Ik ben het daar ook mee eens. Ik keek echt uit naar dit WK, maar het is niet geworden wat ik er van had verwacht. Misschien omdat ik er teveel van had verwacht, maar teveel landen en spelers presteren ondermaats. Vaak zijn het coaches met vreemde beslissingen, hoewel achteraf kritiek hebben laf is...maar toch.
Engeland bijvoorbeeld, met zn gare 4-5-1 opstelling omdat de coach geen keuzes durft te maken. Knikker die Lampard er gewoon uit en zet Gerrard neer als de man op het veld. Zo'n Lennon is toch een frisse speler met lef. Defoe en Bent hadden meegemoeten.
Brazilië was vorig jaar fantastisch met de jongere garde. Als het in de 1e ronde niet loopt, kan je daar toch op terugvallen. Gilberto en Gilberto Silva, Cicinho, Robinho en Adriano hadden de ploeg wat nieuw elan kunnen geven.
Bij Frankrijk erger ik me dood aan Henry. Er is toch een groot verschil tussen Henry in het Premiership en de Henry die je ziet in grote wedstrijden(afgezien van de afgelopen CL-campagne). Ik vind hem echt zo mooi om te zien spelen, als hij er zin in heeft. Het lijkt dan soms of hij niet wil ofsow. Het hele WK staat hij buitenspel, omdat hij te beroerd is om even snel terug te sprinten als hij uit een mislukte aanval komt. Zie je vaker bij spitsen, ik kan dat echt niet begrijpen. Als dat overbevolkte Franse middenveld dan weer de bal onderschept kunnen ze haar niet kwijt, omdat meneer nog aan het terugsjokken is. Dan maakt Henry een belangrijke goal gister, ok, maar dan is het meteen weer een wereldgoal volgens de NOS.
Kom je bij het volgende ergerpuntje: de NOS. Zidane is dit WK wat Ronaldinho(waar was hij eigenlijk?) tijdens de CL was. Alles wat hij doet is even geniaal. Als hij aan zn kruin krabt, wordt er ingezoomd ( wat de Duitse regie doet trouwens met al zn achterlijke herhalingen terwijl de bal alweer aan de andere kant in het doel ligt, maar dit terzijde), want wat doet hij dat toch geniaal. Hij is vast zn volgende masterplan aan het smeden! En kijk,kijk! hem eens dribbelen, wat een klasse. Terwijl het de vorige wedstrijd poep was met twee kampen van de jonge en oude garde. Die coach ook van hun, wat een koekenbakkert. Als hij het wk wint, bewijst hij hoe onbelangrijk een coach kan zijn.
Dan heb je nog die Pekerman, die Cruz inbrengt terwijl je op de counter loert. Wat dacht je van Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!111 inbrengen.
En dat hele incestgebeuren van de NOS, Oranje, Van Basten, Cruyff, Ajax, Bertjuhhhh Maaldering en Van Gelder. Om van te kotsen! Bij elk land mierennken ze op alles wat negatief is, hoe klein ook, maar Van Basten behoorlijk aanpakken durven ze niet. Vraag eens goed door man!! Sneijder had een half jaar niet gespeeld en hij verzoop als een klein katje, VDV had een half jaar niet gespeeld, RVN stond op een eiland en heeft maar 1 kans gehad in het hele toernooi(die hij scoorde). En tegen Portugal speel je eindelijk veel in de 16, breng je hem niet in! Boula had je kunnen wisselen in de rust. Waar was het bekende totaalvoetbal van Oranje? Al twee jaar spelen ze als een natte krant. Nee hoor zegt meneertje Kesler dan, we hebben maar twee keer verloren. Weet je wat we doen, San Marco is zo'n God, hij mag nog twee jaar blijven. De wereld op zn kop!
Geen een land verdient de wereldtitel als je kijkt naar alle wedstrijden. Er had echt een verrassing ingezeten. Ivoorkust, Australië of Oranje hadden het zomaar kunnen worden. Zelfs Duitsland verdient het niet, die hebben lekker kunnen groeien in het toernooi door die maffialoting van Blatter en zn holmaatjes. Het beste WK ooit; man laat me niet lachen. Pas als die gast dood is, zal hij aftreden als president. Stel je voor als hij nog 30 jaar leeft. Die koopt bij elke verkiezing heel Afrika om en dan is hij weer 4 jaar langer aan de macht. Dan heb je het nog niet eens gehad over de verdeling van de kaartjes voor wedstrijden: wat een idioterie!
De scheidsrechters.......Laat maar.
Nog een puntje dan: matennaaierij van spelers: om je dood te ergeren. Dat gebaartje als ze om een kaart vragen...

Heeeeel soms geeft een scheids daar dan geel voor(dit wk niet, staat niet op de lijst natuurlijk), dat zijn de echte toppers.
Zo, dat lucht op!
Leuk zo'n WK, maar misschien ligt het eraan dat ik elke wedstrijd heb gezien.