XXL Nutrition

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
waarom kunnen ze geen respect opbrengen voor onze tradities, notabene in ons eigen land???
vorige week zijn er weer duizenden beesten zonder verdoving de strot afgesneden, omdat we respect moeten hebben voor een andere traditie???????

waarom kunnen ze geen respect opbrengen voor onze tradities, notabene in ons eigen land???
vorige week zijn er weer duizenden beesten zonder verdoving de strot afgesneden, omdat we respect moeten hebben voor een andere traditie???????

Wat hier zit is bijna allemaal rifgebergte van oorsprong man. Die leven nog in andere tijden.

---------- Post toegevoegd 6 October 2013 om 11:04 ----------

Als er een moslim is die zich daarvoor wilt lenen, waarom niet :rolleyes:
Of een pastafariepiet *zucht*

Perfect! Mohammed had ook al een voorliefde voor jonge meisjes :D

De moslims nemen over.

Moet je nu P&W kijken.

Zal onderhand tijd worden.
Nee voor de kids maakt het niets uit, die weten na een verhaaltje van Aart Staartjes niet beter meer.
Dat die hulpjes nog steeds in negerpakjes rondlopen heeft meer te maken met "dit laten we ons niet afpakken" van de grootste xenofoben onder ons en dat gaat juist ten koste van de kids want Sinterklaas is voor iedereen leuker als het wat minder terug doet denken aan wat je toch als vrij zwarte periodes uit onze geschiedenis kunt beschouwen. (ta dum tsss)
Terwijl van oorsprong er ook helemaal geen zwarte pieten bij het Sinterklaas verhaal horen. Ken je geschiedenis.

wat is die geschiedens van zwarte piet eigenlijk? mij werd altijd verteld dat ze zwart waren door het roet. soms hoor ik ook wel eens dat het gelinkt is aan germaanse mythen waarin de pieten demonen of iets dergelijks symboliseren.

wat is die geschiedens van zwarte piet eigenlijk? mij werd altijd verteld dat ze zwart waren door het roet. soms hoor ik ook wel eens dat het gelinkt is aan germaanse mythen waarin de pieten demonen of iets dergelijks symboliseren.

Daar komt het vandaan, al zal het waarschijnlijk nog veel ouder dan dat zijn.

"hij zou afstammen van de zwarte raven Huginn en Muninn, die Odin vergezelden"

Waarom zijn alle paracetamols wit?

omdat de zwarte niet werken

:roflol:

Noem het gewoon Piet en voeg blanke Pieten toe. Probleem opgelost.

Zwarte Piet is een traditie. Een racistische traditie zou echter niet in ere moeten worden gehouden slechts OMDAT het een traditie is. Een overdreven voorbeeld volgt. Moeten we ook bij alle zwarten in het zuiden van Amerika een kruis verbranden in de tuin? Dat is traditie, de KKK doet dat al heel lang. Weliswaar vinden veel mensen het niet discriminerend, maar ja, de KKK vindt het ook niet verkeerd om te doen wat zij doen.

Hij is niet zwart van de roet. Niemand wordt egaal zwart van roet en bovendien krijg je in een schoorsteen ook geen krullend haar en 'negerlippen'.

Ja, hij zou krampus voor moeten stellen.
[Link niet meer beschikbaar]
http://en.wikipedia.org/wiki/Krampus
Dat vind ik een beetje vreemd, waarom lijkt hij op een n*ger ipv op een beest?

Het maakt niet uit dat mensen hier pas zijn en dat de traditie langer bestaat. Heb je niet het recht je uit te spreken tegen iets dat racistisch is als je pas in een land bent? Waarom wordt dan meteen gezegd dat je het land maar moet verlaten? Willen mensen hier zo graag hun racistische tradities houden? Moeten de donkere mensen eruit zodat niemand over het racisme kan klagen?

Zwarte Piet is een traditie. Een racistische traditie zou echter niet in ere moeten worden gehouden slechts OMDAT het een traditie is. Een overdreven voorbeeld volgt. Moeten we ook bij alle zwarten in het zuiden van Amerika een kruis verbranden in de tuin? Dat is traditie, de KKK doet dat al heel lang. Weliswaar vinden veel mensen het niet discriminerend, maar ja, de KKK vindt het ook niet verkeerd om te doen wat zij doen.

Hij is niet zwart van de roet. Niemand wordt egaal zwart van roet en bovendien krijg je in een schoorsteen ook geen krullend haar en 'negerlippen'.

Het maakt niet uit dat mensen hier pas zijn en dat de traditie langer bestaat. Heb je niet het recht je uit te spreken tegen iets dat racistisch is als je pas in een land bent? Waarom wordt dan meteen gezegd dat je het land maar moet verlaten? Willen mensen hier zo graag hun racistische tradities houden? Moeten de donkere mensen eruit zodat niemand over het racisme kan klagen?
Preach on brotha preach onn
En voor iedereen die denkt dat het sinterklaas feest niet racistisch is:
tumblr_m8lhjp9e5Y1r4j97go1_500.jpg

Er komen ook geen n*gers uit Spanje om kado'tjes te geven aan kinderen. Dus wat is het probleem? Ipv te denken dat de pieten een goede daad verrichten, zoals de kinderen denken, beschouw jij het racistisch omdat zijn baas blank is en jij het daarom waarschijnlijk vergelijkt met slavernij.. Als Sinterklaas namelijk zwart was, dan was er geen probleem.

Ik zie überhaupt het probleem niet met zwarte pieten die hierheen komen met de intentie om kado'tjes aan kinderen te geven. De meeste Afrikanen komen hier voor een uitkering. Daarnaast liepen slaven niet met een grote glimlach op hun smoel pepernoten te strooien.

Het is een kinderfeest. Volwassenen moeten hier zich niet mee bemoeien. Zolang het voor de kinderen allemaal leuk en onschuldig is, moet het blijven zoals het is.

Zwarte Piet is een traditie.
Janken om slavernij is ook een traditie.

Er komen ook geen n*gers uit Spanje om kado'tjes te geven aan kinderen. Dus wat is het probleem? Ipv te denken dat de pieten een goede daad verrichten, zoals de kinderen denken, beschouw jij het racistisch omdat zijn baas blank is en jij het daarom waarschijnlijk vergelijkt met slavernij.. Als Sinterklaas namelijk zwart was, dan was er geen probleem.

Ik zie überhaupt het probleem niet met zwarte pieten die hierheen komen met de intentie om kado'tjes aan kinderen te geven. De meeste Afrikanen komen hier voor een uitkering. Daarnaast liepen slaven niet met een grote glimlach op hun smoel pepernoten te strooien.

Het is een kinderfeest. Volwassenen moeten hier zich niet mee bemoeien. Zolang het voor de kinderen allemaal leuk en onschuldig is, moet het blijven zoals het is.

Janken om slavernij is ook een traditie.

JA, zijn baas is blank en zit op een paard en de n*gers doen het vuile werk. Daarnaast, het feit dat er een karikatuur gemaakt wordt van n*gers is ook nog eens beledigend.

Afrikanen komen voor een uitkering? Je bent niet wars van racistische uitspraken, dus daarom deert een racistische traditie jou niet.

Kinderen kunnen het ook heel leuk vinden om kruizen te zien branden in tuinen, dat praat de traditie nog steeds niet goed. Volwassenen zien politieke/maatschappelijke/culturele context en voor hen is het beledigend.

Janken om een van de grootste misdaden ooit, waar Nederland een bijzonder grote rol bij gespeeld heeft?

---------- Post toegevoegd 8 October 2013 om 02:34 ----------

Preach on brotha preach onn
En voor iedereen die denkt dat het sinterklaas feest niet racistisch is:
tumblr_m8lhjp9e5Y1r4j97go1_500.jpg

Ik ben geen n*ger hoor, dat wil ik even duidelijk maken. De reden dat ik mijn mening geef is omdat mensen zich in allerlei bochten wringen om het goed te praten. Zeg gewoon dat het racistisch overkomt en dat je schijt eraan hebt dat het racistisch is! Dat moet j ezeggen, dan respecteer ik je. Ga echter niet zeggen dat het neit racistisch is en dat mensen niet moeten zeuren.

Overigens ben ik het niet altijd eens met negerissues. Ik vind het bijvoorbeeld gezeik als ze zeggen dat het woord 'n*ger' niet netjes is.

Ennuh, christendom? Nee, liever niet :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven