MuscleMeat

Het Whisky & Spirits Topic

Bushmills honey... laat maar staan

Vandaag de Macallan Reflexion mogen proeven. Damn dat is echt perfectie...

Drinken jullie ook wel eens tequilla? Ik kan jullie de Don Julio 1942 aanraden.

Na veel wikken wegen in de drankenhal nu toch maar voor deze gegaan, stelt zeker niet teleur, mooie aanvulling op mijn collectie!
De Highland park heb ik 3x vast gehad en weer terug gezet, volgende keer misschien...

20180317_145101.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Beste Islay imo, goeie keuze

Finlaggan old reserve kan een leuke verrassing zijn als je van Islays houdt. Muchos njammos voor nog 10 euro minder.

Enige wat ik heb geprobeerd is Famous Grouse, waardeloos. Ben wel vaak in cafés waar ze veel speciale soorten bier (en whiskey) schenken. Nog aanraders voor de beginnende drinker?

Ikzelf ben begonnen met Jack Daniels en Johnny Walker en van daaruit naar Chivas regal en Glenfiddich. Na de Glenfiddich verslingerd geraakt aan single malt (it's a trap) :D
Glenfiddich, Ben riach, Bruichladdich en Talisker vind ik persoonlijk goede instappers.

Ikzelf ben begonnen met Jack Daniels en Johnny Walker en van daaruit naar Chivas regal en Glenfiddich. Na de Glenfiddich verslingerd geraakt aan single malt (it's a trap) :D
Glenfiddich, Ben riach, Bruichladdich en Talisker vind ik persoonlijk goede instappers.
Ik ga ze proberen, bedankt piraat. :klink:

Niet doen! Voor 61e zulke whisky.. je betaald voor de 'luxe' verpakking. Samples zijn een goed idee maar doe t via het whiskyforum. Heel veel keuzes en betrouwbaar. Mocht iemand t willen kan ik best wat advies geven qua personen. Veel helpen je zelf graag.

Heb je dat zelf al gedaan?

Ik had laatst een doos met 12 verschillende Ports, was best leerzaam.

Nog niet, ik ben ook eigenwijs :D daarnaast aardig wat vrienden die whisky drinken. En bij een slijterij was 'Writer's Tears' te koop inclusief glazen, dus die maar gekocht om mee te beginnen voor mezelf. Dit was tevens een aanrader eerder in dit topic, dus vandaar.

Laatst bewerkt:
Nog niet, ik ben ook eigenwijs :D daarnaast aardig wat vrienden die whisky drinken. En bij een slijterij was 'Writer's Tears' te koop inclusief glazen, dus die maar gekocht om mee te beginnen voor mezelf. Dit was tevens een aanrader eerder in dit topic, dus vandaar.

Dan moet je gewoon wat proeven van je vrienden.

Dit vind ik voor een beginner een slechtere keus, wat als blijkt dat je abosluut niet van rook/turf houdt, dan kan je tweederde weg gooien. En daarnaast dit niet veel goedkoper dan mijn suggestie.

Klopt :)

Edit: Was ook niet per se een kooptip. De slijter was ook willekeurig, ken ik verder niet.

Edit 2: Als ik dan toch wat moet aanraden: De meeste whisky's worden ofwel op ex-bourbon of ex-sherry gerijpt. Sommige whisky's zijn geturfd (rokerig), veel niet.

Ik zou daarom beginnen met het proeven van deze smaken. Je ziet best veel 'sherry bommen'. Vaak van first-fill sherry en/of op vatsterkte.
Aberlour, Glenfarclas, Glendronach zijn typische voorbeelden.

Bourbon gerijpt kan je denken aan Ben Nevis (10), Glenmorangie 10, en eigenlijk heel veel anderen.

Geturfd komt veelal van Islay. Caol Ila, Ardbeg, Laphroig, Ledaig (niet Islay)

Persoonlijk vind ik nog twee toppers die hier buiten vallen en dat zijn Springbank 10 en Bunnahabhain 10/12(?).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven