Fitness Seller

Het WK 2006 topic!

Sportfood.nl zei:
Nee hoor, vindt de Fransen ook echt niet geweldig, heb dat eigenlijk nooit gevonden. Maar goed ze staan er weer.

Argentinie had het af kunnen maken tegen Duitsland. Pekerman;) laat Messi op de bank zitten en haalt hun spelmaker Requelme eraf, waardoor ze helemaal terugzakte en de onheil op zich af riepen. Een tactische blunder van de coach toch?
Trouwens, de Argentijnen waren met vlagen goed dit toernooi, maar zeker niet het hele toernooi. Er is eigenlijk geen enkel land tot nu toe die echt het hele toernooi zinderend heeft gespeeld.
Ik vind het ook een beetje het toernooi van de armoe tot nu toe. De minst slechte zal wereldkampioen worden.
Ik ben het dus beslist NIET eens met Sepp Blatter; 'beste toernooi' ooit:cool:

Wat je zegt klopt idd wel, maar het klonk meer als dat het zo logisch was dat Argentinie eruit lag en Brazilie ook. Want ik geloof niet dat iemand dit ook maar bedacht.

Sportfood.nl zei:
Roony was terecht rood, maar dat was de discussie niet.
Je praat in termen van 'ons', maar het Portugese volk wordt niet aangevallen alleen het gedrag van een paar misselijke voetballertjes.
Van een groot filosoof als Socrates had ik wat meer nuance verwacht dan een discussie eenzijdig definitief te sluiten;)
Aan de andere kant we hebben allemaal ons zegje kunnen doen, dus over naar de orde van de dag: wie wordt er wereldkampioen?

Dat was waar ik op reageerde.. de rood van roony anders had ik niet eens gereageerd.. dat heeft niks te maken met het al dan niet recht hebben op een je eigen zegje want dat staat niet ter discussie... is logisch..

Wanneer ik zeg "ons" dan heb ik het over de fans van de Portugueze selectie.. en "ons" dan heb ik het over het elftal en z'n fans.. want die zijn al een tijdje één (zoals iemand gisterebn zei.. we zijn nu een familie van 10 miljoen mensen)... ik had het niet over Portugal als volk want dat staat hier niet ter discussie.. we hebben het puur over voetbal en daar gaan de discussies ook over in dit topic. Ik heb ook niet het gevoel dat het Portugueze volk word aangevallen op een paar achtelijke figuurtjes na die de dingen niet kunnen scheiden (niet op dit forum overigens)...

Dat ik de discussie niet wil voortzetten en hem van mij kant "afkap" heeft niks met mijn nick te maken maar puur omdat ik die discussie niet interessant vind.. en zoals je weet leven we in een democratie.. heb altijd de keuze om wel of NIET de discussie aan te gaan.. en na het overwegen wat deze discussie mij zal "brengen" heb ik besloten hem niet voort te zetten.. niks meer niks minder....

Wereldkampioen? ik kan alléén zeggen wie ik hoop... maar om eerlijk te zeggen heb ik geen flauw idee.... iedere ploeg heeft 25% kans en nu moeten de teams op het veld maar zorgen dat de kansen in hun voordeel gaan spelen...

ZiZu was echt formidabel, wat heb ik genoten... :bow:

ZoutZak zei:
ZiZu was echt formidabel, wat heb ik genoten... :bow:

hij deed me weer denken aan de zizou van een paar jaar terug. Hij heeft vooraf gezegd dat hij nog zeven wedstrijden voor Frankrijk wilde spelen op het WK, die gaat hij in iedergeval redden. Vraag is alleen of de laatste wedstrijd de finale is of voor 3e en 4e plaats. Nog 180 minuten Zidane en dan is Zizou niet meer.....echt ongelofelijk jammer!!!!!!!!

Beetje bloeddoping doet wonderen :D

Wat een k*t wk. De vier ploegen die ik het minst graag in de finale zou zien staan zitten allemaal in de halve finale. En er zijn op dit wk ongeveer 10 doelpunten gescoord 2 goede wedstrijden gespeeld.

Anoniem zei:
Wat een k*t wk. De vier ploegen die ik het minst graag in de finale zou zien staan zitten allemaal in de halve finale. En er zijn op dit wk ongeveer 10 doelpunten gescoord 2 goede wedstrijden gespeeld.
:stupid:

Hmm jammer dat Brazilië eruit ligt.. ben nu toch wel voor Portugal en Italië aangezien ik liever heb dat 1 van hun wint dan Frankrijk en Duitsland

Ik ben het daar ook mee eens. Ik keek echt uit naar dit WK, maar het is niet geworden wat ik er van had verwacht. Misschien omdat ik er teveel van had verwacht, maar teveel landen en spelers presteren ondermaats. Vaak zijn het coaches met vreemde beslissingen, hoewel achteraf kritiek hebben laf is...maar toch. :D

Engeland bijvoorbeeld, met zn gare 4-5-1 opstelling omdat de coach geen keuzes durft te maken. Knikker die Lampard er gewoon uit en zet Gerrard neer als de man op het veld. Zo'n Lennon is toch een frisse speler met lef. Defoe en Bent hadden meegemoeten.

Brazilië was vorig jaar fantastisch met de jongere garde. Als het in de 1e ronde niet loopt, kan je daar toch op terugvallen. Gilberto en Gilberto Silva, Cicinho, Robinho en Adriano hadden de ploeg wat nieuw elan kunnen geven.

Bij Frankrijk erger ik me dood aan Henry. Er is toch een groot verschil tussen Henry in het Premiership en de Henry die je ziet in grote wedstrijden(afgezien van de afgelopen CL-campagne). Ik vind hem echt zo mooi om te zien spelen, als hij er zin in heeft. Het lijkt dan soms of hij niet wil ofsow. Het hele WK staat hij buitenspel, omdat hij te beroerd is om even snel terug te sprinten als hij uit een mislukte aanval komt. Zie je vaker bij spitsen, ik kan dat echt niet begrijpen. Als dat overbevolkte Franse middenveld dan weer de bal onderschept kunnen ze haar niet kwijt, omdat meneer nog aan het terugsjokken is. Dan maakt Henry een belangrijke goal gister, ok, maar dan is het meteen weer een wereldgoal volgens de NOS.

Kom je bij het volgende ergerpuntje: de NOS. Zidane is dit WK wat Ronaldinho(waar was hij eigenlijk?) tijdens de CL was. Alles wat hij doet is even geniaal. Als hij aan zn kruin krabt, wordt er ingezoomd ( wat de Duitse regie doet trouwens met al zn achterlijke herhalingen terwijl de bal alweer aan de andere kant in het doel ligt, maar dit terzijde), want wat doet hij dat toch geniaal. Hij is vast zn volgende masterplan aan het smeden! En kijk,kijk! hem eens dribbelen, wat een klasse. Terwijl het de vorige wedstrijd poep was met twee kampen van de jonge en oude garde. Die coach ook van hun, wat een koekenbakkert. Als hij het wk wint, bewijst hij hoe onbelangrijk een coach kan zijn. :D

Dan heb je nog die Pekerman, die Cruz inbrengt terwijl je op de counter loert. Wat dacht je van Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!111 inbrengen.

En dat hele incestgebeuren van de NOS, Oranje, Van Basten, Cruyff, Ajax, Bertjuhhhh Maaldering en Van Gelder. Om van te kotsen! Bij elk land mierennken ze op alles wat negatief is, hoe klein ook, maar Van Basten behoorlijk aanpakken durven ze niet. Vraag eens goed door man!! Sneijder had een half jaar niet gespeeld en hij verzoop als een klein katje, VDV had een half jaar niet gespeeld, RVN stond op een eiland en heeft maar 1 kans gehad in het hele toernooi(die hij scoorde). En tegen Portugal speel je eindelijk veel in de 16, breng je hem niet in! Boula had je kunnen wisselen in de rust. Waar was het bekende totaalvoetbal van Oranje? Al twee jaar spelen ze als een natte krant. Nee hoor zegt meneertje Kesler dan, we hebben maar twee keer verloren. Weet je wat we doen, San Marco is zo'n God, hij mag nog twee jaar blijven. De wereld op zn kop!

Geen een land verdient de wereldtitel als je kijkt naar alle wedstrijden. Er had echt een verrassing ingezeten. Ivoorkust, Australië of Oranje hadden het zomaar kunnen worden. Zelfs Duitsland verdient het niet, die hebben lekker kunnen groeien in het toernooi door die maffialoting van Blatter en zn holmaatjes. Het beste WK ooit; man laat me niet lachen. Pas als die gast dood is, zal hij aftreden als president. Stel je voor als hij nog 30 jaar leeft. Die koopt bij elke verkiezing heel Afrika om en dan is hij weer 4 jaar langer aan de macht. Dan heb je het nog niet eens gehad over de verdeling van de kaartjes voor wedstrijden: wat een idioterie!

De scheidsrechters.......Laat maar.

Nog een puntje dan: matennaaierij van spelers: om je dood te ergeren. Dat gebaartje als ze om een kaart vragen...:fire: Heeeeel soms geeft een scheids daar dan geel voor(dit wk niet, staat niet op de lijst natuurlijk), dat zijn de echte toppers.

Zo, dat lucht op! :roflol:

Leuk zo'n WK, maar misschien ligt het eraan dat ik elke wedstrijd heb gezien. :D

Dat vragen om een kaart vind ik niet eens zo heel erg, de scheids heeft dan toch al gefloten. Theater maken vind ik erger omdat zulke dingen de dynamiek uit het voetbal halen. Dit WK fluiten ze teveel voor onbenulligheden. Gewoon veel vaker door laten spelen. Als spelers zien dat het niet loont om te gaan liggen, dan doen ze het ook niet meer.

@ WuLee

Perfect verwoord. Niks aan toe te voegen!
Mag ik je voordragen als de volgende president van de FIFA?
Als dat niet lukt mag je van mij ook bondscoach worden!

Maar even alle gekheid terzijde: je kan alles ook in 1 zin samenvatten:
Totale minachting voor de toeschouwer; van de FIFA tot de coaches, van de spelers tot de scheidsrechters. 1 grote falende bedoeling.

Dit is mijn achtste WK, zowel in het stadion als voor de buis en zonder twijfel de allerslechtste tot nu toe Meneer Blater, niet de allerbeste.

En nou ga ik me niet meer druk maken, want het is veel te mooi weer!:D

Sportfood.nl zei:
@ WuLee

Perfect verwoord. Niks aan toe te voegen!
Mag ik je voordragen als de volgende president van de FIFA?
Als dat niet lukt mag je van mij ook bondscoach worden!

Maar even alle gekheid terzijde: je kan alles ook in 1 zin samenvatten:
Totale minachting voor de toeschouwer; van de FIFA tot de coaches, van de spelers tot de scheidsrechters. 1 grote falende bedoeling.

Dit is mijn achtste WK, zowel in het stadion als voor de buis en zonder twijfel de allerslechtste tot nu toe Meneer Blater, niet de allerbeste.

En nou ga ik me niet meer druk maken, want het is veel te mooi weer!:D

Mag altijd kerel, maar gratis whey met creatine voor het leven is ook goed hoor. ;)

Ik weet dat je het kan samenvatten tot 1 zin, maar zo lucht het gewoon erg lekker op. :D

kamikaza zei:
Hmm jammer dat Brazilië eruit ligt.. ben nu toch wel voor Portugal en Italië aangezien ik liever heb dat 1 van hun wint dan Frankrijk en Duitsland
:whip:

Ik hoop toch echt op een finale Duitsland - Frankrijk. En dat Zidane zijn glansrijke carriere mag afsluiten met nog eenmaal de wereldcup in zijn handen :thumbs:

Nee die van 4 jaar geleden was het slechtste ten eerste was het al belachelijk dat het naar 2 landen toe ging Korea en Japan niet echt dichtbij van elkaar. Ten tweede was bijna elk top land helemaal op ten derde waren de schijtrechters hardstikke blind, hoe vaak die koreanen niet buitenspel stonden[misschien wel 50 keer]. De enigste wk wedstrijd die echt voor spanning zorgde was Brazilie en Engeland.

@Wulee

Heb jij nog voor journalist gestudeerd?:D
Goeie visie op dit WK :thumb:

@Wu-Lee: goed stuk, alleen ben ik het niet eens met hetgeen je over Duitsland zegt. Ik denk, dat als er 1 land is dat de titel wel verdiend, het Duitsland is. Ik zeg het niet graag, maar ze hebben goed gespeeld, vanaf dag 1. En ja, de loting was simpel voor hun, tuurlijk. Maar kom op, toen ze aan het toernooi begonnen werden ze de grond ingeboord en werd er helemaal niets verwacht van hun. en kijk waar ze nu staan, in de halve finale op weg naar Belijn. Extra speciaal is dat de Duitsers hun eeuwenoude voetbalspelwijze hebben omgegooid, van verdedigend naar aanvallend. Oranje heeft dit precies anderson gedaan (van aanvallend naar verdedigend) en wordt daardoor afgekraakt. Als Duitsland hetzelfde heeft gedaan, maar dan andersom, dan mag het de credits voor krijgen. Zeker gezien het spelersmateriaal wat ze hebben. Die bal heet niet voor niets teamgeist, dat is ook waar het Duitse team van aan elkaar hangt. En Oranje??? totaalvoetbal. Laat me niet lachen. Totaalvoetbal kun je alleen spelen met totale voetballers (complete voetballers) en die hebben wij niet, punt. Dit toernooi heeft daardoor niet zijn amusemenstwaarde verloren vindt ik. Ook het feit dat het voor de eerste keer sinds 1982 is dat er geen Zuid-Amerikaans land bij de laatste 4 zit is verassend, en ook daarmee zal dit toernooi de boeken ingaan. Verder vindt ik de organisatie helemaal top. Ik ben in diverse steden etc geweest, en overal is alles perfect geregeld. In mijn ogen is er veel mis met dit WK, maar er is ook evenzoveel goed aan dit WK. En duitsland gaat daarin voorop

k*t duitsers moeten eruit.. is al erg genoeg dat ze er nog in zitten. Zidane verdiend de wereld titel!

@wulee mooi gezegd...

grootste flop van het wk is de meest overschatten voetballer Ronaldinho.

Over Cristano Ronaldo citeer ik Henk Spaan in Dagblad de Limburger:

"Ik denk niet dat Cristiano Ronaldo nog één minuut voor Manchester United speelt. Had ik een week geleden een zeker medelijden met het verwende nest na zijn ontmoeting met kooivechter Boulahrouz, zaterdagmiddag betreurde ik ten zeerste dat Rooney zijn noppen niet in de ballen van Ronaldo draaide. Het lulletje lampenpit vroeg om een rode kaart voor zijn Engelse ploeggenoot. Dit in de knop al verlepte strandmietje, waarvan ik tijdenlang heb gedacht dat het voetbalde met een zonnebril in de haartjes, maar het was vieze gel, gaat echt niet naar de eerste training van Manchester. Nu zeiden Rooney en Neville alleen nog '**** off' tegen de scharensliep die geen man voorbij kwam, Mocht hij zich op Carrington vertonen, gaan ze hun woorden kracht bijzetten met waar ze beter in zijn dan in taal. Wat zal het jong huilen (Spaan, maandag 3 juli 2006)"

Een stuk naar mijn hart....

WuLee zei:
Kom je bij het volgende ergerpuntje: de NOS. Zidane is dit WK wat Ronaldinho(waar was hij eigenlijk?) tijdens de CL was. Alles wat hij doet is even geniaal. Als hij aan zn kruin krabt, wordt er ingezoomd ( wat de Duitse regie doet trouwens met al zn achterlijke herhalingen terwijl de bal alweer aan de andere kant in het doel ligt, maar dit terzijde), want wat doet hij dat toch geniaal. Hij is vast zn volgende masterplan aan het smeden! En kijk,kijk! hem eens dribbelen, wat een klasse. Terwijl het de vorige wedstrijd poep was met twee kampen van de jonge en oude garde. Die coach ook van hun, wat een koekenbakkert. Als hij het wk wint, bewijst hij hoe onbelangrijk een coach kan zijn. :D

Haha dat van Zidane zeg ik al 10 jaar. De krantenm kopten zels met Geniale Zidane vernedert Brazilie.
Dat hij voorgaande wedstrijden geen bal raakte hoor je niemand over.
Ook wanneer dat mooie overstap bewegingkje wordt gedaan, de beweging van Zidane. Alleen Maradonna deed hem al 25 jaar eerder.
Heb een hekel aan die kloot algerijn.:D

Terug
Naar boven