ThaWasteland
Enormous Athlete
- Waardering
- 71.640
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
Maak je geen zorgen, ik had waarschijnlijk de verkeerde kant gekozen toen.
Achter is het mooi wonen en gemakkelijk lullen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maak je geen zorgen, ik had waarschijnlijk de verkeerde kant gekozen toen.
Achter is het mooi wonen en gemakkelijk lullen.
Wat kost het de belastingbetaler als moeder maandelijks 100 euro zou bijdragen in welke vorm dan ook.
En kan je stellen dat de bijstand door dat extratje gekort moet worden met deze 100 euro? Als dochter het niet van moeder gekregen zou hebben, had ze dat dan zelf kunnen betalen?
Bijvoorbeeld nieuwe voetbalschoenen voor haar kleinkind?
Die 100 euro wordt meteen de economie in gepompt, voorkomt misschien zwart werk of zelfs criminele activiteiten. En die nieuwe voetbalschoenen waren er anders gewoon niet geweest. Wie wordt daar beter van?
De grens ligt gewoon daar waar de wetgever hem legt. Ga je de grens over dan moet je de gevolgen gewoon accepteren. Je kan altijd proberen de grens te verleggen of de (mate) van de gevolgen aan te passen.
Klopt, dat gaat ook wel een stuk verder dan jaloezie, dat tast je rechtvaardigheidsgevoel aan. Het is niet eerlijk dat de één hard werkt voor zijn centen en dat de ander de overheidskas leeg trekt en er vervolgens ook nog eens lekker (illegaal) bij verdient.Dit is ook heel erg lastig en bij nuances zoeken moet je je vaak in allerlei moreel-ethische bochten wringen om dingen als acceptabel/plausibel te zien.
Zelf heb ik een hekel aan klikspanen, maar ik moet ook zeggen dat ik genoeg gevallen heb gezien waarin grof misbruik werd gemaakt van sociale voorzieningen zoals de bijstand.
Als je in een situatie woont/leeft met een modaal inkomen en 40-urige werkweek en het blijkt dat uitkeringstrekkende buurtgenoten het materieel en financieel een stuk beter voor elkaar hebben dan jij, dan zet dat vroeg of laat kwaad bloed.
Dit staat niet helemaal in verhouding tot het voorbeeld van die moeder die boodschappen doet voor haar dochter, maar het is wel oorzakelijk voor de neiging tot het verraden.
Ik doe echt niks. Ik wacht tot het crisis wordt en dan doe ik nog niets wat ik een ander ook kan laten doen. Slechts zelden zeg ik een ander wat hij/zij moet doen of laten. Meestal wacht ik af, ik heb een voorliefde voor proactieve mensen in mijn omgeving.
Vroeger heb ik allerlei baantjes gehad, 13 ambachten ongeveer 12 ongelukken.
En eigenlijk heb ik alleen mezelf beter leren kennen.
Toen maar geaccepteerd dat ik lui ben en ben ik gestopt met werken, en nu ben ik wat ik altijd al was.
Licht en liefde gehuld in geduld.
Oké dan puntOp het MBO had ik een vak (Leerloopbaanbegeleiding) waar ik 1 jaar lang alleen maar probleem wijken & echte penoze te zien kreeg.
Prachtig
Ewaja
Appie kim klaar
En hoe vond je het in bos en lommer?Op het MBO had ik een vak (Leerloopbaanbegeleiding) waar ik 1 jaar lang alleen maar probleem wijken & echte penoze te zien kreeg.
Prachtig
Dit is omdat het systeem niet werkt en hopeloos ingewikkeld is, het probleem zijn de toeslagen en kortingen en hoe die soms ineens ipv geleidelijk wegvallen bij het overgaan van een grens.Zijn de lonen dan te laag, of de uitkeringen te hoog.
Ik snap ook wel dat je dan niet gaat werken en misschien wel hier en daar wat zwart probeert bij te klussen. Maar als je daar geen strenge consequenties aan verbind kan je alle regels omtrent inkomen en toelagen wel loslaten.
www.rtlnieuws.nl
Jouw optimisme over de particuliere sector kan ik helaas niet delen.Veel taken kan je laten uit besteden door de particuliere sector. Nu wil ik absoluut niet zeggen dat dat altijd beter is, maar het is wel jammer dat daar niet naar gekeken wordt. Qua efficiëntie en qua kennis liggen daar gemiste kansen. Kijk voor de gein eens op het voedingscentrum, dat is vooral voorlichting met kennis uit de '80/'90.
En hoewel niet alles om winst hoort te draaien, is het niet verkeerd dat er enige prestatie wordt verwacht. Want als je nu kijkt daar dat gedoe met die toeslagen van de belastingdienst, het is toch te schandalig voor woorden hoe ze elkaar de hand boven het hoofd aan het houden zijn.
Belastingen zijn te hoog. Full time werken met minimumloon is de moeite niet waard.Zijn de lonen dan te laag, of de uitkeringen te hoog.
Ik snap ook wel dat je dan niet gaat werken en misschien wel hier en daar wat zwart probeert bij te klussen. Maar als je daar geen strenge consequenties aan verbind kan je alle regels omtrent inkomen en toelagen wel loslaten.
Is de overheid dan te duur of moeten de hogere lonen (nog) meer belast worden?Belastingen zijn te hoog. Full time werken met minimumloon is de moeite niet waard.
Het resultaat zou zoveel mogelijk moeten zijn dat werken moet lonen.Belastingen zijn te hoog. Full time werken met minimumloon is de moeite niet waard.
De makkelijkste oplossing is dan toch om de uitkeringen te verlagen.Het resultaat zou zoveel mogelijk moeten zijn dat werken moet lonen.
Het is toch onbestaanbaar dat mensen vanuit de bijstand niet de stap naar werk kunnen maken omdat ze er dan op achteruit gaan. Tel daarbij op de onzekerheid van een tijdelijk contract of flexcontract en het risico is te groot.
Breng ze niet op ideeënDe makkelijkste oplossing is dan toch om de uitkeringen te verlagen.
Nee, dat is geen oplossing, dat is symptoombestrijding ten koste van mensen die nergens heen kunnen.De makkelijkste oplossing is dan toch om de uitkeringen te verlagen.
Ja daar schiet je niets mee op. Je blijft je vaste lasten houden. Werken moet lonen.De makkelijkste oplossing is dan toch om de uitkeringen te verlagen.