Meedoen in de samenleving = Elkaar respecteren, je houden aan de wet, andere culturen respecteren, mensen die homoseksueelzijn respecteren, elkaars feestdagen respecteren. Dat soort dingen, sjongejonge moet ik het nog uitleggen ook....
(nu komt het antwoordt op je plotseling aanvallende vragen)
En dit doen moslims niet?
Als moslims dit niet doen,hoe kan het dan dat er landen zijn ter wereld die vrijwel volledig bevolkt zijn door moslims?
Zijn dit een soort piratenstaten waar iedereen plundert en niemand mekaar respecteerd?
Er ziijn meer dan 900 000 moslims in Nederland en ze doen allemaal niet mee aan de samenleving?
Nee, ik doel op de moslims die niet aan de samenleving meedoen, hoezo moet ik tegen een moslim man of vrouw die goed in de samenleving functioneert, dat ze ff moet meewerken. Makes no sense, daar had je zelf ook wel achter kunnen komen.
En er zijn geen mensen van andere geloven die niet meedoen aan de samenleving?,geen atheisten die niet mee doen?
Alleen van de moslims zijn er enkele die niet mee doen?
Wonen alle moslims in dezelfde wijk?
Nee maar wel bijna, met nadruk op bijna, dus niet allemaal, bijna allemaal in dezelfde steden, daarom is de meest voorkomende naam in de grotere steden in Nederland, Mohammed en niet Kees of Johnny. Soort trekt soort aan, net zoals er hele Nederlandse wijken in andere landen voorkomen, waar er hagelslag speciaal voor hun in de schappen ligt. Er hangen een heleboel voordelen aan voor de bewoners in die wijk maar ook nadelen.
En hier is iets mis met moslims die met z'n allen in dezelfde wijk willen wonen?
Voel je je niet meer veilig als je op je fiets er langs moet fietsen?
Wordt je bang wanneer je de naam Mohammed hoort?
Was het een opluchting voor je geweest wanneer alle moslims kees hadden geheten?
Stelen alle moslims?
Voor zover ik weet niet, maar mijn kleine ervaring met moslims doet de moslim community geen goed. Slaan, schoppen, bedreigen, gebroken neuzen, stelen zijn maar een paar voorkomende dingen die ik heb meegemaakt met moslims, ik wil deze ervaringen wel op dbb zetten, maar dan verraad ik ook mijn identiteit op deze site, voor zover dat nog beschermd is. Daarnaast ken ik ook goede moslims hoor, die doen je geen vlieg kwaad, en behandelen je met respect, die ze dan zeker ook terugkrijgen.
En komt dit slaan/schoppen/bedreigen en stelen omdat deze mensen de weg kwijt zijn of omdat ze moslim zijn?
Zijn dit jongeren die de weg kwijt zijn? Of jongeren die van Allah de opdracht krijgen jou iets aan te doen?
Hoe bedoel je geen vooroordelen?
Ik probeer om zo neutraal mogelijk te blijven, ik weet heus wel dat er goeie mensen tussen zitten, dus geef ik ze altijd een kans. Dat is niet altijd even makkelijk met die ervaring in mijn gedachten maar ik probeer het. Behalve als ik van te voren al weet dat ik geen respect of goed woord terug krijg. Meestal te zien aan uiterlijke kenmerken zoals kleding.
En je hebt geen negatieve ervaringen met Nederlanders?
Of wil je stiekem in je hoofd een afkeer vormen tegen moslims omdat deze mensen toch net weer anders zijn dan de bekende kaaskoppen?
Of heb je de vraag aan jezelf gesteld?
qoute: want volgens mij ben jij zo'n zwartkijker op moslims die gewoon meeroept wat een slimme piet in de politiek roept om domme stemmers te trekken.
Alsjeblieft, een uitgebreid antwoord.