XXL Nutrition

Highlander Challenge zaterdag 29 augustus aan het kasteel van Ooidonk, België

Het eerste.

• Topic Starter Topic Starter
Zeg, die loglift, is dat iedere keer van de grond opheffen en boven je hoofd duwen, op de grond leggen en dan in de volgende ronde verzwaren of is het lift tot op schouderhoogte en dan zoveel mogelijk herhalingen boven je hoofd duwen?

het eerste, dat andere is "op reps"
normaal heb je slechts drie beurten, maar last man standing is bv. we beginnen op 80kg, al wie dat wil proberen mag maar hoeft niet, en we verzwaren telkens, je kan bv. zeggen: ik ga voor safe en probeer eens op 80kg, je voelt dat je nog ruim over hebt en stapt pas terug in op 95kg, dat mag gerust. Ben je echter een volume-monster en wil je elk gewicht pressen zodat je bij wijze van spreken aan 6 of meer beurten zit mag ook.
Hoofdregel is echter: als je een beurt mist telt slechts je laatste geldige poging. Bv. je stapt in op 85kg en valt pas terug in op 100kg maar je failt, dan scoor je 85kg.

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

onze pr-verantwoordelijke was mij voor :p

het eerste, dat andere is "op reps"
normaal heb je slechts drie beurten, maar last man standing is bv. we beginnen op 80kg, al wie dat wil proberen mag maar hoeft niet, en we verzwaren telkens, je kan bv. zeggen: ik ga voor safe en probeer eens op 80kg, je voelt dat je nog ruim over hebt en stapt pas terug in op 95kg, dat mag gerust. Ben je echter een volume-monster en wil je elk gewicht pressen zodat je bij wijze van spreken aan 6 of meer beurten zit mag ook.
Hoofdregel is echter: als je een beurt mist telt slechts je laatste geldige poging. Bv. je stapt in op 85kg en valt pas terug in op 100kg maar je failt, dan scoor je 85kg.

---------- Toegevoegd om 22:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

onze pr-verantwoordelijke was mij voor :p
OK, bedankt voor de feedback.

deelnemerslijst aangepast (bevestiging van ovb)

Ik ben ook van "ergens in limburg" trouwens ;)

Ik ben ook van "ergens in limburg" trouwens ;)
aangepast :p
putting stones aangeschaft, we kunnen zelf kiezen tussen open of braemar want heb er direct twee aangeschaft 7kg en 9.8kg. Niet echt volledig wat ik wou qua vorm maar het kan er mee door voor die 5 euro.

Nog een paar daagjes, ik krijg er steeds meer en meer zin in!!! :hedbang:

Hoe zit het nu ook alweer met de kilts? Verplicht of niet?

Voor Jimmy kan ik misschien beter mn 16kg steen meenemen :P

als je een kilt hebt ben je moreel verplicht hem aan te doen, de meeste deelnemers zullen in kilt zijn, maar het hoeft niet, vanaf volgend jaar verwacht ik dat wel behalve misschien voor totaal nieuwe deelnemers

ik heb ook een 16kg kei maar het wordt de 9.8?kg Braemar stone (voor de duidelijkheid = standing throw) zoals vorig jaar, wel andere stone

en ik heb op de try-out al mooie afstanden gezien en heus niet enkel van Jimmy, it's going to be a fine battle lads!

log is een IFSA log, aanvangsgewicht mogelijk op 70kg

waarschijnlijke volgorde onderdelen (los uit de pols)

stone put
farmers walk
log lift
stone of manhood
caber
hoog

voortgang van de wedstrijd bepaalt het verloop voor de caber en het hooggooien

Laatst bewerkt:
Ik kom wat in de weg lopen met mijn camera..... :yes:

Is iedereen klaar voor vandaag?

Het is hier boven Gent aardig aan het spoken om middernacht dus de caber zal goed nat zijn!:D
Hopelijk morgen beter weer!

Ivan, jij mag altijd in onze weg lopen maar niet klagen als je verpletterd wordt door de boomstam :D, Als je dit nog ziet: ik probeer je naam nog op de lijst te krijgen, dus check even aan de ingang of er een lijst van de games ligt!

Voor de rest, bid de goden dat het morgen droog blijft en niet teveel waait, dat laatste is namelijk minder prettig als je met 5.5m boom rondloopt!

Ja dus, de zware caber is 5.5m. Ik heb ook een lichte 5m boom maar bij die is de kans op breuk groot en moet eigenlijk een meterke af voor het publiek op zondag. Ik heb een kettingzaag mee om desnoods de 5.5 in te korten tot 5m

en ter info, ik had twee tentjes besteld voor de deelnemers maar eentje is al weggewaaid, en ik vermoed de tweede op dit moment ook :p:mad:

Jaja, ik ben er helemaal klaar voor...
5,5 meter caber en lekker natgeregend: wat weegt dat spul?

Geeeuuuuwwww :D

Seffes staat nog een rit van 1.40u voor de boeg maar ik heb er niettemin zin in!

Caber zal wel een 70a80kg gaan wegen?!

De kilt is gisteren nog geleverd :)

Hopelijk niet teveel last van de ellebogen vandaag zoals als de rest van de week is :(

Ach ja, we'll have joy, we'll have fun, we'll trow cabers in the sun :P

succes iedereen!

das een pittige caber..

succes daar gasten !:)

succes mensen!

Terug
Naar boven