ad.nl/binnenland/dakcon...r-bezuiniging-veel-te-licht-gebouwd~a0547a7b/
,,De constructie voldeed niet aan de eisen van het bouwbesluit en niet aan de eisen van de brandveiligheid. Heel die constructie had sterker uitgevoerd moeten worden. Er was in die tijd een hoop gerommel met de sturing door de gemeente en de gemeente werd aangestuurd, dat durf ik gerust te zeggen, door Dirk Scheringa.’’

De wil van de toen machtige DSB-bankier was wet in Alkmaar, schetst Suurenbroek. ,,Als hij sprak, stopten de ambtenaren met werken en ze luisterden. Scheringa huurde allerlei aannemers in. Onderaannemers gingen failliet en moesten ook een skybox kopen voor ze überhaupt aan het werk mochten. Wat doe je als het niks mag kosten en je niet verdienen kunt met minder uren werk? Dan zoek je het in het materiaal. Dunner, lichter, goedkoper, minder kwaliteit. Er gingen zelfs geruchten over partijen afgekeurd staal.’’ Het had volgens Suurenbroek ‘miljoenen euro’s’ extra gekost om het dak wél voldoende sterk te maken.
Wat een pauper is het ook die Scheringa.
Het stadion is gebouwd door bouwbedrijf Midreth en flink wat onderaannemers. Toenmalig Midreth-directeur Joop Leliveld heeft geen idee hoe het kan dat het dak heeft begeven. Hij zegt dat er ‘conform alle bouwvoorschriften en conform alle goedgekeurde tekeningen en berekeningen’ is gebouwd. ,,Wij hebben geen bezuinigingen toegepast. Als je zoiets bouwt, moet het allemaal kloppen, anders mag het echt niet.’’ Midreth ging in 2011 failliet.

Andries Broersma was hoofdingenieur bij het ontwerp van het stadion. Totdat Scheringa en Midreth vonden dat ze hem niet meer nodig hadden. De bouw dreigde veel te duur uit te pakken. Het ontwerp werd door een nieuwe door Midreth ingehuurde ingenieur ‘geoptimaliseerd’. Met andere woorden: er moest zo'n 10 miljoen euro bezuinigd worden. Broersma werd door de gemeente Alkmaar gevraagd om toezicht te houden bij die megabezuiniging. ,,Bij de optimalisatie zat men tegen de grens van de wet. Maar het mocht’’, zegt hij. Volgens Broersma moet er een bouwfout zijn gemaakt, een fout bij het monteren van de staalconstructie. ,,Het ziet er ook uit alsof het in één keer naar beneden is gekomen, alsof een verbinding het begaf.’’
Henny Foederer, destijds commandant van de Alkmaarse brandweer, herinnert zich de stevige discussies die hij had met het gemeentebestuur over de draagkracht en de sterkte van het stadiondak met het oog op de brandwerendheid. Hij was vooral bezorgd dat de overkapping het zou begeven als zijn mensen bij een brand binnen zouden zijn om te blussen. ,,De constructie had steviger moeten zijn om de brandwerendheid te verhogen, dat is niet gebeurd.”

Het kritische rapport van Suurenbroek verdween in 2006 in een la. De gemeente legde het naast zich neer en wees op andere rapporten die uitwijzen dat alles in orde was. Suurenbroek was de gebeten hond. ,,De harde kern van AZ zou me weleens op komen zoeken. Ik was die Amsterdammer die alles probeerde tegen te houden. Toen ze erachter kwamen dat ik in Twente woonde vonden ze dat te ver weg.”

Laatst bewerkt:
Vorige baan 1550ogv in de 4 weken. Nu het geluk dat ik meer verdien ivm ploegentoeslag. Als top atleet heb je waarschijnlijk ook wel een sponsor voor kleding voeding en miss als extra inkomstenbron?

Ik heb kennissen die aan topsport doen. Het eerder genoemde bedrag is een basisinkomen.
O.b.v. je performance krijg je meer geld. Competities hebben geldpotten, als je vaak met bekers naar huis gaat loopt het allemaal snel op.
Natuurlijk ook sponsors e.d. maandsalaris kan al snel naar de 10-40k per maand gaan afhankelijk van je positie.

Ik heb kennissen die aan topsport doen. Het eerder genoemde bedrag is een basisinkomen.
O.b.v. je performance krijg je meer geld. Competities hebben geldpotten, als je vaak met bekers naar huis gaat loopt het allemaal snel op.
Natuurlijk ook sponsors e.d. maandsalaris kan al snel naar de 10-40k per maand gaan afhankelijk van je positie.

Dan heb je het waarschijnlijk over 0,1% en dus niet over de meesten die tot de topsport behoren en voor Nederland uitkomen.

Terug
Naar boven