XXL Nutrition

Sticky Het show je eigen gemaakte strongman attributen topic!

Bezoekers in dit topic

Beter dan 2mm wat ik eerst dacht. De voetjes zullen sowieso vervormen. Als je voor max afstand gaat en ze hard dropt de farmers zelf ook wel. Zolang je sets doet met oppakken en neerzetten gebeurd er niks mee.
 
Beter dan 2mm wat ik eerst dacht. De voetjes zullen sowieso vervormen. Als je voor max afstand gaat en ze hard dropt de farmers zelf ook wel. Zolang je sets doet met oppakken en neerzetten gebeurd er niks mee.
Droppen gaat hopelijk niet te veel gebeuren, dat vinden de klinkers niet zo leuk :p de volgende word een stuk massiever met H-balken zoals jij in het begin van het topic eens hebt gemaakt, maar ik moet er eerst nog goedkoop vinden :)
 
g-men De Aanhouder Wint
hoe lassen jullie een stevige las op gietijzer? Ik wil met wat restschijven straks vaste dumbells van 50kg maken maar ben nu eerst wat lichte dumbells aan het maken voor mevrouw. Ik merk dat de las slecht hecht op de schijven. Geen probleem bij de lichtere dumbells maar voor de zware wil ik toch een stevige las :)
image.jpg

(beetje braswerk nog, maar oefening hee, zoals met alle vaardigheden :p)
voor de zware dumbells heb ik een volle 30mm ijzeren stang, nu ben ik gewoon wat oude dikwandige radiatorbuis aan het gebruiken
 
Waarom zou je daar niet gewoon dit soort dumbellstangen voor gebruiken, wil je ze nog langer?
 
g-men De Aanhouder Wint
hoe lassen jullie een stevige las op gietijzer? Ik wil met wat restschijven straks vaste dumbells van 50kg maken maar ben nu eerst wat lichte dumbells aan het maken voor mevrouw. Ik merk dat de las slecht hecht op de schijven. Geen probleem bij de lichtere dumbells maar voor de zware wil ik toch een stevige las :)
Bekijk bijlage 498342
(beetje braswerk nog, maar oefening hee, zoals met alle vaardigheden :p)
voor de zware dumbells heb ik een volle 30mm ijzeren stang, nu ben ik gewoon wat oude dikwandige radiatorbuis aan het gebruiken

Niet doen. Gietijzer lassen is een speciaal proces. Als je zulke dumbells wilt maken (ook de zware). Ringen op je buis lassen, schijven erop en ring aan het eind erop lassen.
 
Ik snap dat je wilt knutselen, maar denk je zelf betere dumbells te kunnen maken? Ga je de knurling niet missen?
 
Niet doen. Gietijzer lassen is een speciaal proces. Als je zulke dumbells wilt maken (ook de zware). Ringen op je buis lassen, schijven erop en ring aan het eind erop lassen.
Ow, ok, thnx, vond dat het al echt moeilijk verliep. Dan ga ik het gewoon niet doen denk ik, zonde om 100kg schijven te gebruiken voor iets wat niet stevig is.
Ik snap dat je wilt knutselen, maar denk je zelf betere dumbells te kunnen maken? Ga je de knurling niet missen?
nope, pure hobby om beter te worden in het lassen. Wat mislukt slijp ik gewoon uit elkaar en maak ik iets nieuws mee. Het gaat niet om iets beter te maken dan er al is, of dit te maken omdat ik het geld niet heb, ik vind dit nu gewoon leuk om te doen :)
 
Ik snap het, maar ik zou dan iets maken wat je nig niet hebt, bijvoorbeeld adapter om van je barbell een cambered bar te maken.
 
Ik snap het, maar ik zou dan iets maken wat je nig niet hebt, bijvoorbeeld adapter om van je barbell een cambered bar te maken.
Das pas de planning als ik echt stevige lassen kan leggen met dit apparaat :)
 
Strak werk hoor, topic helemaal gemist trouwens gelukkig heeft g-men al geantwoord. Gietijzer heeft een ander samenstelling als staal dus daarom niet met een gewone pin te lassen, het materiaal moet je ook vaak nog voorverwarmen dus thuis bijna niet te doen zonder dat je ruime ervaring hebt. Vorige week turbine huizen gelast van een mangaan legering, mig/mag met rvs draad en speciaal gas, moeilijk te lassen en veel gespetter. Bah geef mij maar gewoon staal :grinny: Maar +1 voor het proberen, daar leer je het wel van!
 
Eindelijk de boomstam tevoorschijn gehaald.
Binnenkort met de kettingzaag de handgaten grof uitzagen👍
 

Bijlagen

  • IMG_20210223_134133.jpg
    IMG_20210223_134133.jpg
    242,3 KB · Weergaven: 124
Als je een boom met die dunne diameter maakt had ik de gaten bij de handvatten niet helemaal doorgestoken. De constructie is nu toch wel erg zwak geworden.
 
Dat hout bij je hendels gaat sowieso breken bij een zware load.
 
IMG_20210305_133559.jpg

Bokito UnCompress
Dankjewel voor de feedback!
Daar zat ik al naar te kijken.
Is dat nog te redden?
De log is een stuk lichter uitgevallen dan dat ik gehoopt had.
Hij weegt maar +-35 kg.

Ik heb de volgende stam al te drogen liggen👍
Stukje dikker, stukje zwaarder👌
 
Back
Naar boven