MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Erg veel fantasie is er neit voor nodig om in zwarte piet ene karikatuur van een n*ger te zien. Wat zouden blanken ervan zeggen als een groep n*gers zich blank zou schminken en met een tenue van het NL elftal, een zak patat in de hand en klompen aan zich als een stelletje debielen zou gedragen, springend en rollend terwijl een n*ger in pak zich in een koets zou laten vervoeren?

Kunnen die levenslessen niet overgebracht worden zonder dat dat zwarte piet er als een n*ger uitziet?

De n*gers zich zich beledigd voelen zijn aandachtsh**ren? Leg me dat even uit? De n*gers zijn de groep die zich beeldigd zou moeten voelen, waarom zijn Surinamers en Antillianen in jou wogen anders dan n*gers?

Want nu huppelen ze rond in een negerpak en gekleed in de Surinaamse/Ghanese vlag en strooien met roti? Zover ik weet is hun kleding afgeleid van de spaanse klederdracht en heeft niets met n*gers te maken, correct me if i'm wrong.

Erg veel fantasie is er neit voor nodig om in zwarte piet ene karikatuur van een n*ger te zien. Wat zouden blanken ervan zeggen als een groep n*gers zich blank zou schminken en met een tenue van het NL elftal, een zak patat in de hand en klompen aan zich als een stelletje debielen zou gedragen, springend en rollend terwijl een n*ger in pak zich in een koets zou laten vervoeren?

Kunnen die levenslessen niet overgebracht worden zonder dat dat zwarte piet er als een n*ger uitziet?

De n*gers zich zich beledigd voelen zijn aandachtsh**ren? Leg me dat even uit? De n*gers zijn de groep die zich beeldigd zou moeten voelen, waarom zijn Surinamers en Antillianen in jou wogen anders dan n*gers?
:roflol: ik snap ook niet hoeveel fantasie je nodig hebt om de vergelijking te maken met blanke slavendrijver en zwarte slaven. Het hele verhaal van centaur slaat nergens op, maar goed.

Laatst bewerkt:
Dit snap ik niet. Jullie zeggen dus dat al die n*gers die demonstreren en op tv van alles zeggen niet oprecht beledigd zijn? Het zou wat zijn als anderen dat bepalen. Jan voelt zich beledigd, maar Piet zegt dat Jan DENKT dat hij zich beledigd voelt terwijl het in feite niet zo is..........

lees m'n post eens wat beter zou ik zeggen.

f24229af3f50424641dbef4f041f69c3.jpg

Waarom moet een Nederlander altijd kreunen als hij klaar komt? Omdat het uit zn eigen zak komt.

Wat is een Nederlander die overhoop is geschoten? Gatenkaas.

Een Belg en een Nederlander, de twee zijn buren, zijn aan het discussiëren over hoe gierig de Nederlanders altijd zijn. Nederlander: "Wij zijn niet gierig, wij zijn gewoon zuinig. Ik zal je een voorbeeld geven: ik stond zojuist aan de overkant van de straat, bij de opticien in de winkel, door een verrekijker van €150 en één van €200 naar jouw huis te kijken en ik heb die van €150 gekocht." Belg: "Zie je wel, jullie Nederlanders zijn gierig." Nederlander: "Toch niet, ik kon door die van 150 perfect zien hoe jij en je vrouw aan het poepen waren." Belg: "Dan had je toch beter die van 200€ gekocht, want dan had je waarschijnlijk wél gezien dat ik met jouw vrouw aan het poepen was.

Hoe herken je 4 Nederlanders in 1 café? 1 tafel, 1 glas bier, 4 rietjes.

Wat is het verschil tussen een Nederlandse en een Belgische pedofiel? Nederlandse geeft geen gratis snoep.

Laatst bewerkt door een moderator:
Want nu huppelen ze rond in een negerpak en gekleed in de Surinaamse/Ghanese vlag en strooien met roti? Zover ik weet is hun kleding afgeleid van de spaanse klederdracht en heeft niets met n*gers te maken, correct me if i'm wrong.
Not even close...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat zouden blanken ervan zeggen als een groep n*gers zich blank zou schminken en met een tenue van het NL elftal, een zak patat in de hand en klompen aan zich als een stelletje debielen zou gedragen, springend en rollend terwijl een n*ger in pak zich in een koets zou laten vervoeren?

ik zou me echt kapot lachen.

:roflol: ik snap ook niet hoeveel fantasie je nodig hebt om de vergelijking te maken tussen blanke slavendrijver en zwarte slaven. Het hele verhaal van centaur slaat nergens op, maar goed.

Heel veel fantasie. Zoals er nu beredeneerd word is dus ook elke zwarte werknemer die werkt voor een blanke werkgever een slaaf, omdat vroeger, ooit.....ergens in 1800....blablablaneuk!

Dit snap ik niet. Jullie zeggen dus dat al die n*gers die demonstreren en op tv van alles zeggen niet oprecht beledigd zijn? Het zou wat zijn als anderen dat bepalen. Jan voelt zich beledigd, maar Piet zegt dat Jan DENKT dat hij zich beledigd voelt terwijl het in feite niet zo is..........
generaliseren
onjuist parafraseren
persoonlijke aanval

waarom is dit topic nog open? ik heb de zaak 5 pagina's geleden al opgelost. zijn jullie een beetje traag ofzo?:eyes:

Not even close...
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dat is geen slavenkleding, dat is een page pak. Een page was vroeger een hulp van een ridder en daarmee ook in opleiding bij de ridder (schildknaap). Gewoon een soort stagair dus. In tempels en paleizen waren pages vaak zelfs van adellijk bloed, zij deden de bediening en leerden daarbij het leven als vorst.

Nogmaals....waar is de slaaf anno 2013?

waarom is dit topic nog open? ik heb de zaak 5 pagina's geleden al opgelost. zijn jullie een beetje traag ofzo?:eyes:

Beste Angelus, geef ons ''gemiddelden'' ook even de tijd, om de zaak op onze eigen tempo (zonder jou dus) op te lossen.

lees m'n post eens wat beter zou ik zeggen.

Jij was het blijkens je post eens met dit:

Hou toch op, het is gewoon weer een excuus om aandacht te krijgen en in een slachtofferrol te gaan zitten. Geloof er geen zak van dat er echt zwarte beledigd zijn vanwege zwarte piet.

Daar reageerde ik op.

Als je het er neit mee eens was, dan had je het niet moeten quoten en gene 'idd' moeten gebruiken in je post.
Mocht het zo zijn dat je niet weet hoe je geod moet quoten, dan moet je dat maar leren :cool:

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 18:44 ----------

De voorbeelden die ik gaf, gaf ik om aan te geven dat je ook van blanken een karikatuur kan maken. Het maakt niet uti of die karikatuur te maken heeft met eetgewoonten of met negerhaar en negerlippen.

Daar reageerde ik op.

Als je het er neit mee eens was, dan had je het niet moeten quoten en gene 'idd' moeten gebruiken in je post.
Mocht het zo zijn dat je niet weet hoe je geod moet quoten, dan moet je dat maar leren :cool:

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 18:44 ----------

De voorbeelden die ik gaf, gaf ik om aan te geven dat je ook van blanken een karikatuur kan maken. Het maakt niet uti of die karikatuur te maken heeft met eetgewoonten of met negerhaar en negerlippen.

Man, leer eens typen voordat je je op een forum of discussieboard gaat manifesteren. :rolleyes:
De karikatuur word gemaakt door ongegronde vooroordelen. Het baseert allemaal op suggesties en nergens op aanwijsbare feiten of ook maar enige opzet in het racistisch overkomen.

"neit" "gene" "geod" "uti"....

JAAAAAAAAA, je hebt gelijk, het drama is nu nog enkele niveaus gestegen, dit MOET gezegd worden. LAAT alle discussies varen, vergeet alle argumenten en benadruk dat iemand tikfouten maakt. DAT is namelijk de essentie van de topic.

Sinterklaas is een kinderfeest waar volwassenen zich niet mee moeten bemoeien. Voor een volwassene kan een zwarte piet met een beetje fantasie racistisch overkomen, maar een kind ziet dat helemaal niet zo. Het is een traditie die ergens in de jaren 1800 zijn oorsprong vond en begon als een helper. Een helper dus ja, geen slaaf, geen kettingen, geen boeien geen zweep, nee... een helper die kon gaan en staan waar hij wou.

Door de jaren heen is de zwarte piet al stukken veranderd, hij is al lang niet zwart meer maar bruin, in sommige gevallen zelfs lichtbruin. Als iemand zich dan op het tere hartje getrapt moet voelen zou de meest logische kreet uit de Hindostaanse, Antilliaanse of Surinaamse hoek moeten komen, en dit puur en alleen gebaseerd op de huidskleur, want op de moderne "zwarte" piet is verder niets meer aan te merken als je het op slavernij wilt gooien, het is nu zelfs de Sint die vandaag de dag dommer over komt dan de pieten.

In deze traditie leren we onze kinderen niets verkeerds. We leren ze dat wie zoet is lekkers krijgt, en wie stout is de roe (zelfs dat mag al niet meer, iets met dreigen met geweld enzo). We leren ze dat er altijd iemand op toe ziet of ze zich wel netjes gedragen, voor een kind is de zwarte piet dus zelfs een autoriteit waar ze tegen op kijken, en geen zwarte man die je als slaaf kunt gebruiken. Het is een basaal lesje in goed en slecht, belonen en straffen, gebracht via een poppenspel in de vorm van sint en piet, het hoort bij het bijbrengen van normen en waarden in de Nederlandse cultuur. Nergens is ook maar iets terug te vinden van slechte lessen die we aan de kinderen mee geven betreft de zwarte pieten.

Zoals al eerder gezegd is, het is een probleem omdat een aantal aandachtsh**ren er een probleem van maken. De bevolkingsgroep die zich hiermee gekrenkt zou moeten voelen hebben er over het algemeen totaal geen moeite mee, net als de negerzoenen.

++

Daar reageerde ik op.

Mocht het zo zijn dat je niet weet hoe je geod moet quoten, dan moet je dat maar leren :cool:n.

ik denk dat jij je gezonde verstand, zover aanwezig, maar moet leren gebruiken.

Waarom moet een Nederlander altijd kreunen als hij klaar komt? Omdat het uit zn eigen zak komt.

Wat is een Nederlander die overhoop is geschoten? Gatenkaas.

Een Belg en een Nederlander, de twee zijn buren, zijn aan het discussiëren over hoe gierig de Nederlanders altijd zijn. Nederlander: "Wij zijn niet gierig, wij zijn gewoon zuinig. Ik zal je een voorbeeld geven: ik stond zojuist aan de overkant van de straat, bij de opticien in de winkel, door een verrekijker van €150 en één van €200 naar jouw huis te kijken en ik heb die van €150 gekocht." Belg: "Zie je wel, jullie Nederlanders zijn gierig." Nederlander: "Toch niet, ik kon door die van 150 perfect zien hoe jij en je vrouw aan het poepen waren." Belg: "Dan had je toch beter die van 200€ gekocht, want dan had je waarschijnlijk wél gezien dat ik met jouw vrouw aan het poepen was.

Hoe herken je 4 Nederlanders in 1 café? 1 tafel, 1 glas bier, 4 rietjes.

Wat is het verschil tussen een Nederlandse en een Belgische pedofiel? Nederlandse geeft geen gratis snoep.

Moest er als Nederlander om lachen. (cause it's true)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven