MuscleMeat

Peiling Hoe intelligent ben jij?

Peiling Peiling Hoe intelligent ben jij?

• Ver beneden gemiddeld

Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

Stemmen: 25 27,5%

• Totaal stemmers
    91
Mijn broertje kan ze eigen naam nog niet foutloos spellen en is zeer succesvol ondernemer. Wat deze jongen met ze 25 jaar verdiend kan ik nog wel wat van leren. Succes word niet bepaald door intelligentie.
Opleiding is geen garantie op succes en verder ook niet erg relevant of iemand wel of niet intelligent is.

Mochten we schatten?

Nu we het toch over intelligentie hebben. Deze jongen is echt next level intelligent.

Laurent Simons is 9 en haalt binnenkort zijn bachelor-diploma Electrical Engineering aan de Technische Universiteit Eindhoven. Dat is nog nooit vertoond. Zijn mentor: ,,Hij is drie keer slimmer dan de beste student die ik ooit heb ontmoet.’’

Drie keer slimmer... Het IQ van de mentor schat ik behoorlijk pessimistisch in.

Intelligentie is een erg complex iets om erfelijk te zijn. Geluk met je genen speelt wel zeker een rol, maar dat is een klein fractie van het geheel. Als iemand ouders heeft die het niet goed hebben word je zelf al snel benadeeld. Mijn moeder heeft alleen mavo gedaan, mijn vader enkel de basisschool in Turkije. Daarnaast heb ik vermoedelijk ADHD, maar wilde mijn moeder het niet verder laten onderzoeken en al helemaal geen medicatie. Met een score van 117 op de NIO had ik op het vwo terecht kunnen komen. Maar i.v.m. mijn gedrag en achtergrond werd ik op vmbo-tl geplaatst waar ik jarenlang heb verveeld. Ook op het havo en vervolgens hbo heb ik het zonder enig inzet gehaald en ligt mijn moeite op het hbo enkel bij grote verslagen en structuur in de praktijk.

Ik zat op het speciaal onderwijs waar ik ook weinig uitdaging kreeg. Ik mocht de laatste jaren maar gewoon anderen helpen, i.p.v. dat ze moeite deden om mij uit te dagen. Mijn ouders waren de enige die nog wat hadden kunnen zeggen, maar die lieten de testen vallen en accepteerden mavo. Mensen met intelligentere ouders, ouders met een goed inkomen etc durven meer te zeggen en word ook meer naar geluisterd. Dat ervaar ik zelf ook in het onderwijs. Ouders die zelf weinig hebben gedaan zijn vaak al trots als hun kind IETS doet.

Ook heb ik eens een dag op het mbo meegelopen, daar was er eentje dat vwo had gedaan. Ze was erg intelligent, maar werkt liever in de praktijk dan al dat saaie theoretische gebeuren. Dat komt minder vaak voor, maar zo zijn er ook mensen. Ook zat mensen die van het vwo naar het hbo zijn gegaan. De genoten opleiding zegt vaak wel wat, maar niet altijd. Ligt maar net aan de interesses en waar die waargemaakt kunnen worden.

Dan heb je nog andere problemen die je intelligentie kunnen maskeren. Mijn chaotisch hoofd belemmert bijvoorbeeld mijn opleiding omdat ik nu enorme verslagen moet maken en ook meer structuur moet hebben. Andere problemen zijn bijvoorbeeld het niet kunnen plannen, leren, doen etc. Je kan dan nog zoveel in je hoofd hebben, als je er geen motivatie voor hebt doe je er niets mee en ziet niemand het. Als ik motivatie had om te laten zien dat ik vwo aan kon en alleen maar 9s haalde, dan werd ik wel overgeplaatst. Maar ik was iemand die er met de pet naar gooide toen ik het gevoel had dat niemand naar mij luisterde. Werd toen weer overgeplaatst naar het speciaal onderwijs nadat ik continu de klas uit werd gestuurd, te laat was en geen inzet toonde. Toen jaren drugsgebruik gehad tot ik de capaciteiten begon te ontwikkelen om te denken op lange termijn en mijn toekomst.

Al met al zijn er zo veel factoren afhankelijk om je intelligentie zichtbaar te maken dat er geen eenduidig antwoord op te geven is. Het is eigenlijk gewoon geluk hebben. Je omgeving is erg bepalend hierbij, zoals in mijn situatie. Ik zit nu lekker aan de methylfenidaat en in de wachtrij voor de diagnose ADHD en behandeling voor lange termijn. De reactie van mijn moeder op mijn recept van methylfenidaat was dan ook erg bevredigend :)

Waarom 1 opleiding als je er 2 tegelijk kunt doen!

realized their young son was advanced when he started accurately identifying numbers at 6 months old and speaking in complete sentences at just 7 months old, he said.
Dat is wel vroeg ja en zijn dingen die niet zomaar van de omgeving afhangen. Scheelt weer een jaar of 2 en met alle stimulans de rest ook weer jaren.
William, who wants to study the physics and chemistry of space, earn a doctorate degree and work as an astrophysicist, is at ease tossing around concepts like “displacement of space-time” “singularity” and “pure gravity” as he patiently attempts to explain why black holes aren’t “super massive” as theorized by such other brilliant minds as Albert Einstein and Stephen Hawking.

Bottom line, according to William: “I want to prove to everybody that God does exist,” he says, by showing that only an outside force could be capable of forming the cosmos.
Wie hier denkt atheist en intelligent te zijn? :thinking:

Ben wel benieuwd naar z'n uitleg van die super massive black holes.

Misschien heeft IQ een logaritmische schaal?
Nee, de schaal is in standaarddeviatie. Nouja, eigenlijk standaardbormale verdeling en dan zijn bij de meeste tests 15 punten 1sd afwijking van het gemiddelde. Betekent dat je bij 145 of 55 bij de 1 % slimsten of domsten hoort.

Ik ben een domme jongen. Gaan die mensen zo van sjonge jonge wat een domme jongen

Waarom 1 opleiding als je er 2 tegelijk kunt doen!

Dat is wel vroeg ja en zijn dingen die niet zomaar van de omgeving afhangen. Scheelt weer een jaar of 2 en met alle stimulans de rest ook weer jaren.
Wie hier denkt atheist en intelligent te zijn? :thinking:

Ben wel benieuwd naar z'n uitleg van die super massive black holes.

Als je iets wil gaan studeren om een bepaald punt te bewijzen, heb je het niet goed begrepen :p Dat is niet hoe wetenschap werkt.

Nee, de schaal is in standaarddeviatie. Nouja, eigenlijk standaardbormale verdeling en dan zijn bij de meeste tests 15 punten 1sd afwijking van het gemiddelde. Betekent dat je bij 145 of 55 bij de 1 % slimsten of domsten hoort.

Steks bedoelt iets anders.

Ik schijn jammer genoeg niet zo intelligent te zijn :( :( :(

Bijlagen

• Screenshot_20191117-192614_Gallery.jpg
    Screenshot_20191117-192614_Gallery.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 150
Hmm, als je 3 maal zo slim bent as de gemiddelde student en je hebt een IQ van 145, wat is dan het IQ van de gemiddelde student? Ik ben niet zo'n ster in statistiek.

He, dat zou je niet verder vertellen.

Hmm, als je 3 maal zo slim bent as de gemiddelde student en je hebt een IQ van 145, wat is dan het IQ van de gemiddelde student? Ik ben niet zo'n ster in statistiek.

He, dat zou je niet verder vertellen.
Ik studeer zelf nog en kan je vertellen dat een IQ van 48,3 zeer bovengemiddeld is voor studenten...

Vraag me soms af waarom er zo'n belang gehecht wordt aan iets dat vooral bepaald wordt door je genen en de omgeving waarin je geboren bent. Of waar we zouden staan zonder stielmannen die misschien geen Nobelprijs gaan winnen, maar wel weten hoe je een keuken installeert.

Terug
Naar boven