XXL Nutrition

Hevige pijn kuiten

Ano_92_3

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
174
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

zaterdag hebben een maatje en ik staand kuitheffen gedaan, het ging op het moment heel lekker hij deed 200kg en ik 180kg.
Dag erna kunnen we beide zowat niet meer lopen omdat we niet recht kunnen staan.
We dachten zal morgen (vandaag dus) wel minder zijn. Niets is minder waar het is alleen maar erger geworden.
Iemand dit wel is gehad of een oplossing hiervoor?
Strekken probeer ik maar doet echt heel pijn.

Groetjes

Mischien overbelast? dan even laten rusten en er voor zorgen dat je niet te veel hoeft te lopen.

Voor de toekomst tussen de setjes door de kuitspieren rekken, voor mij helpt het.

Is gewoon spierpijn, is meestal de tweede dag erger. Gaat vanzelf over.

Heb ik ook gehad, je gaat 4 dagen niet kunnen lopen..
rust en eet ze!

compressie helpt mij altijd goed (kniekousen bijvoorbeeld)

En wat voorzichtige lichte oefening. Klein stukje joggen, of gewoon wat bodyweigh kuitheffen.

En wat voorzichtige lichte oefening. Klein stukje joggen, of gewoon wat bodyweigh kuitheffen.

alle 3 gaat niet, had het ook en je kan gewoon bijna niet opstaan.

Kers je bent vast ook niet naar school gegaan he (hierdoor)

ik moet echt lopen als het **** yeah mannetje. Dwars door de woonkamer. De buurman kijkt me echt raar aan hahahaha

Lol, spierpijn in je kuiten is altijd hevig en inbegin kan dat gerust een week duren voordast het weg is.

Opzich ook wel logisch aangezien die spier normaal alleen maar conditioneel word getraind. En als je ze dan belast dan blijft die sperpijn wel aangezien je ze ook blijft belasten met lopen/fietsen enz.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter

Ik kan geneens normaal lopen laat staan joggen, dan word het helemaal een helse pijn

Nee ben niet naar school gegaan, zie me zelf al lopen over centraal station en in me school....
Ik moet echt helemaal door me knieën gebogen lopen als een sumo worstelaar.
Of helemaal op me tenen

ik had een keer dat ik er 1 week last van had :roflol:

Nee ben niet naar school gegaan, zie me zelf al lopen over centraal station en in me school....
Of helemaal op me tenen

Dan denken de mensen dat we aan de drugs zijn!
hehehe

Same here...
Eerste keer sinds maanden weer kuiten gedaan.
Ook 4 dagen bijna niet kunnen lopen.
Insmeren met creme die je spieren warm maakt en toch proberen zoveel mogelijk te bewegen. Beter voor doorbloeding en herstel.
Maar **** zeg, dat deed echt pijn, vooral als je uit bed komt in de ochtend....

Ik kan geneens normaal lopen laat staan joggen, dan word het helemaal een helse pijn

Of helemaal op me tenen

Gewoon blijven lopen, dan gaat het vanzelf beter. Als je stil blijft zitten wordt het alleen maar erger. En voortaan wat vaker kuiten trainen :D

Dat heet spierpijn, Kersenpit. Daar krijg je nog veel meer last van en onthoud HET IS LEKKER.

te hard getraind zou ik niet zeggen. Je was het gewoon niet gewend. Is met alles zo als je een tijdje niet getraind hebt. Als de spierpijn over is en je traint weer op dezelfde manier zul je veel minder last hebben.

Ga maar 's een tijdje niet squatten en dan flink wat zware boxsquats, dan kun je de dagen erna ook met moeite zitten.

Laatst bewerkt:

lopen op je hakken

goed warm houden + massage (kersenpitkussen ?)

en probeer toch eens iets van steunkousen (of doe je elleboog-sleeve om je kuiten of whatever.).

Terug
Naar boven