XXL Nutrition

Hirsch Ballin wil af van allochtoon

Terecht.. het woord is dan ook heel erg kwetsent en moet zo snel mogelijk uit de Nederlandse taal verbannen worden...

P.S. na het lezen van de titel heb ik geen eens de moeite genomen om het artiekel te lezen.. laat Hirsch zich met belangerijke dingen bezig houden ipv deze onzin.

Ze hebben die slechte naam toch niet voor niks gekregen. Gewoon laten houden. Is altijd handig.

Vanwaar al die berichten de laatste tijd over mijn Egyptische voorouderen, Blackadder? Als je het zo interessant vind mag je me ook best PM-en hoor.

Terecht.. het woord is dan ook heel erg kwetsent en moet zo snel mogelijk uit de Nederlandse taal verbannen worden...

P.S. na het lezen van de titel heb ik geen eens de moeite genomen om het artiekel te lezen.. laat Hirsch zich met belangerijke dingen bezig houden ipv deze onzin.

Wat is jou afkomst eigenlijk als je je zo gekwetst voelt ?

Als mensen mij autochtoon of nederlander noemen voel ik mij totaal niet gekwetst, ik voel me juist trots.Dus dat moet het toch ergens aan liggen als allochtonen zich gekwetst voelen?

Trots omdat je autochtoon bent?
Waar slaat dat nu op?
Een Turk in Turkije is ook een autochtoon hoor:D

Dus Arnoldfan eigenlijk ben jij net als al die anderen:)

Wat is jou afkomst eigenlijk als je je zo gekwetst voelt ?

Als mensen mij autochtoon of nederlander noemen voel ik mij totaal niet gekwetst, ik voel me juist trots.Dus dat moet het toch ergens aan liggen als allochtonen zich gekwetst voelen?

Waarom verbaast het mij niks dat jou de sarcasme in mijn post totaal is ontschoten.. ok.. ik heb er geen smiley bij gezet maar mijn 'PS'je' was toch vrij duidelijk lijkt mij..

Verder ben ik Portugees...

Linguïstisch gezien heeft hij imo een punt. (zeker als je de etymologische uitwijding van wandelaar bekijkt) De betekenis van een woord wordt gevormd door het gebruik ervan, niet door het woord zelf. Allochtoon heeft daarbij de duidelijkheid verloren, om te beginnen doordat (lang) niet alle allochtonen uit een vreemd land komen, maar gewoon in Nederland zijn geboren. Vergelijk het met het woord 'Turk'; op veel plekken in de Achterhoek is het woord 'Turk' een scheldwoord: 'je bent zo vies als een Turk'. Het woord Turk heeft daarbij z'n doel als aanduider van personen behorend tot een bepaald volk verloren. Stom genoeg is dat zo in mijn systeempje verankerd geraakt, dat ik bij het horen van het woord 'Turk' nog steeds die connotatie ervaar.

Woordenboek voor je verjaardag gehad? :D

Christelijk voorstel, binnen de Evanglisten is ieder mens op voorhand gelijk, maar dat is klinklare onzin.

Je hebt een woord nodig om etnische verschillen en gedragingen bij naam te noemen om de kern van sommige vraagstukken te benadrukken om er zodoende over te kunnen debatteren. Anders kun je nooit botsende ongelijkheden helder maken en fuseren zodat ieder zich gelijkwaardig voelt en van een gelijkwaardige behandeling geniet.

Als we allemaal Nederlanders zijn, wordt tevens de indruk gewekt dat het allemaal op rolletjes verloopt. Maar zelfs als je ultra links bent moet je bekennen dat er nog etnische verschillen zijn aan te wijzen, en allochtoon refereerd naar een etnische achtergrond die van oorsprong niet in Nederland ligt. Ons koningshuis heeft immers ook geen 100% Nederlandse roots meer. ;)

Er is niets stigmatiserends aan de term zelf, alleen het gedachtengoed en het context dat door sommige aan allochtonen wordt gekoppeld kan onnodig kwestend zijn.

Walgelijk pc figuur die Hirsch Ballin.

Iedereen kan de woorden gebruiken die hij wil, vrijheid van meningsuiting is namelijk onvoorwaardelijk!!!

Anders is het namelijk geen vrijheid van meningsuiting maar gereguleerde pc taal..

De vraag is: waarom praat je over "ze" terwijl je zelf een allochtoon bent?

Omdat ik mezelf als een Nederlander beschouw. Een autochtoon dus. Dat mijn vader Egyptisch is, verandert daar niets aan. Ik heb dan ook geen enkele affiniteit met al die idiote allochtonen in Nederland. En ook niet met mijn Egyptische roots.

Daarom is het "ze". Ik houd net als Blackadder van stigmatisering. Da's zo lekker Hollands. Of Belgisch.

Omdat ik mezelf als een Nederlander beschouw. Een autochtoon dus. Dat mijn vader Egyptisch is, verandert daar niets aan. Ik heb dan ook geen enkele affiniteit met al die idiote allochtonen in Nederland. En ook niet met mijn Egyptische roots.

Daarom is het "ze". Ik houd net als Blackadder van stigmatisering. Da's zo lekker Hollands. Of Belgisch.
Buiten dat vallen onder de term allochtonen doorgaans niet-Europese personen in de volksmond (niet blanken). Egytenaren stammen wel degelijk af van blanke roots.

Buiten dat vallen onder de term allochtonen doorgaans niet-Europese personen in de volksmond (niet blanken). Egytenaren stammen wel degelijk af van blanke roots.

Hmz, als het gaat om de roots waar we van afstammen, dan ben je gauw uitgekakt. We stammen immers allemaal af van één en hetzelfde eencellige organisme. You got pwnd by Darwin. Evolution is a fact, face it.

Wie wil er nou niet van de allochtonen af...?

En wie gaat mensen ervan weerhouden allochtonen te zeggen dan :rolleyes:

Of gaan ze daar ook boetes voor uitschrijven :roflol:

Wat een onzin allemaal, en ik noem 't woord allochtoon nooit, ik noem 't altijd gewoon zwarten.

YouTube - Get the picture

Hmz, als het gaat om de roots waar we van afstammen, dan ben je gauw uitgekakt. We stammen immers allemaal af van één en hetzelfde eencellige organisme. You got pwnd by Darwin. Evolution is a fact, face it.
Zit er ook een grens aan?:roflol:

Ga verder spelen met de cijfertjes over de criminaliteit onder allochtonen.

Terug
Naar boven