MuscleMeat

Sticky Het Pauper Topic

Als het minimumloon omhoog gaat dan zijn veel toeslagen niet meer nodig en zouden inkomsten belastingen wellicht iets omlaag kunnen.

Ben benieuwd naar de rekensom bij welk loon toeslagen niet meer nodig zijn. En dan meer overhouden dan iemand in de bijstand zodat het werken echt loont.

Laatst bewerkt:
deze pauper heeft 12 halve loten van de staatsloterij ,mijn laatste uren als arme pauper :burns:

Ben benieuwd naar de rekensom bij welk loon toeslagen niet meer nodig zijn. En dan meer overhouden dan iemand in de bijstand zodat het werken echt loont.
Volgens mij is dat uitgerekend op 14 euro, maar het heeft ook met de financiering van allerlei voorzieningen te maken zoals kinderopvang, ook in de bijstand moet je een bepaald bestaansminimum handhaven.

Het is hetzelfde als met afvalscheiding: het is al langer bekend dat nascheiding efficiënter is: goedkoper en beter voor het milieu, klimaat, planeet, maar dan vinden partijen "een stukje bewustwording bij de burger" belangrijker en je creëert het gevoel dat mensen zelf echt iets kunnen doen (ondertussen niets doen aan uitstoot bedrijven). Een voorbeeld uit de particuliere sector is Pink Ribbon: er gaat uiteindelijk amper iets naar onderzoek, maar we zijn wel lekker bewust met z'n allen.

Een alleenstaande bijstandsmoeder zoals in jouw (uitstekende) filmpje die zal wellicht best een paar dagen in de week kunnen en willen werken, maar niet als ze erop achteruitgaat. Het is niet dat ze dan denkt, dan maar 3x per jaar vliegen naar vakantie ipv 5x.

Waarom zijn toeslagen nodig in een land als Nederland?
Koopkrachtplaatjes, "bewust maken van kosten", compensatie van een slecht systeem, als politieke partij je stempel kunnen drukken, dingen kapot maken met compromissen enz, enz.

Dan gaat het leven weer duurder worden. Kosten worden gewoon doorberekend. Supermarktprijsen schieten omhoog.

Ik hoor de Hollander in Duitsland altijd zo vol lof over de prijzen hier, komen massaal de grens over. Hier is totaal geen service, Aldi formules met maar 1 kassa open voor een rij van 20 man. Ook is hier geen minimumloon. Ze werken voor een paar euro per uur. Daarom is het hier wat goedkoper, het personeel verdient niks.

Kijk die Hollanders eens genieten als een kopje koffie 50 cent goedkoper is op het terras. Die van de serveerster is ingehouden, dolgelukkige twinkeling in de ogen krijgen ze. En ik op zaterdag maar snel naar de Jumbo, kan niet tegen de drukte.
Ik zie mijn vergissing al, ik bedoelde in dit voorbeeld niet de inkomstenbelasting, maar de loonbelasting.

Overigens word ik altijd wat moe van het gezeik dat Nederlanders zo'n laag percentage van hun inkomen aan eten uitgeven, komt dat wellicht door de (door jou elders aangehaalde) hoge woonlasten voor met name de groepen die buiten de sociale huur vallen en net wel of niet genoeg inkomsten hebben voor een koopwoning. Dan blijkt dat een stad als Amsterdam voornamelijk sociaal en hoog segment laat bouwen om vervolgens te janken bij het rijk over een tekort aan woningen voor agenten, onderwijzers en verplegers.

Laatst bewerkt:
Prima discussie hier de afgelopen dagen in dit topic. Er zit nog best wat intellect hier op DBB.

Dan gaat het leven weer duurder worden. Kosten worden gewoon doorberekend. Supermarktprijsen schieten omhoog.

Ik hoor de Hollander in Duitsland altijd zo vol lof over de prijzen hier, komen massaal de grens over. Hier is totaal geen service, Aldi formules met maar 1 kassa open voor een rij van 20 man. Ook is hier geen minimumloon. Ze werken voor een paar euro per uur. Daarom is het hier wat goedkoper, het personeel verdient niks.

Kijk die Hollanders eens genieten als een kopje koffie 50 cent goedkoper is op het terras. Die van de serveerster is ingehouden, dolgelukkige twinkeling in de ogen krijgen ze. En ik op zaterdag maar snel naar de Jumbo, kan niet tegen de drukte.
Ik weet niet hoe het in Duitsland gesteld is maar Aldi betaald medewerkers echt t*ring goed in Nederland. :)
Imo de meeste efficiënte supermarkt van Nederland.
1 kassa voor een rij van 20 man gebeurt ook niet hier.

nein, 1 straatje is altijd iets van je inleg terug ,prognose is 25,00-30,00 ,laat ik morgen wel even weten

ach en van die 180,00 kan ik toch lekker de hele dag fantaseren over hoe ik iedereen de ogen ga uitsteken met mijn
nieuw verworven rijkdom
Maak het bedrag volgend jaar gewoon over naar mij. Dan geef ik je er 50 terug + veel likes (alleen op die dag dan). Dit aanbod geldt overigens voor iedereen die meedoet aan een loterij.

Beetje Latijns praten om intelligent over te komen boehoe

Terug
Naar boven