Fitness Seller

Peiling Hoe intelligent ben jij?

Peiling Peiling Hoe intelligent ben jij?

• Ver beneden gemiddeld

Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

Stemmen: 25 27,5%

• Totaal stemmers
    91
tumblr_m7pp6g8YGY1r7bpouo2_r1_500.gif

This is not so me !!

• Like
Waarderingen: BB_
Ben wel benieuwd wat men nou echt merkt aan intelligentie bij die kids, komen ze ook met revolutionaire nieuwe inzichten? Op jonge leeftijd snel kunnen leren en alle wetenschappelijke dingen willen onthouden en met een vinger in je neus huiswerk kunnen maken vind ik niet zo gek/speciaal. Kwestie van gevorderde boeken bij de bieb lenen en niet beperkt worden door het materiaal voor de zwakste schakel op de openbare school.

Een negenjarige die moeiteloos complexe wetenschap snapt en onthoudt, vind jij niet zo speciaal? :') Ik weet niet met wat voor vraagstukken jij je bezighield op negenjarige leeftijd, maar mijn moeilijkste vraagstukken in die periode waren doorgaans niet veel complexer dan het bedenken van Lego-constructies.

Heel principieel, en toch ook wel moeilijk. Nooit 1 cent willen aannemen van kinderen, terwijl dat zijn leven op latere leeftijd makkelijker had gemaakt. Een van zijn dochters is door een dronkelap dood gereden, hij wilde niets weten over de dader. Hij kende zichzelf goed en was in alle staten, en wilde zich houden aan de wet. Zijn vrouw wist het wel, heeft het ook nooit gezegd. Grondige tyfushekel aan profiteurs. Krom gelegen en vroeg dood, zelfs de begrafenis had hij precies zo geregeld. Weigerde ook door Duitsland te rijden, op de beeldbuis geen enkele Duitse zender. Maar ja, in kamp gezeten dus iedereen gaat daar anders mee om.

Mijn vader is net zo'n type, maar gelukkig wel van na de oorlog. Hij kan geen tv-programma kijken waarin profiteurs in voorkomen, anders rent hij boos de kamer uit. Als ik hem iets cadeau wil doen, moet ik het bijna stiekem doen, anders wil hij het niet hebben. Ook ruzie gehad met zijn eigen ouders, vanwege een principekwestie. Niet altijd even makkelijk dus, maar wel een hart van goud en je weet precies wat je aan hem hebt. Ik vermoed dat dat voor je opa niet anders was. Ik heb altijd heel veel respect voor zulke principiële mensen.

Mijn vader is net zo'n type, maar gelukkig wel van na de oorlog. Hij kan geen tv-programma kijken waarin profiteurs in voorkomen, anders rent hij boos de kamer uit. Als ik hem iets cadeau wil doen, moet ik het bijna stiekem doen, anders wil hij het niet hebben. Ook ruzie gehad met zijn eigen ouders, vanwege een principekwestie. Niet altijd even makkelijk dus, maar wel een hart van goud en je weet precies wat je aan hem hebt. Ik vermoed dat dat voor je opa niet anders was. Ik heb altijd heel veel respect voor zulke principiële mensen.
Ja klopt.

Laatst bewerkt:
Een negenjarige die moeiteloos complexe wetenschap snapt en onthoudt, vind jij niet zo speciaal? :') Ik weet niet met wat voor vraagstukken jij je bezighield op negenjarige leeftijd, maar mijn moeilijkste vraagstukken in die periode waren doorgaans niet veel complexer dan het bedenken van Lego-constructies.
Als hij het allemaal zelf verzint vind ik het heel speciaal, dingen uitgelegd krijgen en kunnen toepassen niet zo nee. Ongeacht de leeftijd, je leervermogen is zo jong juist heel hoog en neemt met de jaren af. Het leervermogen of iq van gemiddelde universitaire studenten is (zelfs in stem) trouwens ook niet uitzonderlijk hoog, niet eens hoogbegaafd.

Heb van mezelf ook het idee dat ik alle logische/wetenschappelijke dingen die ik ooit heb geleerd toen ook wel had kunnen snappen, of dat daar ten minste geen jarenlange progressie in nodig zou zijn. Heb 99% van m'n tijd op school ook geen moer hoeven doen en maar wat zitten tekenen zodra ik in een paar minuten met alle sommetjes/huiswerk klaar was. Als alle potentiële lesstof gewoon achter elkaar geplakt werd had dat denk ik wel veel efficiënter gekund.

Naast de lego ook wat wetenschap boeken lezen en met soldeer circuitjes spelen is toch niet zo speciaal? Ik speelde toen ik 8 was ook met programmeren. Het is maar wat je interessant vind en waar je de kans toe krijgt.

Maar ik ben zeker wel benieuwd naar wat voor problemen hij precies kan oplossen en in hoeverre dat creatief denken is of aangeleerde oplossingen zijn.

1573582540343.png

Het doet mij deugd dat DBB overloopt van de intelligentie :heart:

Grappig topic, maar ik vertel mijn gemeten iq niet aan anderen. Ze mogen zelf bepalen of ik slim ben op basis van wat ze van me zien. Mijn iq is niet relevant in de dagelijkse omgang.

iq is interessant voor groepen, werkgevers en bij eventuele problemen op psychosociaal vlak. Maar net als met penislengte scoort iedereen bij een self assessment hoog en hij vetpercentage laag ;)

• Like
Waarderingen: LM
Als hij het allemaal zelf verzint vind ik het heel speciaal, dingen uitgelegd krijgen en kunnen toepassen niet zo nee. Ongeacht de leeftijd, je leervermogen is zo jong juist heel hoog en neemt met de jaren af.
Als jouw redenering klopt, dan zouden heel veel kids van 9 jaar al een universitaire technische studie kunnen hebben afgerond, als we ze maar de juiste leermiddelen aanreiken. Lijkt me toch niet.

Als jouw redenering klopt, dan zouden heel veel kids van 9 jaar al een universitaire technische studie kunnen hebben afgerond, als we ze maar de juiste leermiddelen aanreiken. Lijkt me toch niet.
Ik zou het niet precies op 9 jaar willen gooien want het kan best dat hij nog een slag uitzonderlijker is, maar voor de puberteit denk ik van wel ja. Wat is heel veel, misschien de top 5%, in absolute aantallen is dat veel. Dat wil zeggen dat ik wel denk dat gemiddeld elke klas iemand (of enkelen) heeft die dat had gekund. 'de slimste van de klas'

Ik zou het niet precies op 9 jaar willen gooien want het kan best dat hij nog een slag uitzonderlijker is, maar voor de puberteit denk ik van wel ja. Wat is heel veel, misschien de top 5%, in absolute aantallen is dat veel. Dat wil zeggen dat ik wel denk dat gemiddeld elke klas iemand (of enkelen) heeft die dat had gekund. 'de slimste van de klas'

Als ik het me goed herinner heeft slechts ca. 10% van de totale Nederlandse bevolking WO-niveau. Om te denken dat 5% van de kinderen dit zou kunnen afronden voor hun puberteit, is ronduit bizar. Ik heb echt geen hoge pet op van de gemiddelde student (genoeg studiegenoten in de collegebanken gehad om te snappen dat je echt geen genie hoeft te zijn om te studeren, mezelf incluis), maar om dit voor je puberteit af te kunnen ronden, is slechts voor uitzonderingen weggelegd.

Denk voor de grap ook eens terug aan je eigen puberteit. Ik was een volslagen idioot toen ik 16 was. Hell, op mijn 18e heb ik nog volledig achterlijke dingen bedacht.

Denk voor de grap ook eens terug aan je eigen puberteit. Ik was een volslagen idioot toen ik 16 was. Hell, op mijn 18e heb ik nog volledig achterlijke dingen bedacht.
Niet zo gek als je bedenkt dat het brein pas volwassen is zo vanaf 23 jaar.

Als ik het me goed herinner heeft slechts ca. 10% van de totale Nederlandse bevolking WO-niveau. Om te denken dat 5% van de kinderen dit zou kunnen afronden voor hun puberteit, is ronduit bizar. Ik heb echt geen hoge pet op van de gemiddelde student (genoeg studiegenoten in de collegebanken gehad om te snappen dat je echt geen genie hoeft te zijn om te studeren, mezelf incluis), maar om dit voor je puberteit af te kunnen ronden, is slechts voor uitzonderingen weggelegd.

Ik ben nog steeds een beetje gek af en toe. Werkt perfect.

• Like
Waarderingen: Pren
Als hij het allemaal zelf verzint vind ik het heel speciaal, dingen uitgelegd krijgen en kunnen toepassen niet zo nee.
Ben je echt zo dom? Dat 9 jarig joch doorloopt in 1 jaar 3 lesjaren van een technische universiteit en dat vind je niets bijzonders?

Ongeacht de leeftijd, je leervermogen is zo jong juist heel hoog en neemt met de jaren af.
Leervermogen is niet alleen talent en genen. Als je je nauwelijks inzet of huiswerk telkens laat zitten zal je je leervermogen nooit of te nimmer optimaal benutten. Mindset speelt een rol, net als omgeving enz. Nou zal je zonder een bepaalde aanleg geen genie worden door inzet en mindset, maar een genie zal je ook niet worden met enkel talent.

Terug
Naar boven