Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze hebben die slechte naam toch niet voor niks gekregen. Gewoon laten houden. Is altijd handig.
Vanwaar al die berichten de laatste tijd over mijn Egyptische voorouderen, Blackadder? Als je het zo interessant vind mag je me ook best PM-en hoor.
De vraag is: waarom praat je over "ze" terwijl je zelf een allochtoon bent?Vanwaar al die berichten de laatste tijd over mijn Egyptische voorouderen, Blackadder? Als je het zo interessant vind mag je me ook best PM-en hoor.
Terecht.. het woord is dan ook heel erg kwetsent en moet zo snel mogelijk uit de Nederlandse taal verbannen worden...
P.S. na het lezen van de titel heb ik geen eens de moeite genomen om het artiekel te lezen.. laat Hirsch zich met belangerijke dingen bezig houden ipv deze onzin.
Wat is jou afkomst eigenlijk als je je zo gekwetst voelt ?
Als mensen mij autochtoon of nederlander noemen voel ik mij totaal niet gekwetst, ik voel me juist trots.Dus dat moet het toch ergens aan liggen als allochtonen zich gekwetst voelen?
Linguïstisch gezien heeft hij imo een punt. (zeker als je de etymologische uitwijding van wandelaar bekijkt) De betekenis van een woord wordt gevormd door het gebruik ervan, niet door het woord zelf. Allochtoon heeft daarbij de duidelijkheid verloren, om te beginnen doordat (lang) niet alle allochtonen uit een vreemd land komen, maar gewoon in Nederland zijn geboren. Vergelijk het met het woord 'Turk'; op veel plekken in de Achterhoek is het woord 'Turk' een scheldwoord: 'je bent zo vies als een Turk'. Het woord Turk heeft daarbij z'n doel als aanduider van personen behorend tot een bepaald volk verloren. Stom genoeg is dat zo in mijn systeempje verankerd geraakt, dat ik bij het horen van het woord 'Turk' nog steeds die connotatie ervaar.

De vraag is: waarom praat je over "ze" terwijl je zelf een allochtoon bent?
De vraag is: waarom praat je over "ze" terwijl je zelf een allochtoon bent?
Buiten dat vallen onder de term allochtonen doorgaans niet-Europese personen in de volksmond (niet blanken). Egytenaren stammen wel degelijk af van blanke roots.Omdat ik mezelf als een Nederlander beschouw. Een autochtoon dus. Dat mijn vader Egyptisch is, verandert daar niets aan. Ik heb dan ook geen enkele affiniteit met al die idiote allochtonen in Nederland. En ook niet met mijn Egyptische roots.
Daarom is het "ze". Ik houd net als Blackadder van stigmatisering. Da's zo lekker Hollands. Of Belgisch.
Buiten dat vallen onder de term allochtonen doorgaans niet-Europese personen in de volksmond (niet blanken). Egytenaren stammen wel degelijk af van blanke roots.
het eerste echte antwoord op de vraag hahaha

Zit er ook een grens aan?Hmz, als het gaat om de roots waar we van afstammen, dan ben je gauw uitgekakt. We stammen immers allemaal af van één en hetzelfde eencellige organisme. You got pwnd by Darwin. Evolution is a fact, face it.