XXL Nutrition

HIT (High Intensity Training)

nijmegen20

Cool Novice
Waardering
0
Wat vinden jullie van de HIT (High Intensity Training) training? HIT gaat ervan uit dat je je hele lichaam traint in een workout, met voldoende rust daarna. Je pakt dan 1 of 2 setjes per oefening en dan ook 1 of 2 oefeningen per spiergroep. en dat dan 2 keer per 5/7 dagen.
Het leek mij erg weinig, heb het gister geprobeerd maar had niet het gevoel dat ik een goede training achter de rug had.

Dan train je te licht, zwaardere gewichten pakken. Ik volg nu sinds 4 weken een HIT-schema 3 x per week en het gaat lekker, de ene PR na de andere :cool: .

idd, dan is je intensiteit niet hoog genoeg geweest

• Topic Starter Topic Starter
3x per week? is dat niet teveel?
Maar ik heb niet te licht getraind, ik train nooit te licht. Mischien dat het dan aan de 'pomp' lag, daardoor hebje toch meer het gevoel dat je harder getraind hebt zegma. En bij zo'n hit training heb ik toch minder pomp.

Hoeveel oefeningen pakken jullie per spiergroep en hoeveel setjes?

Probeer het zelf eens uit, je merkt vanzelf of je lichaam het aan kan of niet ;) . De HIT-workouts zijn op ma/woe/vrij, ik train 5 - 6 dagen per week. Ik heb er niet echt moeite mee en ik wissel wel om de 6 weken van schema.

elke spiergroep 1 keer in de 5-7 dagen, 2-3 werksets, 100% intensiteit tegen 75-85% 1RM

ik doe al heel lang HIT, vind het eerlijk gezegt niks. Ik doe het nog 5 weken en daarna ga ik weer over split.

• Topic Starter Topic Starter
3XL hoeveel oefeningen doe je dan per spiergroep?

Kan iemand anders hier eens een volledig schema posten als voorbeeld of een leuke url?

Ik train met HIT fullbody elke training en train 3x per TWEE weken...

HIT ligt mijn niet! Ieder z'n ding, heb alles geprobeerd maar HIT is niks voor mij. Moet je zelf achterkomen of het jou voldoening geeft

martie zei:
ik doe al heel lang HIT, vind het eerlijk gezegt niks. Ik doe het nog 5 weken en daarna ga ik weer over split.

Als je het niks vind, waarom doe je het dan heel lang? en waarom ga je er nog 5 weken mee door ? ?

Wat je hier aangeeft is precies de reden waarom veel mensen op een gegeven moment niet meer groeien. Iets blijven doen waarvan ze eigenlijk weten dat het voor hen niets is !
.

nijmegen20 zei:
3XL hoeveel oefeningen doe je dan per spiergroep?

IK doe in totaal 2-3 werksets per spiergroep, niet per oefening ! Dat betekent dus minimaal 1 oefening, maar meestal 2 waarvan ik bij de eerste oef. 2 werksets doe en bij de tweede oef. 1

kalosse zei:
is het niet zo dat je 3 keer per week ELKE spiergroep traint, met andere oefeningen??

Dat ligt er maar net aan wat je onder HIT verstaat.

De Mentzer aanhang denkt hier anders over als de Darden clan

3XL zei:
elke spiergroep 1 keer in de 5-7 dagen, 2-3 werksets, 100% intensiteit tegen 75-85% 1RM

echte HIT is 1 werkset helemaal kapot gaan
dit lijkt mij gewoon een normale full body waar je tot failure traint

mijn resultaten met HIT

enorme krachttoename (trainde toen nog maar 2 jaar)
nauwelijks spiergroei

leuk voor beginners die sterker willen worden

verder niet superboeiend

koop het boek van arthur jones(uitvinder van hit )lees het goed door training schema s alles staat er , te koop via internet bij het spectrum

HIT - Maximaal groeien

HIT zou toch de methode zijn om maximaal te groeien (er vanuit gaande dat alle andere factoren (rust, voeding, enz) juist zijn)?

Wat denk je van super high intensivity training?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven