Fitness Seller

Peiling Hoe intelligent ben jij? (1 bezoeker)

Hoe intelligent ben jij?

  • Ver beneden gemiddeld

    Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

    Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

    Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

    Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

    Stemmen: 25 27,5%

  • Totaal stemmers
    91

Bezoekers in dit topic

Ben verheugd om te zien dat hier veel slimme mensen zitten.
of in ieder geval... dat het merendeel zichzelf boven gemiddeld inschat :roflol:
Of de uitkomst tot nu toe is niet representatief voor DBB, omdat er selectief wordt gereageerd.:)
 
  • Like
Waarderingen: LM
of in ieder geval... dat het merendeel zichzelf boven gemiddeld inschat :roflol:
Bekend verschijnsel. Als je willekeurige automobilisten vraagt naar hun rijstijl, blijkt ook dat 80% een bovengemiddeld goede rijstijl heeft...
 
Voor de mensen die beneden gemiddeld hebben gestemd: Cutten maakt slim! :fluit:
 
Ik zie een IQ test als een indicatie, in welke mate er aanleg zou zijn om intelligent te zijn/ worden. Hoe los je problemen op en welke (cognitieve) vaardigheden pas je daarbij toe, binnen welk tijdsbestek ben je in staat te leren (feedback verbindingen in de hersenen) en in welke mate kan je hetgeen geleerd is toepassen om bijvoorbeeld de doelen die gesteld zijn te kunnen bereiken. Hoe de ontwikkeling van de (prefrontale) cortex is gegaan lijkt een belangrijke aanwijzing naar de mate van intelligentie (werkgeheugen, verwerkingssnelheid en dergelijke). Verder spelen genen mee, in welke mate dit is is afhankelijk van welke onderzoeken je leest. Grofweg tussen de 40% en 85%. De omgeving, het onderwijs en voeding spelen ook een rol. Er is meer dan IQ, bij intelligentie hoort ook het vermogen van logisch nadenken en sociale/ emotionele intelligentie wegen ook mee. En er is nog zoiets als wat het Flynn effect wordt genoemd, elke generatie scoort een X aantal IQ punten hoger dan de vorige. Vanaf 2000 lijkt dit effect minder sterk dan voorheen. Ik heb zelf drie tests gedaan c.q. laten doen, de hoogste en laagste zaten binnen de 8 punten verschil.
 
Ben verheugd om te zien dat hier veel slimme mensen zitten.
of in ieder geval... dat het merendeel zichzelf boven gemiddeld inschat :roflol:

Je moet een zeker minimum aan intelligentie hebben om te kunnen begrijpen dat je niet slim bent. Daarom denken hele domme mensen vaak ook dat ze slim zijn. Dunning Kruger.
 
Kan iemand eens uitleggen hoe je zo een poll ingevuld krijgt.
 
Kan iemand eens uitleggen hoe je zo een poll ingevuld krijgt.
Op zo'n cirkel klikken ernaast
Screenshot_20191112-175033_Chrome.jpg
 
Ik zie een IQ test als een indicatie, in welke mate er aanleg zou zijn om intelligent te zijn/ worden. Hoe los je problemen op en welke (cognitieve) vaardigheden pas je daarbij toe, binnen welk tijdsbestek ben je in staat te leren (feedback verbindingen in de hersenen) en in welke mate kan je hetgeen geleerd is toepassen om bijvoorbeeld de doelen die gesteld zijn te kunnen bereiken. Hoe de ontwikkeling van de (prefrontale) cortex is gegaan lijkt een belangrijke aanwijzing naar de mate van intelligentie (werkgeheugen, verwerkingssnelheid en dergelijke). Verder spelen genen mee, in welke mate dit is is afhankelijk van welke onderzoeken je leest. Grofweg tussen de 40% en 85%. De omgeving, het onderwijs en voeding spelen ook een rol. Er is meer dan IQ, bij intelligentie hoort ook het vermogen van logisch nadenken en sociale/ emotionele intelligentie wegen ook mee. En er is nog zoiets als wat het Flynn effect wordt genoemd, elke generatie scoort een X aantal IQ punten hoger dan de vorige. Vanaf 2000 lijkt dit effect minder sterk dan voorheen. Ik heb zelf drie tests gedaan c.q. laten doen, de hoogste en laagste zaten binnen de 8 punten verschil.
Wat was je score dan. 149 a 157?
 
Hoe ik op IQ tests scoor varieert sterk obv mentale staat, en wat voor soort test het is. Als er cultuur- en taal specifieke onzin in voorkomt dan wordt het 'm niet. Zelfs een keer op sollicitatie een zogenaamde IQ test moeten doen waar vragen over bekende NLers en recent NL nieuws in zaten :o Puur abstract denken en reactiesnelheid zitten wel goed, taalvaardigheid is wat minder. Wat ik dan weer interessant vind is de relatie tussen abstract denken en reactietijd en hoe je prestaties daarin nog wel eens verschillen met focus, vermoeiing, depressie etc.

Dat kind van 9 kan ook nog niet goed gescoord worden, leuk om 145 te noemen maar daar zijn de tests niet geschikt voor. Zal volwassen ongetwijfeld wel goed scoren. Ben wel benieuwd wat men nou echt merkt aan intelligentie bij die kids, komen ze ook met revolutionaire nieuwe inzichten? Op jonge leeftijd snel kunnen leren en alle wetenschappelijke dingen willen onthouden en met een vinger in je neus huiswerk kunnen maken vind ik niet zo gek/speciaal. Kwestie van gevorderde boeken bij de bieb lenen en niet beperkt worden door het materiaal voor de zwakste schakel op de openbare school.

Waar ik overigens nog steeds wel trots op ben was dat ik in het eerste jaar bij scheikunde vroeg dat als deeltjes niet sneller dan c kunnen en temperatuur wordt bepaalt door hoe snel ze trillen; of er dan net als een absoluut 0 punt ook een absolute maximum temperatuur is? Hoe het bij zulke energieniveaus werkte kon de leraar ook niet zo 1-2-3 beantwoorden. Als ze me dan even een boek van de universiteit hadden voorgeschoteld was het misschien nog wat met me geworden. Nu is dat een kwestie van een minuutje googlen, 1.417×10^32 kelvin, oh well. Op andere vlakken weet ik echter wel zeker dat ik toen ronduit achterlijk was en steeds wijzer ben geworden, nieuwe denkwijzen leer.

,,Ik wil heel graag naar Californië. Daar is het mooi weer.’’
Kijk dat is slim. Ik mag hem wel :roflol:

En er is nog zoiets als wat het Flynn effect wordt genoemd, elke generatie scoort een X aantal IQ punten hoger dan de vorige. Vanaf 2000 lijkt dit effect minder sterk dan voorheen. Ik heb zelf drie tests gedaan c.q. laten doen, de hoogste en laagste zaten binnen de 8 punten verschil.
Flynn effect hangt ook sterk af van het type IQ test, met metingen die dichter op factor g berusten verdwijnt dat effect. Kan iets te maken hebben met hoe steeds moderner leven/wetenschap ons meer in contact brengt met abstract denken en ons dus beter beoefent in zulke tests maakt. Steeds meer van onze dagelijkse bezigheden/werk zijn op zich eigenlijk al kleine IQ tests en dat wordt allemaal steeds complexer. Maar de onderliggende fysiologie veranderd niet zo snel, of kan zelfs gemiddeld nu weer wat achteruit aan het gaan zijn door de invloed van socio-economische selectie op de genetische aanleg.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik niet sjiek. Net zoals over geld praten in bepaalde opzichten niet sjiek is.
Stay classy not ashy.
Snap je ergens wel.
En het is een eigenschap die je siert beste Roethof.

Mij persoonlijk maakt het niet veel uit.
Al het je het IQ van een aardappel of ben je de volgende Einstein.
We zijn allemaal maar mensen.
Wel de meesten toch.
 
Zeker. Mijn vader zei altijd dat het niet uitmaakt wie van de plee afkomt, ziet er meestal hetzelfde uit.
Door dit te lezen heb je net een oude herinnering bovengehaald waarvoor dank.
Mijn grootvader zaliger zei vaak: ik ga even waar de koning ook te voet moet.
 
:haha: :thumbs:
Mijn opa heeft tijdens sinterklaas eens een kind van hem eruit geschopt omdat hij zich negatief uitliet over ziekenfonds mensen (was vroeger zorgstelsel met ziekenfonds en particulier). Onder zijn dak werd er niet neergekeken op arbeiders, daar hij er zelf altijd een was geweest. Super gezellig joh. Nou is die oom ook een eikel, dus snap het ergens wel. Zal niet het eerste akkefietje met 'm geweest zijn.
Grappig en triest tegelijk.
Lijkt me een man die wist wat waarden en normen waren.
Ze worden zeldzaam.
 
Back
Naar boven