MuscleMeat

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Peiling Peiling Moet zwarte Piet weg?

• Ja.

Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

Stemmen: 192 87,7%

• Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
de mensen die klagen over racisme zijn dezelfde figuren die hun pizza een uur laten staan en vervolgens klagen dat de pizza koud is...

monster argumentatie.

Waarom heb ik nooit ingezien dat kouwe pizza's enorm goede argumentatieve analogieën zijn voor negerslaverij, ipv een argument waar een persoon met Down nog mee zou lachen dat het te stom is.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Niet zo zwarte pieten hier, het is de pot die hier de ketel verwijt dat'ie zwart ziet.

monster argumentatie.

Waarom heb ik nooit ingezien dat kouwe pizza's enorm goede argumentatieve analogieën zijn voor negerslaverij, ipv een argument waar een persoon met Down nog mee zou lachen dat het te stom is.

Merk de afgelopen tijd toch een significante storing in je stemming.

Hoe gaat het met je, Calyptus?

En wat deden ze daar: het racisme uit het culturele erfgoed halen door het cultureel erfgoed aan te passen zodat het overduidelijk niet meer racistisch is, wat ik hier tig keer heb voorgesteld door kroeshaar te schrappen en het duidelijk te maken dat het roet is ipv een n*ger (90% zwart).
Iemand die zich dan nog gediscrimineerd VOELT heeft daar het recht toe (net als token in jouw aflevering en net zoals ik het recht heb die persoon een complete mong**l te vinden), hij heeft echter geen recht meer om nog verdere aanpassingen door te drijven, want zijn argumenten zijn niet consistent.

Om te focussen waar het om gaat; inderdaad dat is essentieel, erkennen dat de ander het recht heeft zich gediscrimineerd te voelen. Dat betekend luisteren naar zijn argumenten en vervolgens bepalen of we bereid zijn traditie op te geven om de ander tegemoet te komen ook al was het in de eerste instantie nooit kwetsend bedoeld door ons.

Ter afsluiting dan; het is niet ondenkbaar dat de heer Quincy uit het filmpje zich nog steeds gekwetst voelt en valt over de gouden ringen en rode lippenstift. Mocht hij daarin niet alleen staan maar 90% van de zwarte Nederlanders achter zich hebben (het schrappen van rode lippen en gouden oorbellen).

Wat zou je dan doen Angelus?
A) toezeggen dat we rode lippen en gouden oorbellen ook schrappen
B) hem Beta noemen en vragen of zijn vrouw zijn gouden oorbellen gepikt heeft.

Het antwoord maakt me niet zo veel uit eigenlijk, maar waarom?

Het is een evenement, net zoals een toneel stuk of musical dat is. Gaan we alle films over slavernij en dergelijke ook niet meer op tv uitzenden?

Een ''heilige'' die graag kindjes op schoot heeft, vind ik sowieso al een vreemd feest.

Om te focussen waar het om gaat; inderdaad dat is essentieel, erkennen dat de ander het recht heeft zich gediscrimineerd te voelen. Dat betekend luisteren naar zijn argumenten en vervolgens bepalen of we bereid zijn traditie op te geven om de ander tegemoet te komen ook al was het in de eerste instantie nooit kwetsend bedoeld door ons.

Ter afsluiting dan; het is niet ondenkbaar dat de heer Quincy uit het filmpje zich nog steeds gekwetst voelt en valt over de gouden ringen en rode lippenstift. Mocht hij daarin niet alleen staan maar 90% van de zwarte Nederlanders achter zich hebben (het schrappen van rode lippen en gouden oorbellen).

Wat zou je dan doen Angelus?
A) toezeggen dat we rode lippen en gouden oorbellen ook schrappen
B) hem Beta noemen en vragen of zijn vrouw zijn gouden oorbellen gepikt heeft.

Het antwoord maakt me niet zo veel uit eigenlijk, maar waarom?
B, omdat iemand die huilt wanneer daar geen legitieme reden voor is niet serieus hoort genomen te worden. Als dat wel zo was konden we nu ook nooit meer "potverdomme" zeggen, varkensvlees eten, noch mannen nken.

Vind het ook wel zielig voor dat paardje. Heel de nacht maar van dak naar dak springen met al die cadeautjes. Is veelste zwaar voot et beestje. Laten we het paard ook maar weg laten dan, want zoiets kan natuurlijk niet.

Vind het ook wel zielig voor dat paardje. Heel de nacht maar van dak naar dak springen met al die cadeautjes. Is veelste zwaar voot et beestje. Laten we het paard ook maar weg laten dan, want zoiets kan natuurlijk niet.

dat "paard" is een pegasus dus moet helemaal niet springen.

Angelus weet hier meer over, dat paard is zijn/haar zoon volgens de legende.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een hekel aan dat racistische kud feest maar het is best makkelijk op te lossen imo. Zwarte piet zonder rode lippen en kroes haar. Problem solved, geen negert meer maar iemand die in een schoorsteen heeft lopen kamperen. Die outfits kunnen me een worst wezen.

---------- Post added 5 October 2013 at 20:27 ----------

De negerts in nederland zijn best tolerant, in amerika had je nu allang rellen a la de rodney king aftermath gehad. Just sayin.

dat "paard" is een pegasus dus moet helemaal niet springen.

Angelus weet hier meer over, dat paard is zijn/haar zoon volgens de legende.

Ha hier heb ik het :http://annpostma.wordpress.com/2012...la-werkelijkheid-en-legenden-1-december-2012/

Ik twijfelde eerst omdat het wel een erg heidens element in de christelijke traditie is, maar het klopt toch.

Als je ziet hoe die legende in elkaar zit; Lol, strong fantasie is strong.

"Elementen uit de Wilde Jacht zijn later in de Sinterklaaslegenden verwerkt. De zak van Sinterklaas heeft veel overeenkomsten met het zogenaamde berispingsrecht van de Germaanse krijgersbonden, die een opvoedende en corrigerende taak in de gemeenschap hadden, het dodenleger van zwarte krijgers kan model hebben gestaan voor de Zwarte Pieten. Het zou tevens verklaren waarom Sinterklaas over de daken rijdt en pakjes in de schoorsteen gooit, in de winter als de haardvuren branden is dit toch opmerkelijk en geen voor de hand liggende plaats, maar offers werden in een vuur gegooid en dat kan de oorzaak geweest zijn dat pakjes als offers werden beschouwd en niet als cadeautjes." :roflol:

Laatst bewerkt:
Heb wel eens een piet aan een ketting gezien, die Sint dan weer vast hield. Dat roept dan toch wel beelden op. Was waarschijnlijk gewoon leuk voor de kids. :D

Wat een gedoe hier over een kadaver met een lange baard en een paar zwarte halvegaren zeg.

Ik heb ook een hekel aan dat racistische kud feest maar het is best makkelijk op te lossen imo. Zwarte piet zonder rode lippen en kroes haar. Problem solved, geen negert meer maar iemand die in een schoorsteen heeft lopen kamperen. Die outfits kunnen me een worst wezen.

---------- Post added 5 October 2013 at 20:27 ----------

De negerts in nederland zijn best tolerant, in amerika had je nu allang rellen a la de rodney king aftermath gehad. Just sayin.

Het is nog makkelijker op te lossen. Zwarte pieten blijven zwart. Met rode lippen en dat lelijke goud.
Waar het om draait is dat de n*ger, zwarte piet de knecht (dus slaaf) is van Sinterklaas. Laten we zwarte pieten als de vrienden van Sinterklaas beschouwen ipv knechten en er is nergens meer sprake van discriminatie. Eerder kunnen nu de blanken boos worden dat "hun" sint als vergeetachtige oude man (die door de hoofd piet altijd verbeterd wordt als hij het weer eens niet weet!) wordt neergezet tegenover de grappige en acrobatische pieten....

• Topic Starter Topic Starter
Tsja knechten staat toch gewoon gelijk aan werken, als ik een zwarte baas heb is dat ook geen racisme.

Er is bij Nicolaas ook geen sprake van een baas-slaaf cultuur, ik heb Nicolaas nimmer met een zweep en stok tegen zijn Pieten aan zien rammen of gehoord dat dat normaal was 'uit den oude' laat staan verbaal.

at5.nl

Na zaken als 'de negerzoen' zal het op termijn op wel lukken met 'Zwarte Piet'. Het liefst ziet Gario een zwarte Sinterklaas en een Witte Piet. Doet me een beetje denken aan die personen die kost wat kost de huidige maatschappij 'het slavernijverleden' van Nederland willen aansmeren.
En tikkende pakketjes?

Same shit, different year.
Zal wellicht al eens naar voren gekomen zijn maar zwarte piet was geen slaaf maar juist een vrijgekochte slaaf (Moor) en omdat Sint Nicolaas hem had vrijgekocht was hij zo dankbaar dat hij bij Nicolaas bleef.

Maar we leven wel al in 2013 natuurlijk, misschien is het tijd voor verandering. Dat regenboog verhaal slaat natuurlijk nergens op, iedereen weet dat je niet door de regenboog kan varen want dan crash je tegen die pot met goud. Beter kunnen ze zeggen dat door de toenemende groei van inwoners in Nederland, Sinterklaar nieuwe pieten heeft moeten aannemen, en aangezien hij van de wet geen mensen meer mag voortrekken op basis van hun afkomst heeft hij ook blanke pieten moeten aannemen.

De Sinterklaas traditie is door de eeuwen heen nooit standvast geweest dus als we er nu weer iets aan verdraaien is dat geen enorm probleem. Voordat het Christendom hier de koppen afhakte bestond het namelijk ook al maar dan met Wodan ipv Sint Nicolaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven