MuscleMeat

Hoe betrouwbaar zijn calorieverbrandmeters op fietsapparaten?

ujjain

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Bij spinning staat er dat ik 1300 calorieën per uur verbrand.
Bij hardlopen (10 km p/u) staat er dat ik 750 calorieën per uur verbrand.

Hardlopen is extreem intensief (hartslag 170) voor mij, terwijl spinning nog redelijk makkelijk (hartslag 130) is. Ik twijfel heel erg of dat 1300 calorieën per uur wel correct is… en of ik met hardlopen niet meer calorieën verbrand.

Onder andere omdat:

• Een dik en onfit persoon zal vast meer calorieën verbranden met een oefening dan een topfit persoon, die hetzelfde zou doen met 2 vingers in zijn neus.
  • Met gespierde benen is een spinning oefening ook veel makkelijker op een hogere zwaarte te doen, zonder veel moeite, terwijl de calorieverbrandmeter enorm stijgt.
Daarom denk ik dat de calorieverbrandmeters op fitnessapparatuur niet betrouwbaar kunnen zijn, ze kijken alleen naar de zwaarte-instelling en het aantal kilometer per uur.

Hoe zit het nu echt?

Ze berekenen idd niet accuraat. Verschilt per persoon.

Gewoon , NIET...

Hardlopen 750/u zou nog wel kunnen, 1300 zou ik niet vanuit gaan.
Ik zou uberhaupt eigenlijk geen cardio doen om af te vallen, altijd HIIT cardio. vast tempo werkt alleen in je nadeel.

Beetje logisch nadenken en je weet het antwoord zelf al :)

Zo kun je alles wel zogenaamd 'verklaren'

Cycling is the most authentic exercise for the fat loss purpose..
Running jogging.. And some rolling exercises best for fat loss..
We should must take cycling exercise 30 to 40 minutes in a week..

Als jij maar 130 hartslag haalt bij spinning zou ik een andere instructeur raadplegen. Of beter je best doen.

Hoe het echt zit is dat alle gangbare methoden van calorieverbruik notoir onbetrouwbaar zijn.

Naar welke combinatie je ook kijkt van lichaamsgewicht, afgelegde afstand, hartslag, geleverde inspanning, etc. Het blijven allemaal slechts indicaties gebaseerd op veelal niet wetenschappelijk onderbouwde formules.

Sterker nog, geef 3 trackers, instanties, wat dan ook dezelfde parameters en de kans is groot dat je alsnog 3 zeer afwijkende calorieverbruiken terug krijgt.

Het belangrijkste is gewoon voor jezelf de blijven kijken naar behaalde resultaat in de loop der weken op de weegschaal. En in je achterhoofd te houden dat het calorieverbruik over het algemeen minder zal zijn dan wat je te zien krijgt.

Terug
Naar boven