MuscleMeat

Hoe dikke obliques te voorkomen

de Tank

Dutch Bodybuilder
Waardering
18
Lengte
1m78
Massa
78kg
In een ander topic zag ik wat foto's van proBB'ers voorbij schieten en zag een gast met behoorlijk dikke obliques. Ik weet niet zeker of dat de juiste aanduiding van die spiergroep is, maar het gaat in ieder geval om de spieren aan zijkant van de buik.

Persoonlijk vind ik dit heel erg lelijk en ik vroeg mij af, met welke oefening komen deze spieren op deze manier te ontwikkelen? En dus ook, welke oefeningen moet je vooral niet doen.

(Het is net zoals oefeningen voor je nekspieren, die dude met die gigantische nek, ik bedoel kom op man, train je nek dan niet :p)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

alsof die kerel zijn nek getraind heeft :rolleyes:

en er is niets mis mee met de obliques van de persoon in de foto,
die vorm komt alleen door het lage vet% waardoor het vet op zijn bekken weg is => uitstulping van je buikspieren.

dit is vooral genetisch bepaald, en natuurlijk aan de grootte en dikte van je obliques (hoeveel keer train je je buikspieren voor pure massa).

Als je ze niet wilt trainen kan je beter nooit geen gewicht meer aanraken.

Stoppen met trainen

alsof die kerel zijn nek getraind heeft :rolleyes:

en er is niets mis mee met de obliques van de persoon in de foto,
die vorm komt alleen door het lage vet% waardoor het vet op zijn bekken weg is => uitstulping van je buikspieren.

dit is vooral genetisch bepaald, en natuurlijk aan de grootte en dikte van je obliques (hoeveel keer train je je buikspieren voor pure massa).

Is wel mogelijk hoor, heeft die dude vast ook wel gedaan.

iemand met zo'n nickname zo'n thread maken :laugh:

Ben je bang om op een dag wakker te worden en dat je dan in de spiegel kijkt..

Voor zo'n fysiek neem ik die buikspieren voor lief!

• Topic Starter Topic Starter
iemand met zo'n nickname zo'n thread maken :laugh:

Ja grappig he, hihihihi ???

Als je ze niet wilt trainen kan je beter nooit geen gewicht meer aanraken.

Nou, ik dacht dat het hier ging om bodybuilden. Dat je zelf bepaalt welke spiergroepen je extra aandacht geeft en welke niet, afhankelijk van wat je zelf mooi vindt of wat je achter vindt lopen.

Ben je bang om op een dag wakker te worden en dat je dan in de spiegel kijkt..

Nouja, als er een manier is om bepaalde oefeningen niet uit te voeren of op een andere manier dan zou ik dat graag horen. Dit is een forum waar kennis gedeeld wordt, dus vanuit die optiek. Bv ook hoe dieper je je squats uitvoert, hoe meer je je glutes aanspreekt, wat mij dus niet (meer) aanspreekt :)

Nou, ik dacht dat het hier ging om bodybuilden. Dat je zelf bepaalt welke spiergroepen je extra aandacht geeft en welke niet, afhankelijk van wat je zelf mooi vindt of wat je achter vindt lopen.

Bij bodybuilding draait het er ook om dat alles in verhouding is. Als bij jou dan alles gespierd is behalve je obliques en je kont, ziet dat er ook niet uit.

spoor je hem wel?
ik zou een moord doen voor zo'n stevige core met stevige obliques en abs.
ot: wil je dat vermijden? geen deadlift,squat en alle oefeningen in een machine doen waarbij je zit:P

Er zijn genoeg proBB'ers die het niet zo nadrukkelijk hebben. En dan denk ik dat loastres het antwoord geeft wat het dichtst bij de waarheid ligt dat het waarschijnlijk vooral genetisch is.

Je hebt gelijk, maar ik denk dat je het pas lelijk gaat vinden als je echt, echt ziek erop traint. En dat gebeurt niet zomaar vanzelf.

Nou nou nou, wat een reacties. Ik kan me wel vinden in je mening, als je middel wat slanker blijft hou je ook meer een V-vorm in je romp. Gewoon niet gericht trainen in ieder geval, en bij oefeningen als overhead press en front/overhead squat worden ze ook in zekere mate belast, maar om die nou allemaal om die reden niet te doen lijkt me onverstandig. Zorgen dat de rest blijft 'voorlopen' op je obliques ;)

In een ander topic zag ik wat foto's van proBB'ers voorbij schieten en zag een gast met behoorlijk dikke obliques. Ik weet niet zeker of dat de juiste aanduiding van die spiergroep is, maar het gaat in ieder geval om de spieren aan zijkant van de buik.

Persoonlijk vind ik dit heel erg lelijk en ik vroeg mij af, met welke oefening komen deze spieren op deze manier te ontwikkelen? En dus ook, welke oefeningen moet je vooral niet doen.

Als je kijkt naar het groeipotentieel van d buikspieren dan is dat mar heel beperkt. Tenzij je echt aanleg heb voor dikke obliques zou ik me er niet te druk om maken.

Als je de belasting wilt beperken dan moet je iedere oefening laten waarbij je de romp moet stabiliseren.

Laatst bewerkt:
Vergelijk jezelf lekker met pro's man met je 72 kilo aka 'de tank'..

Wat een onzinnig topic, denk je werkelijkwaar dat je ooit zulke obliques zal krijgen?

Maargoed, on topic:
Wat je vooral niet moet trainen:
Alle staande oefeningen, alle compounds, al het ab/core werk.

Wat je wel kan trainen:
machines

Succes beest!

Ohja, vooral NIET gaan cutten!! stel dat je ze zou zien:eek:

ik vind het altijd grappig als mensen op je af komen en zeggen dat ze bang zijn om te breed te worden. Was het allemaal maar zo makkelijk

Dit topic maakt inderdaad meer los dan ik gedacht had.

Het is gewoon zo dat er pro's zijn die het wel erg hebben en die het niet zo erg hebben. En ik kan me niet voorstellen dat pro's met een slanke mooie gestroomlijnde taille geen compounds doen, dus om aan te raden om geen squats en deadlifts meer te doen vind ik hoogstgezegd een beetje vreemd.

Kijk, ik ben niet bang om breed te worden en ik snap ook niet waarom dit zoveel haat oproept als ik kijk naar een reactie van GroteKnul. Ik vergelijk mezelf niet met pro's, maar het is meer zo: als ik gewoon 3 jaar lang ga trainen volgens een standaard split of fullbody schema zonder ook maar ooit es de oefeningen die ik doe kritisch te bekijken, das toch ook een beetje naief?

Maargoed ik denk dat ik het antwoord wel heb: waarschijnlijk grotendeels genetisch en komt het tot uiting bij veel massa.

(En m'n nickname heb ik ooit es voor de grap aangemaakt toen ik nog niet trainde, jammer genoeg moet je dokken om m te veranderen.)

Dit topic maakt inderdaad meer los dan ik gedacht had.

Het is gewoon zo dat er pro's zijn die het wel erg hebben en die het niet zo erg hebben. En ik kan me niet voorstellen dat pro's met een slanke mooie gestroomlijnde taille geen compounds doen, dus om aan te raden om geen squats en deadlifts meer te doen vind ik hoogstgezegd een beetje vreemd.

Waar het om draait is of je er aanleg voor heb of niet.

Een pro zonder aanleg voor dikke oblique kan alles doen wat hij/wilt en nergens last van krijgen.

Iemand die wel aanleg heeft kan dmv squats ed al meer opbouwen dan hij/zij wenst.

Maar over het algemeen valt de aanleg wel mee.

Waar het om draait is of je er aanleg voor heb of niet.

Een pro zonder aanleg voor dikke oblique kan alles doen wat hij/wilt en nergens last van krijgen.

Iemand die wel aanleg heeft kan dmv squats ed al meer opbouwen dan hij/zij wenst.

Maar over het algemeen valt de aanleg wel mee.

Ok dat klinkt logisch, bedankt 3XL!

Terug
Naar boven