Fitness Seller

Het Sterkste Team van Nederland

Foto's

Hier staan wat foto's: [Link niet meer beschikbaar]

Vandaag sterkste team van NL met Alex. Je kunt je natuurlijk geen betere partner voorstellen.

event 1 Bakdeadlift
Elke bak voelt anders maar het was een vreemd systeem met 5 beurten die je kon doen samen. Opgewarmd tot 350 en gekozen om te starten met 375 en daarmee 25-50 kg meer op de naaste concurrenten. Was makkelijk en dus volgende beurt voor de 400 gegaan. Alex stapte hiermee ook in maar deed een zware beurt omdat hij totaal verkeerd voor de bak stond. 400 gaf mij wel vertrouwen en ik ben voor de 420 gegaan. Matthieu deed ook 400 en faalde de 420 dat betekende dat Niels en Alex moesten bepalen wie van onze teams 1e zou worden. Mijn beurt van 420 stond 20kg voor op Matthieu dus Alex koos voor 445. Hij haalde deze beter dan de 400 ervoor en nu moest Niels wel 465 doen. Deze haalde hij ook en dus hadden we een gedeelde 1e plaats hierop.

Persoonlijk tevreden met mijn gewicht, rug is sterk.

Event 2 Rocklift. Keuze voor 90 of 125 steen. Wij moesten als laatste aan de slag en ik had er zeker vertrouwen in om 6 reps op de 90 te doen om deze te winnen maar Alex wilde de 125 doen en dat deed hij dan ook. in principe deze al gewonnen maar voor de vorm ook het 90 blok nog een keer getild.

Event 3 Farmers (140 voor 40m) en tyre
Ik heb de farmers een sprint getrokken volgens mij had Dennis het gewicht verlaagd. had er ook 100m mee kunnen sprinten. Alex gleed 3x weg en 1x zo erg dat de band weer terugkwam, desondanks nipt 2e hierop.

Event 4 Powerstairs
nou niet het favo onderdeel van Alex of mij.... Proberen de schade te beperken. Alex heeft te dikke benen hiervoor en ik ben eigenlijk te klein.

Ik heb de 185 en 225 boven gezet, geen problemen en toen heeft Lex de 275 3 treden naar boven gebracht. Daarna heb ik de 275 ook nog een tree hoger gekregen en de volgende tree net niet meer. Dik pr voor mij om de 275 van tree naar tree te zetten op mijn gewone kistjes. Binnenkort ga ik die 275 ook meerdere treetjes omhoog krijgen mark my words.

Event 5 stones. Jammer genoeg NL platform dus 180cm hoog de eerste. Gewichten 120/140/160/180/200
Holy **** wat een gewichten.........

Besloten dat ik dan maar de 1e 2 zou starten. Faal ik GVDDDDDDDDDDDD de 1e stone. Geen excuusjes ik ben gewoon slap maar ik stond daar op die te kleine mat ook te dichtbij. Next time!! Lex wist dat hij de 1e 3 stones moest leggen voor de winst en deed dat ook. Ik heb de 180 nog gelapped en kwam er zeer langzaam mee omhoog toen het halverwege tijd was.

Resultaat mooie wedstrijd, balen van die stone! 1e plaats overall en mijn 1e nationale titel.

Was weer mooi Gijs. Ik heb alleen de 420 niet gefaald hoor ;-) maar gewoon gepast omdat Niels nog heel veel ruimte had :)

Sterkste team van Nederland 2013

Relatief laat pas definitief besloten (2 weken terug) om samen met Niels hier aan mee te doen als team Eindhoven.

1. Bakdeadlift
Een oud chassisstuk van een vrachtwagen van 1000kg. Het leeg tilgewicht zou ca. 300kg moeten zijn. Het instapgewicht was 325kg. Deze hebben we gepast.
Ik ben toen ingestapt op 350 (easy) en heb daarna 400 gepakt. Eigenlijk met nog ruimte voor meer.
Niels stapte in op 375, toen 420. Lex pakte de 445 die wij hadden gepast. Niels de 465 en volgens mij gedeeld 1e op dit onderdeel.
Met een systeem van 5 beurten op een bak die je niet kent is het toch wel wennen. Niels had nog nooit een bakdeadlift gedaan en voor mij is het ook al lang geleden. Die combi was dus niet ideaal, want er zat nog wel meer in, maar toch tevreden zo.

2. Rocklift
Een steen van 90kg en een steen van 125kg.

Als één na laatste aan de beurt en het beste was 5 reps tot nu toe van Björn en Guido. Ik had verwacht dat ook wel te doen. Maar wat een ellende.. Niels en ik hadden beide moeite om achterover te hangen en kregen daardoor de steen niet goed vast.
2 reps totaal en daarmee een gedeeld laatste plaats.

3. Medley. 140kg farmers 40 meter + 6 wheelflips
Goed.. onderdelen waar Niels en ik niet heel veel in verschillen. Echter was de wheelflip zonder hars en dan is Niels wel beter daarin. Niels had echter enorm stijve kuiten en ik zat nog met m'n voet/enkel die pijnlijk is/was. We hebben toen op het laatste moment toch besloten dat ik de farmers zou doen en Niels de tire.
Gelukkig maar achteraf. 20meter heen ging easy, terug had ik hem echter rechts niet goed vast en moest 2 meter voor het einde droppen. Die farmers stonden volledig scheef maar ik had dermate veel kracht over dat ik ze gelijk heb vastgepakt weer en ze in no-time over de finish stonden.

59,xx seconde. Een 3e plek geloof ik.

4. Powerstairs
175kg - 225kg - 275kg over 6 treden.

Niels de 175 om op te warmen. Aardig rap
Ik de 225kg alsof het niet was.
En Niels in één ruk de 275kg.

Zoals gepland goed verlopen. Iets binnen de minuut. 1e plek hierop.

5. Atlas stones
120kg - 140kg- 160kg- 180kg- 200kg op plateau van 180cm aflopend naar 132 geloof ik.

Ik zat nog steeds wat vast in m'n bovenrug, dus the dominator begon met 120kg. Helaas een foutje waardoor hij opnieuw moest.
Ik de 140kg op 168 wat gelijk een pr is.
Niels easy de 160kg.
Ik de 180kg, lappen moest wel even opnieuw. Want die bal was echt smerig.
Niels de 200kg nog geprobeerd, maar z'n hars was helemaal op en vies van de zanderige ballen. Jammer, want normaal was die er wel op gegaan.
Wel weer een 1e plek hierop. En als enige team de 180 geladen.

Al met al zijn we dus 2e geworden op 1,5 punt van Alex en Gijs. We baalden wel erg van die rocklift, maar dat is achteraf hè.
Ik ben erg blij met het resultaat. Eindhoven de gekste! Ik heb nu ook voor het eerst sinds 2008 een podiumplaats bereikt. Uiteraard dankzij de dominator, maar dat maakt de blijheid niet minder.

Er waren veel sterke jongens, maar bij sommige kwam het er niet lekker uit. Ook had niet iedereen strategisch nagedacht over de onderdelen, dat was wel te zien. Het was weer een leuke wedstrijd. Dennis had het weer top geregeld. Iedereen bedankt weer.

Jullie waren gewoon een topteam, en nu zie ik het idd van die bakdeadlift. Ik dacht even dat jij 3 beurten had gedaan en Niels 2 maar andersom. Klotesysteem met die 5 beurten jammer genoeg.

Gefeliciteerd Gijs en Alex!

Matthieu 180 zandstone baas :)

Terug
Naar boven