MuscleMeat

Peiling Hoe intelligent ben jij?

Hoe intelligent ben jij?

  • Ver beneden gemiddeld

    Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

    Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

    Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

    Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

    Stemmen: 25 27,5%

  • Totaal stemmers
    91

Bezoekers in dit topic

Ignorance is bliss denk ik vaak. Maar ik denk niet niet dat de correlatie intelligentie en levensgeluk erg sterk is. Intelligentie is volgens mij wel de beste graadmeter voor ‘succes’. En succes creëert over het algemeen omstandigheden waarbinnen je ongelukkige omstandigheden het beste kan vermijden. Waarschijnlijk is de beste positie om een beetje dom te zijn in een fijne wereld gecreëerd door slimme mensen om je heen.

Ik vind het wel lekker om beetje na te kunnen denken. Ik weet dat er veel mensen zijn die op een veel hoger niveau van denken functioneren, terwijl ik toch wel tot de top geleide G’s hoor. Wereldwijd gezien weet ik dat ik ver bovengemiddeld intelligent ben, maar er zijn zo veel mensen die met twee vingers in de neus een master in calculus oid afronden. Er zijn zelfs van dat soort type’s die sociaal vaardig en charismatisch zijn.

De wereld is oneerlijk verdeelt. Ik ben niet van de school die denkt dat iedereen hetzelfde is en dat wat de ene mist qua specifieke intelligentie deze mist qua sociale kwaliteiten en dat onder de streep iedereen speciaal en gelijk is.
 
Oneerlijk verdeeld over verdeelt. :trollface:
 
Net slim genoeg om te beseffen hoe dom ik ben.
 
Half idioot, half intellectueel, dus ik houd het op gemiddeld.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het met dunning kruger hier?
 
Ik heb ooit 98 gehad als uitkomst van een IQ test. Dit was erg onverwachts aangezien ik 'bekend' stond als een veelbelovend kind. Niet dat er verder iets mis is met een IQ van 98, prima gemiddeld.

Ik heb vorige jaar mijn bachelor Biomedische Technologie afgerond aan de technische universiteit van Eindhoven, zonder vertraging of veel problemen. Zo zie je dus maar dat een hoog opleidingsniveau niet altijd correleert met een hoog iq.
 
Ik heb ooit 98 gehad als uitkomst van een IQ test. Dit was erg onverwachts aangezien ik 'bekend' stond als een veelbelovend kind. Niet dat er verder iets mis is met een IQ van 98, prima gemiddeld.

Ik heb vorige jaar mijn bachelor Biomedische Technologie afgerond aan de technische universiteit van Eindhoven, zonder vertraging of veel problemen. Zo zie je dus maar dat een hoog opleidingsniveau niet altijd correleert met een hoog iq.

1 test zegt helemaal niets, laat je niet gek maken :p
 
  • Like
Waarderingen: JdT
Ik heb ooit 98 gehad als uitkomst van een IQ test. Dit was erg onverwachts aangezien ik 'bekend' stond als een veelbelovend kind. Niet dat er verder iets mis is met een IQ van 98, prima gemiddeld.

Ik heb vorige jaar mijn bachelor Biomedische Technologie afgerond aan de technische universiteit van Eindhoven, zonder vertraging of veel problemen. Zo zie je dus maar dat een hoog opleidingsniveau niet altijd correleert met een hoog iq.

Dat is echt geen gemakkelijke studie. Knap gedaan, ongeacht je iq.
 
  • Like
Waarderingen: JdT
Ik heb ooit 98 gehad als uitkomst van een IQ test. Dit was erg onverwachts aangezien ik 'bekend' stond als een veelbelovend kind. Niet dat er verder iets mis is met een IQ van 98, prima gemiddeld.

Ik heb vorige jaar mijn bachelor Biomedische Technologie afgerond aan de technische universiteit van Eindhoven, zonder vertraging of veel problemen. Zo zie je dus maar dat een hoog opleidingsniveau niet altijd correleert met een hoog iq.
Lijkt me een knaplastige studie. Doe je netjes! :D Ook natuurlijk een kwestie van studiediscipline, maar een goed stel hersens lijken mij wel vereist bij een dergelijke studie.
 
  • Like
Waarderingen: JdT
Ik ben trouwens wel erg benieuwd welke 16 leden zichzelf als "ver boven gemiddeld" beschouwen. Ik kan er hier zo'n 10-15 bedenken die ik erg intelligent vind ik overkomen. Nu is "ver boven gemiddeld" natuurlijk een erg subjectief begrip. Kan iedereen die een universitaire studie zonder probleem afrond zichzelf als "ver boven gemiddeld" beschouwen? (Nu ga ik er even van uit dat er een direct verband tussen opleidingsniveau en IQ is, wat niet per se zo hoeft te zijn.)
 
Je moet sowieso iedereen een treetje lager plaatsen dan dat ze zichzelf plaatsen.
 
Ik ben niet slim, maar wel lief.
 
ik was eerder gewoon benieuwd naar de volledige lijst, maar dankjewel :roflol:
Vooruit.
Galen Zeenius Arminius Koning Eenoog Mentat Derksen Stephen Graham harpep LM Sterling chrisk apfelstrudel EricR UnCompress Steks Vonk en ben er vast nog een paar vergeten.

Overigens heb ik mij bij sommigen enkel laten leiden door hun taal-/spraakvaardigheid en kennis / verstand van zaken, hetgeen niet alles hoeft te zeggen. Ken op het werk genoeg collega's die kunnen lullen als Brugman en mooie praatjes hebben, maar waar als puntje bij paaltje komt weinig werk uit handen komen en veel gebakken lucht en gepapegaai blijkt te zijn. Daarnaast lijkt het alsof sommigen hier de hele dag op het werk de tijd hebben om de krant te lezen, Twitter af te struinen en filmpjes te kijken en daardoor veel kennis opdoen. Kan er naast zitten though.

Interesse in politiek, geschiedenis, actualiteiten, wetenschappelijk onderzoek etc. hoeft niet alles te zeggen, maar als mensen daardoor veel kennis opdoen en zelf een genuanceerde mening en visie vormen, komt dat op mij intelligent over.
 
Back
Naar boven