Je weet dat mensen altijd minder VVM hebben dan gewicht...
Stel ik weeg 100 kilo bij 20%. Als ik 2.5 per kg lichaamsgewicht zou nemen, neem ik 250g. Als ik 2.5 per kg VVM zou nemen, neem ik 200g.
Het blijkt dat 1.6g per kg lichaamsgewicht een hoeveelheid is die gemiddeld genomen spieropbouw maximaal stimuleert. Echter tijdens een kcal deficiet zal een groter aandeel eiwitten ook als brandstof gebruikt worden en is het aan te bevelen om iets hoger te gaan qua eiwitten.
Gezien het feit dat de TS zijn eiwitinname baseert op VVM en niet op kilogrammen EN gezien het feit dat hij gaat cutten. Zou ik hem een 2g per kg lichaamsgewicht adviseren. Dat is iets lager dan de 167 die hij nu zal nemen (2.5g per kg VVM). Maar heel veel scheelt dat niet.
9 vd 10 "bodybuilders" overdrijven sterk met hun eiwitinname. Het is niet zo dat eiwit spiergroei stimuleert, dat moet nl. training doen. Eiwit herstelt enkel dat wat is beschadigd en daar is het menselijk lichaam doorgaans heel efficient in.

mensen nemen meestal idd gewoon hun lichaamsgewicht en niet vvm. En idd vvm is minder dan totale massa