Fitness Seller

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel veel fantasie. Zoals er nu beredeneerd word is dus ook elke zwarte werknemer die werkt voor een blanke werkgever een slaaf, omdat vroeger, ooit.....ergens in 1800....blablablaneuk!
Is deze post serieus?:roflol:. Een slaaf was niet iemand die uit vrije wil arbeid verrichtte. Een slaaf kon niet op ieder moment stoppen en weg gaan om een andere functie te bekleden. Een slaaf kreeg nota bene geen salaris. Dus om te zeggen dat je zwarte werknemers met een blanke werkgever kan vergelijken met de blanke slavendrijver en zwarte slaven van vroeger, slaat helemaal nergens op.

Plus daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat blanke mensen zich zwart schminken om zich voor te de doen als zwarte slaven. Het maakt niet uit of dat wel of niet het idee erachter is. Dat is wat het is en dat is waar het om gaat, daar heb je toch geen fantasie voor nodig, doe ff normaal.

---------- Post added 8 October 2013 at 18:57 ----------

waarom is dit topic nog open? ik heb de zaak 5 pagina's geleden al opgelost. zijn jullie een beetje traag ofzo?:eyes:
Hahah wat was uw oplossing uwer hoogheid Angela? :D

Oke, het gaat er dus om dat blanke mensen zich zwart schminken om zich voor te doen als zwarte slaven..
Dit is het hele punt he??

Moeten we dan ook de toneelstukken die geschminkte slaven erin hebben verbannen? En de geschminkte slaven uit de openlucht musea halen?

ik smul van dit topic nu ik een boek voor me heb met alle drogredenen :) tnx voor de oefeningen dbb

OT: Ik denk dat 90% niet eens weet waar sinterklaas vandaan komt en wat de achtergrond is, zoals gister bij de Dwdd

Oke, het gaat er dus om dat blanke mensen zich zwart schminken om zich voor te doen als zwarte slaven..

Moeten we dan ook de toneelstukken die geschminkte slaven erin hebben verbannen? En de geschminkte slaven uit de openlucht musea halen?

ik denk dat de oplossing in t midden ligt. de blanken schminken zich als donkere mensen, en de donkere mensen schminken zich dan maar als blanken. dan hebben we een mooi evenwicht.

Is deze post serieus?:roflol:. Een slaaf was niet iemand die uit vrije wil arbeid verrichtte. Een slaaf kon niet op ieder moment stoppen en weg gaan om een andere functie te bekleden. Een slaaf kreeg nota bene geen salaris. Dus om te zeggen dat je zwarte werknemers met een blanke werkgever kan vergelijken met de blanke slavendrijver en zwarte slaven van vroeger, slaat helemaal nergens op.

Plus daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat blanke mensen zich zwart schminken om zich voor te de doen als zwarte slaven. Het maakt niet uit of dat wel of niet het idee erachter is. Dat is wat het is en dat is waar het om gaat, daar heb je toch geen fantasie voor nodig, doe ff normaal.

---------- Post added 8 October 2013 at 18:57 ----------

Hahah wat was uw oplossing uwer hoogheid Angela? :D

Nogmaals, als volgens jou zelfs het idee achter het verhaal niet meer belangrijk is, waar...anno 2013, zie jij nog een slaaf in de zwarte piet? Waar zijn de kettingen? De zwepen? De striemen op hun rug? De tranen in hun ogen? Zijn ze uitgemergeld? Anno 2013 zie ik een groep bruine mannen en vrouwen die een demente ouwe vent moeten bijstaan omdat hij nooit de weg kan vinden, altijd zijn enige boek die zo groot als een salontafel is op wonderbaarlijke wijze weer kwijt raakt, en zelf geen oplossingen weet op de problemen die zich tijdens dit spel voor doen. Oh ja, en deze demente debiel is blank!

De vermeende slavernij, ook in de oorsprong van de sint, is nooit aangetoond en rust alleen maar op speculaties.

Racisme is traditie! Mensen moeten niet zeuren! Ies cultuur! ??? (confused)

Ik weet de oplossing: we krijgen witte pieten :D

inb4 ''ja maar dat is racisme''

:fuu:

En daarna klagen dat de paashaas, kerstman, kabouters ed ook allemaal blank zijn en dat dat racisme is.

Ik snap het echt niet..''wij worden gediscrimineerd, alsof we er niet bij horen!!''
Horen ze erbij door mee te werken aan het plezier van de kindertjes..Gaan ze zeiken :fuu: :mad:

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb trouwens het vermoeden dat die Gayrio serieus homo was, rare bewegingen maakte die.

Maar zijn moeder was een keer en plein public uitgemaakt voor Zwarte Piet dat was zo errrrggg.

Voor zover ik weet zit er toch een significant verschil in algemeen toneel/kunst, en traditioneel toneel/kunst. Ik snap jouw vergelijking in die zin niet, aangezien jouw vergelijking om algemene kunst gaat, terwijl de essentie van de discussie door ''traditie'' gefundeerd is.

Voor zover ik weet zit er toch een significant verschil in algemeen toneel/kunst, en traditioneel toneel/kunst. Ik snap jouw vergelijking in die zin niet, aangezien jouw vergelijking om algemene kunst gaat, terwijl de essentie van de discussie door ''traditie'' gefundeerd is.

Mijn vergelijking gaat meer om het doel: vermaak.
Sinterklaar is ook een heel groot stuk vermaak. De intocht, de cadeautjes, de versieringen, blije kindertjes.
Ik zie er meer vermaak in, wát traditie is.

Toneel is ook vermaak. (Vermaak hoeft niet per se traditie te zijn).

Edit: dus meer ''het probleem is dat mensen zich schminken als zwarte slaven, voor vermaak (dat dan wel elk jaar terugkomt)''.
Ik vergelijk het dus met mensen die zich schminken als zwarte slaven, voor vermaak (dat niet elk jaar terugkomt of dat dagelijk is, zoals in openlucht musea).

Wat je nu zegt slaat nergens op, die zwart geschminkte blanke mensen in toneelstukken zijn er dan toch gewoon om slaven uit te beelden? Of zijn ze eigenlijk blank maar zwart door roet?:roflol:
Verder ik heb nergens gezegd dat ik voor het verbannen van het feest ben. Ik vind het gewoon jammer dat er gedaan wordt alsof er geen enkel racistisch element in het feest zit terwijl dat wel zo is. Of dat je fantasie nodig hebt om dat racistische element te ontdekken :D

Hou toch op, het is gewoon weer een excuus om aandacht te krijgen en in een slachtofferrol te gaan zitten. Geloof er geen zak van dat er echt zwarte beledigd zijn vanwege zwarte piet.

(Daartussen zat een quote van Barbellman die het ermee eens was, maar dat is niet relevant.)
Mijn reactie erop:

Dit snap ik niet. Jullie zeggen dus dat al die n*gers die demonstreren en op tv van alles zeggen niet oprecht beledigd zijn? Het zou wat zijn als anderen dat bepalen. Jan voelt zich beledigd, maar Piet zegt dat Jan DENKT dat hij zich beledigd voelt terwijl het in feite niet zo is..........

generaliseren
onjuist parafraseren
persoonlijke aanval

Leg mij uit waar ik generaliseer? Ik zeg 'jullie' omdat ik de mensen aanspreek die zeggen dat n*gers een excuus zoeken om slachtoffer te spelen en dus niet echt beledigd zijn. Ik spreek neit alle voorstanders aan.

Onjuist parafraseren, daar is geen sprake van, ik heb al eerder aangegeven dat ik de reactie van ORigineel als uitgangspunt nam omdat Barbelman aangaf het ermee eens te zijn.

Waar is de persoonlijke aanval? Die zie ik totaal niet.

ik smul van dit topic nu ik een boek voor me heb met alle drogredenen :) tnx voor de oefeningen dbb
Dus Aristoteles jr., kenner van de retorica, leg me eens uit wat je bedoelde?

enige wat je had moeten zeggen was dat iedereen zich mag verkleden hoe ze willen (net zoals neonazi's die met swastika's rondlopen dat recht gewoon hebben), het wordt pas een probleem als zo'n dingen door de overheid georganiseerd worden zoals dat met (ik neem aan) de sinterklaasintocht in NL gebeurt.

Je kan bv niet gaan verbieden dat zwarte pieten geen kroeshaar meer mogen hebben in winkels (niet dat deze het zouden blijven doen als de overheid het niet meer doet, het is natuurlijk in hun beste belang om mee te gaan met politieke correctheid).

Laatst bewerkt:
Wat je nu zegt slaat nergens op, die zwart geschminkte blanke mensen in toneelstukken zijn er dan toch gewoon om slaven uit te beelden? Of zijn ze eigenlijk blank maar zwart door roet?:roflol:
Verder ik heb nergens gezegd dat ik voor het verbannen van het feest ben. Ik vind het gewoon jammer dat er gedaan wordt alsof er geen enkel racistisch element in het feest zit terwijl dat wel zo is. Of dat je fantasie nodig hebt om dat racistische element te ontdekken :D

Wat voor racistisch element zit er dan daarin, dat NIET zou zitten in een toneelstuk dat gaat over zwarte slaven?

Waarom moet een Nederlander altijd kreunen als hij klaar komt? Omdat het uit zn eigen zak komt.

Wat is een Nederlander die overhoop is geschoten? Gatenkaas.

Een Belg en een Nederlander, de twee zijn buren, zijn aan het discussiëren over hoe gierig de Nederlanders altijd zijn. Nederlander: "Wij zijn niet gierig, wij zijn gewoon zuinig. Ik zal je een voorbeeld geven: ik stond zojuist aan de overkant van de straat, bij de opticien in de winkel, door een verrekijker van €150 en één van €200 naar jouw huis te kijken en ik heb die van €150 gekocht." Belg: "Zie je wel, jullie Nederlanders zijn gierig." Nederlander: "Toch niet, ik kon door die van 150 perfect zien hoe jij en je vrouw aan het poepen waren." Belg: "Dan had je toch beter die van 200€ gekocht, want dan had je waarschijnlijk wél gezien dat ik met jouw vrouw aan het poepen was.

Hoe herken je 4 Nederlanders in 1 café? 1 tafel, 1 glas bier, 4 rietjes.

Wat is het verschil tussen een Nederlandse en een Belgische pedofiel? Nederlandse geeft geen gratis snoep.
Waarom zou je schijten met iemand anders zijn vrouw

Ik weet de oplossing: we krijgen witte pieten :D

inb4 ''ja maar dat is racisme''

:fuu:

En daarna klagen dat de paashaas, kerstman, kabouters ed ook allemaal blank zijn en dat dat racisme is.

Ik snap het echt niet..''wij worden gediscrimineerd, alsof we er niet bij horen!!''
Horen ze erbij door mee te werken aan het plezier van de kindertjes..Gaan ze zeiken :fuu: :mad:

Zijn dat karikaturen van blanken in een ondergeschikte positie? Zo nee, waar heb je het dan over?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven