AndroidHealthClinic

Stelling hoe geloviger, hoe gestoorder

• Topic Starter Topic Starter
Zonder meer. En ik heb ook zeker een zwak voor het botte bijlenwerk van Hitchens. Maar toegang tot objectieve/alternatieve informatie is er allang. Mensen zijn alleen niet geneigd er naar te zoeken.

dan moeten we 'het' voor hun neus houden..
de kijkkast is het ideaal medium, het wordt tijd dat er naast ncrv ook het atheïsme kanaal komt.. :D
Praatprogramma's op andere zenders, radio...

Ik kijk uit naar de dag dat dit soort topics niet meer gepost worden. :o
mijn zegen heb je

blijkbaar laat ik me in allerlei soorten topics teveel meetrekken in mijn geloof, vandaar dat ik discussies hierin ga vermijden.

Origineel gepost door EricR [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ehm nee, je opent maar wat graag topics over dit soort onderwerpen. Als je er aan stoort dat er kritische vragen komen kan je maar beter wegblijven uit deze sectie.
zie hier de motivator voor mij beslissing!
;)

dan moeten we 'het' voor hun neus houden..
de kijkkast is het ideaal medium, het wordt tijd dat er naast ncrv ook het atheïsme kanaal komt.. :D
Praatprogramma's op andere zenders, radio...

Zelfs als je het mensen voor hun neus houdt, in koeienletters met knipperende lichtjes er omheen, is de verandering (lang) niet altijd uw deel.
Persoonlijk denk ik ook dat het atheïsme in die zin nutteloos is; het stelt immers slechts dat er niet in een godheid wordt geloofd. Maar meer ook niet. Het moet in een levensbeschouwelijke vorm worden gegoten, zoals het humanisme. Wij weten dat god niet nodig is als verklaring voor wat dan ook. Militant atheïsme echter, wekt de indruk van fanatisme en fundamentalisme (al dan niet gegrond) en ik verwacht eigenlijk dat het averechts werkt.

Wellicht druist het in tegen je gevoel voor eigenwaarde. Maar het humanisme bijv, is per definitie atheïstisch en heeft een goede naam.

Zelfs als je het mensen voor hun neus houdt, in koeienletters met knipperende lichtjes er omheen, is de verandering (lang) niet altijd uw deel.
Persoonlijk denk ik ook dat het atheïsme in die zin nutteloos is; het stelt immers slechts dat er niet in een godheid wordt geloofd. Maar meer ook niet. Het moet in een levensbeschouwelijke vorm worden gegoten, zoals het humanisme. Wij weten dat god niet nodig is als verklaring voor wat dan ook. Militant atheïsme echter, wekt de indruk van fanatisme en fundamentalisme (al dan niet gegrond) en ik verwacht eigenlijk dat het averechts werkt.

Wellicht druist het in tegen je gevoel voor eigenwaarde. Maar het humanisme bijv, is per definitie atheïstisch en heeft een goede naam.

Zo nu en dan wordt me dit wel eens verweten en ik moet toegeven dat als ik een stap opzij ga staan en mijn eigen doen even bekijk.. ja dan geeft dat blijk van redelijk wat fanatiek gedrag.. :o

Wat in mijn inziens nodig is is zoals je aangeeft een georganiseerd atheïstisch alternatief, waar oa psychologen de plaats van priesters innemen.. De jeugd kan niet vroeg genoeg worden voorgelicht voor hun godsdienst hun hoofd heeft volgepropt met hun leugens en bedrog daarom is onderwijs de grote schakel..

Generaliseren mag enkel met gelovigen he ;) Je bent een heel erg kleingeestig iemand.

Generaliseren mag enkel met gelovigen he ;) Je bent een heel erg kleingeestig iemand.

er is een verschil tussen iets aanbieden en iets induwen onder (lichte tot extreme) druk/bedreiging. (allesziend oog van god, hel..)

Ik ben niet te beroerd om mijn fouten in te zien en daarna te trachten om er iets aan te doen.
Gelovigen daarentegen, indien er iets tegen hun doctrines/idee-fix ingaat reageren arrogant/kleingeestig, de tegenpartij is fout en verdient geen respect zij hebben tout court gelijk wat er ook aan bewijs wordt gebracht.
Het spijtige is dat dan zelfs ongelovigen hier nog begrip voor opbrengen dankzij de (onterechte) positie waar religies van genieten..

Dat ik je gevoelens kwets als ik je overtuigingen aanval vind ik spijtig het is niet mijn bedoeling om jouw persoonlijk aan te vallen of wat ook..
Blijkbaar stoort het jou niet om de persoon zelf aan te vallen.. Wel ik denk soms dat religieuzen als mens nog veel te leren hebben en zich beter daar op concentreren dan op die verklede toneelstukken in de kerk. :(

Laatst bewerkt:
dan ben ik klaar om naar een instelling voor gestoorde te gaan KOEKOEK BLABLA BLA:eek::p:D KWIJLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Niet per se, maar meestal wel ja.

neem je de koran letterlijk of haal je er enkel wat levenswijsheid uit?
letterlijk maar ben geen extremist en geloof ook niet dat degene die zelfmoordaanslagen doen de hemel zullen toetreden maar eerder de hel je moet weten dat er in de islam nog eens verschillende groeperingen zijn extremisten sounieteb etc etc ik bezie mezelf als gematigde moslim met respeckt voor iedereen zijn geloof ook al ben ik het er niet mee eens en ik iedereen de hemel toewens dus jou ook;)

letterlijk maar ben geen extremist en geloof ook niet dat degene die zelfmoordaanslagen doen de hemel zullen toetreden maar eerder de hel je moet weten dat er in de islam nog eens verschillende groeperingen zijn extremisten sounieteb etc etc ik bezie mezelf als gematigde moslim met respeckt voor iedereen zijn geloof ook al ben ik het er niet mee eens en ik iedereen de hemel toewens dus jou ook;)
Je bent geen extremist maar je zegt wel in elk topic dat iedereen die niet in Allah geloofd eeuwig zal branden in de hel?

Haha jij moet cabaret gaan doen ofzo.

hier spreekt onze blinde ongelovige weer eens met zijn afbrekende stelling volhouden man je bent goed bezig met respeckt te tonen voor een ander zijn geloof:mad:
Ik moet respect hebben voor een geloof dat zegt dat ik eeuwig zal branden in de hel als ik me niet bij hun aansluit?
Jij moet echt cabaret gaan doen.

Ik toon voor niemand respect die zulke onzin uitkraamd.
Ik zit gewoon rustig me ding te doen terwijl ik niemand lastig val en dan beginnen laagbegaafden zoals jij opeens te zeggen dat mensen zoals ik eeuwig zullen branden als ik me niet bij jullie aansluit.

En dan moet IK respect tonen voor jullie?
Maar als ik zulke onzin zou verzinnen en zou zeggen dat elke gelovige Moslim keihard anaal verkracht zou worden als hij doodgaat tenzij hij ongelovig word, dan ben ik opeens discriminerend bezig.

Ga tog weg man met je hypocriet gelul,
kom terug als je iets zinnigs te zeggen hebt.

Terug
Naar boven