XXL Nutrition

Highlander Challenge zaterdag 29 augustus aan het kasteel van Ooidonk, België

Sionnach

Advanced Bodybuilder
Waardering
67
Eerste "Highlander Challenge" in Vlaanderen.

Datum: zaterdag 29 augustus (zondag wil de organisatie een demonstratie van diverse onderdelen en kan het publiek proberen :eek:)
Locatie: Kasteel van Ooidonk, Ooidonkdreef 9 te 9800 Deinze (Bachte-Maria-Leerne), België.
Evenement: De Schotse Dagen, een Schotse beurs tvv een goed doel (elk jaar een ander sociaal project waar de opbrengst naar toe gaat)
http://www.schotsedagen.be/
Start: 13u. Atleten aanwezig om 12u. Materiaal aanwezig om 11u voor wie al eens wil proberen.
Einde: Inschrijvingen lopen aardig binnen maar we hopen de prijsuitreiking rond 19u-19.30u te doen. Taptoe start om 19.30u dus...
Inkom: 7 euro per persoon. Ingeschreven atleten gratis via deelnemerslijst.

Highland Games onderdelen
Caber toss, uiteraard!
Stone/shot put
25kg weight for height

Strongman onderdelen
Log lift last man standing
Farmers walk 2x100
125kg "Stone of Manhood", hoogte 1.30-1.40m (hetgeen betekent dat er geen helpers zijn, stone overgooien en zelf naar de andere kant lopen en er terug overgooien)

Deelnemers:
- Stefan Van der Ha, Lokeren, België.
- Didier Van Hamme, Gent, België.
- Simon De Vogelaere, Deinze, Belgiê.
- Johan Caenen, ergens in Limburg:p, België.
- Jimmy Laureys, Sint-Pauwels, België.
- Karel Vanhulsel, Gent, België.
- Tony De Deckere, Snellegem, België.
- Michel Vanbossel, Snellegem, België.
- Björn Kindt, Snellegem, België.
- Bart Golsteyn (Bill Kazmaier, jawel Wuppie;)), Snellegem, België.
- Björn Verbrugge, Snellegem, België.
- Jonas Denolf, Snellegem, België.
- Christophe Demal, Amiens, Frankrijk.
- Stephane Tullier, Amiens, Frankrijk.
- Bert Thoonen, ergens in Limburg :p, België.
- Jurgen Vermeiren, Temse, België (ovb)
- Loic Lamouline, Wallonië, België (ovb)
- Yannick Van Roy, Sint-Job-In-'t-Goor, België (ovb)

Inschrijvingen eigenlijk bijna vol willen we het doenbaar houden!:eek:

Laatst bewerkt:
Ik ga er nog eens een nachtje over slapen... ziet er wel nice uit :)

Ben toch eigenlijk een beetje benieuwd of ik nu die k*tcaber getosst krijg :D

• Topic Starter Topic Starter
het zal een langere maar lichtere zijn, ik kan ook doen zoals op de traditionele vroeger hé!
ik breng een zaag mee en we zagen er stukjes af tot er hem iemand tosst
(en Snoob vond de caber even k*t als jij hoor :cool: )

Sign me up mate.

ik zal er zijn met mijn rokje aan ;)

Zet me er maar bij David!

Ik heb wel geen kilt...

Ik twijfel nog, Botje.. heb ook nog een uitnodiging voor een Duitse game dat weekend...

maar zeker weer een super initiatief !
Kun je voor mij even een stukje schrijven voor op de HGF site ?
Thanx bro :thumbs:

Jammer Stah'

Ik heb het nog nooit gedaan, maar zou het wel willen proberen " it's fun"

Als je zo moeilijk aan atleten komt, mag je mij er bij zetten ( geene schrik jongens zo goe ben ik ni ;) )

Kan je eens wat meer uitleg geven over de onderdelen voor een noob zoals ik? Als ik de gewichten wat aankan doe ik mee :)

Kan je eens wat meer uitleg geven over de onderdelen voor een noob zoals ik? Als ik de gewichten wat aankan doe ik mee :)

Highland Games onderdelen
Caber toss, uiteraard! = Boomstam omgooien
Stone put = Steentje gooien
Light weight for distance = Gewicht aan een kettinkje weggooien

Strongman onderdelen
Log lift last man standing = Log lift met telkens verhoging van gewicht
Farmers walk 2x100 = In elke hand 100kg en lopen maar
110kg atlas stone for reps = Grote ronde steen op/over een verhoging

Op youtube vind je genoeg filmpjes over de onderdelen, HG is niet zo zwaar imo, op de caber na, en leuk om te doen

De highlandproefen zouden me lukken (al weet ik niet hoe zwaar ze zijn en ik heb ze nog nooit gedaan) maar de strongman onderdelen zijn me nog te zwaar helaas:( anders was ik graag gekomen david ;)

Bij elke Challenge halen ze de tehcnische onderdelen eruit omdat die te moeilijk zijn voor standaard strongman en hier ga je het moeilijkste onderdeel de weight for distance er tussen gooien ?? Dat begrijp ik dan weer minder..

Daarnaast ook geen hooggooien wat juist het onderdeel is wat het meeste kruist met strongman... rara

Weight for height ipv distance is ook mijn gedacht Tommy :p

Ik doe wel mee ze David, moogt mij inschrijven. Tis wel te hopen da we wa degelijk terrein hebben.

Weight for height ipv distance is ook mijn gedacht Tommy :p

Ik doe wel mee ze David, moogt mij inschrijven. Tis wel te hopen da we wa degelijk terrein hebben.

Weight for height is het probleem dat we geen constructie hebben, behalve de trainingsconstructie van de highland gamers die 5m uit één stuk is.

Deelnemerslijst geupdate.

---------- Toegevoegd om 22:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:03 ----------

Ik twijfel nog, Botje.. heb ook nog een uitnodiging voor een Duitse game dat weekend...

maar zeker weer een super initiatief !
Kun je voor mij even een stukje schrijven voor op de HGF site ?
Thanx bro :thumbs:

no prob, stah! help mij er gewoon tijdig aan herinneren mocht ik het vergeten ;)

Ik zal eens horen of er leden van Highland Team Legends willen meedoen (ik wil meedoen dus, maar wacht op wat de rest van het team gaat doen, ploegwedstrijd, of individuele wedstrijd).

Ik zal eens horen of er leden van Highland Team Legends willen meedoen (ik wil meedoen dus, maar wacht op wat de rest van het team gaat doen, ploegwedstrijd, of individuele wedstrijd).

Highland Team Legends? nog niet van gehoord maar ik ben ook al lang niet meer op teamgames geweest, ik zat vroeger bij de Kram Clan
stuur me tijdig een pm want er begint aardig wat interesse te komen!

ps: zelfde geldt uiteraard voor de games in Mechelen denk ik

als ik vervoer vind kom ik kijken :D

Terug
Naar boven