MuscleMeat

Peiling Hoe intelligent ben jij?

Peiling Peiling Hoe intelligent ben jij?

• Ver beneden gemiddeld

Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

Stemmen: 25 27,5%

• Totaal stemmers
    91
Vooruit.
@Galen @Zeenius @Arminius @Rob G @Mentat @Roethof @Nicodemo Scarfo @harpep @LM @Kevin95 @chrisk @apfelstrudel @EricR @UnCompress @Steks @Punjab en ben er vast nog een paar vergeten.

Overigens heb ik mij bij sommigen enkel laten leiden door hun taal-/spraakvaardigheid en kennis / verstand van zaken, hetgeen niet alles hoeft te zeggen. Ken op het werk genoeg collega's die kunnen lullen als Brugman en mooie praatjes hebben, maar waar als puntje bij paaltje komt weinig werk uit handen komen en veel gebakken lucht en gepapegaai blijkt te zijn. Daarnaast lijkt het alsof sommigen hier de hele dag op het werk de tijd hebben om de krant te lezen, Twitter af te struinen en filmpjes te kijken en daardoor veel kennis opdoen. Kan er naast zitten though.

Interesse in politiek, geschiedenis, actualiteiten, wetenschappelijk onderzoek etc. hoeft niet alles te zeggen, maar als mensen daardoor veel kennis opdoen en zelf een genuanceerde mening en visie vormen, komt dat op mij intelligent over.

Helaas Bertje, ik moet je teleurstellen, ik ben niet intelligent.

Ben slechts een epigoon der kennis, met een zeker taalkundige vaardigheid waardoor ik misschien intelligent over kom.

Je moet sowieso iedereen een treetje lager plaatsen dan dat ze zichzelf plaatsen.
Oké, open boek. Ik had mijzelf in de categorie 'boven gemiddeld' geplaatst.
Dit op basis van diverse criteria; o.a. opleiding, cijferlijst (en effort die hiervoor nodig was), hoe ik op het werk zie/ervaar hoe snel ik kennis/vaardigheden op doe t.o.v. collega's'; zelfkennis, vaardigheden, ervaring en het toepassen van van opgedane ervaringen en kennis, verbanden leggen, beargumenteren, taal- en spreekvaardigheid (incl. academisch schrijven), analytisch vermogen, inlevingsvermogen, zelfreflectie, omgang met sterke/zwakke punten, ambities en het behalen van doelen/ambities etc. etc.

Verschilt sterk per studie maar er zijn er genoeg met vrij gemiddeld IQ

Klopt, maar daar speelt studie zeker een rol in. Ik durf best te beweren dat o.a. Geneeskunde, Informatica, Technische Universiteit (m.u.v. Technische Bedrijfs-/bestuurskunde en Industrieel Ontwerpen) een bovengemiddeld IQ vereisen, zeker als je dit zonder problemen en studievertraging voltooit. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel tijd en energie je erin steek.

Er zijn ook hbo-studies waarvan het niveau denk ik hoger ligt dan van diverse universitaire studies.

Edit: had de link even gemist, bedankt. :thumbs:

Laatst bewerkt:
Helaas Bertje, ik moet je teleurstellen, ik ben niet intelligent.

Ben slechts een epigoon der kennis, met een zeker taalkundige vaardigheid waardoor ik misschien intelligent over kom.
Lol. Ik heb het woord epigoon nog nooit uit de mond van iemand met een gemiddeld IQ horen komen.

Vooruit.
@Galen @Zeenius @Arminius @Rob G @Mentat @Roethof @Nicodemo Scarfo @harpep @LM @Kevin95 @chrisk @apfelstrudel @EricR @UnCompress @Steks @Punjab en ben er vast nog een paar vergeten.

Overigens heb ik mij bij sommigen enkel laten leiden door hun taal-/spraakvaardigheid en kennis / verstand van zaken, hetgeen niet alles hoeft te zeggen. Ken op het werk genoeg collega's die kunnen lullen als Brugman en mooie praatjes hebben, maar waar als puntje bij paaltje komt weinig werk uit handen komen en veel gebakken lucht en gepapegaai blijkt te zijn. Daarnaast lijkt het alsof sommigen hier de hele dag op het werk de tijd hebben om de krant te lezen, Twitter af te struinen en filmpjes te kijken en daardoor veel kennis opdoen. Kan er naast zitten though.

Interesse in politiek, geschiedenis, actualiteiten, wetenschappelijk onderzoek etc. hoeft niet alles te zeggen, maar als mensen daardoor veel kennis opdoen en zelf een genuanceerde mening en visie vormen, komt dat op mij intelligent over.
Ik heb zelf op bovengemiddeld geklikt onderschat ik mezelf dan of pas ik automatisch een correctie toe omdat het mens eigen is om jezelf te hoog in te schatten? :eyes:

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BB_
Overigens, de 'm' in vmbo en mbo staat voor 'middelbaar'. Dit doet direct al impliceren dat alles daarboven al als hoger, dus bovengemiddeld mag worden beschouwd (vraagteken).

Het is demografisch gezien bovengemiddeld.

Vooruit.

Mooi lijst bertus.

Wie denk je dat er ver onder gemiddeld gestemd hebben?

Vanwaar dat bescheidene? Moet je je schuldig voelen als je jezelf naar objectief gemeten distributies kunt inschalen?

Ver bovengemiddeld = +2 of +3 SD?

Mis het studeren zo hard door dit topic :emo:

Vooruit.

Ik ga trouwens niet akkoord dat jij @Zeenius intelligent vindt.
Deze snapte ze niet.
80379028_2515840388529418_6679306781077798912_n.png

Min en min is plus :o
Maar ze is wel slim :pressing:

Ik ben fucking intelligent, mijn IQ is echt 3000 ofzo standaard

Terug
Naar boven