Fitness Seller

Peiling Hoe intelligent ben jij?

Peiling Peiling Hoe intelligent ben jij?

• Ver beneden gemiddeld

Stemmen: 9 9,9%
  • Beneden gemiddeld

Stemmen: 2 2,2%
  • Gemiddeld

Stemmen: 22 24,2%
  • Boven gemiddeld

Stemmen: 33 36,3%
  • Ver boven gemiddeld

Stemmen: 25 27,5%

• Totaal stemmers
    91
Vooruit.
@Galen @Zeenius @Arminius @Rob G @Mentat @Roethof @Nicodemo Scarfo @harpep @LM @Kevin95 @chrisk @apfelstrudel @EricR @UnCompress @Steks @Punjab en ben er vast nog een paar vergeten.

Overigens heb ik mij bij sommigen enkel laten leiden door hun taal-/spraakvaardigheid en kennis / verstand van zaken, hetgeen niet alles hoeft te zeggen. Ken op het werk genoeg collega's die kunnen lullen als Brugman en mooie praatjes hebben, maar waar als puntje bij paaltje komt weinig werk uit handen komen en veel gebakken lucht en gepapegaai blijkt te zijn. Daarnaast lijkt het alsof sommigen hier de hele dag op het werk de tijd hebben om de krant te lezen, Twitter af te struinen en filmpjes te kijken en daardoor veel kennis opdoen. Kan er naast zitten though.

Interesse in politiek, geschiedenis, actualiteiten, wetenschappelijk onderzoek etc. hoeft niet alles te zeggen, maar als mensen daardoor veel kennis opdoen en zelf een genuanceerde mening en visie vormen, komt dat op mij intelligent over.
Ik heb zelf de optie 'boven gemiddeld' gestemd en niet 'ver boven gemiddeld'.

Ik heb niet gestemd, maar wel mooi dat 25% hier ver bovengemiddeld denkt te scoren. Dit soort polls laat wel een hele hoop andere effecten zien. Net als die van penislengte, vetpercentage en inkomen.

gemiddeld-IQ.jpg

Ik heb zelf de optie 'boven gemiddeld' gestemd en niet 'ver boven gemiddeld'.

Probably omdat je bekend bent met de drogredenen en denkfouten omtrent zelfreflectie (bv. Dunning-Kruger) en nu hypercorrigeert

Ik heb gewoon lekker 'ver boven gemiddeld' geramd voor mezelf, dat verdien ik wel op een maandagje :trollface:

Probably omdat je bekend bent met de drogredenen en denkfouten omtrent zelfreflectie (bv. Dunning-Kruger) en nu hypercorrigeert

Ik heb gewoon lekker 'ver boven gemiddeld' geramd voor mezelf, dat verdien ik wel op een maandagje :trollface:
Die optie is vanaf heden vervangen :trollface:

Het gemiddelde IQ wereldwijd, als je kijkt naar aantallen, waarschijnlijk 90 ofzo.

Als je beetje hoog geleide G bent in Nederland zit je al snel aan ver bovengemiddeld. Met mijn 547 cito score, na een half leven aan zelfontwikkeling en nog veel meer zelfvernietiging, plus een ego dat bij de 0.01% hoort, schaar ik mezelf wel bij ver bovengemiddeld.

Maar even serieus, hoe ouder ik wordt, ik zet de televisie aan, kijk naar de gemiddelde entertainment avond en wat de meeste mensen interessant vinden. Luister naar gesprekken. Kijk naar de gemiddelde kantoorbaan collega. Misschien begeef ik me te weinig tussen academici maar af en toe waan ik mij in smurvenland.

Ik weet dat er voldoende mensen zijn die ver boven mij liggen qua IQ en EQ, maar ik kom ze niet heel vaak tegen. Maar ik ben wel cynisch af.

Het gemiddelde IQ wereldwijd, als je kijkt naar aantallen, waarschijnlijk 90 ofzo.

Als je beetje hoog geleide G bent in Nederland zit je al snel aan ver bovengemiddeld. Met mijn 547 cito score, na een half leven aan zelfontwikkeling en nog veel meer zelfvernietiging, plus een ego dat bij de 0.01% hoort, schaar ik mezelf wel bij ver bovengemiddeld.

Maar even serieus, hoe ouder ik wordt, ik zet de televisie aan, kijk naar de gemiddelde entertainment avond en wat de meeste mensen interessant vinden. Luister naar gesprekken. Kijk naar de gemiddelde kantoorbaan collega. Misschien begeef ik me te weinig tussen academici maar af en toe waan ik mij in smurvenland.

Ik weet dat er voldoende mensen zijn die ver boven mij liggen qua IQ en EQ, maar ik kom ze niet heel vaak tegen. Maar ik ben wel cynisch af.
Maar dan weer wel ik wordt schrijven?!

Dat ligt dan idd eerder aan je omgeving.
Werk onder je niveau?
Tal van redenen.

Zodra je buiten onderzoeksfuncties en beetje praktisch bezig bent werk je ‘onder niveau’.
Dat hangt dan weer van hoe slim je bent.
Tal van mensen die zichzelf een kei vinden maar eigenlijk maar amper kwaliteitswerk afleveren.

• Like
Waarderingen: BB_
Dat hangt dan weer van hoe slim je bent.
Tal van mensen die zichzelf een kei vinden maar eigenlijk maar amper kwaliteitswerk afleveren.

Kwaliteitswerk is heel relatief. Ik weet dat ik vrij analytisch ben en een semi uitvoerende functie heb nu (business development) terwijl ik veel beter zou zijn met een collega verkoper waarbij ik kijk waar hij heen gaat met welk verhaal ipv zelf langs de deuren gaan.

Dan kan je zeggen dat mijn werk ooit van onvoldoende kwaliteit is, maar ik beschouw de kopende partij vanuit mijn eigen perspectief en wil een gedegen business case maken. Maar meeste mensen willen gewoon mooi weer verhalen horen door een 2e hands auto verkoper.

Dus kwaliteit is afhankelijk van je omgeving, het gaat om effectiviteit. Dus alles is relatief G.

Laatst bewerkt:
Tijdens mijn opleiding heb ik een (officiële) IQ test gemaakt. Daar kwam toen boven gemiddeld uit. So what? Wat zegt dat nou eigenlijk over iemand?
Je kunt misschien makkelijk ‘studeren’/dingen leren en dat is fijn maar dan moet je natuurlijk ook nog de motivatie hebben. Ook is plezier hebben in wat je doet heel belangrijk vind ik.

Ik heb ondertussen zelf kinderen en mijn partner en ik beseffen heel goed dat we ons kinderen moeten steunen in dat ze emotioneel gezond en gelukkig opgroeien. Niveau/opleiding is zaak 2. We willen ze stimuleren om iets te doen waar ze hun geluk en energie uit kunnen halen. En niet de ouders zijn die hun kinderen persé drillen om VWO te gaan studeren.

In mijn loopbaan heb ik bij enkele (globaal bekende) high-tech bedrijven gewerkt en de kans gehad om met super intelligente mensen samen te werken. Stuk voor stuk PHD-ers en rete succesvol maar ze zagen hun kinderen niet opgroeien want deadlines en werk was belangrijker.
Tsja, wat betekent je IQ van 140+ dan nog?

Tot slot: ik sluit me aan bij wat Prof. d*ck Swaab zegt over intelligentie: het is aangeboren.

Tijdens mijn opleiding heb ik een (officiële) IQ test gemaakt. Daar kwam toen boven gemiddeld uit. So what? Wat zegt dat nou eigenlijk over iemand?
Je kunt misschien makkelijk ‘studeren’/dingen leren en dat is fijn maar dan moet je natuurlijk ook nog de motivatie hebben. Ook is plezier hebben in wat je doet heel belangrijk vind ik.

Ik heb ondertussen zelf kinderen en mijn partner en ik beseffen heel goed dat we ons kinderen moeten steunen in dat ze emotioneel gezond en gelukkig opgroeien. Niveau/opleiding is zaak 2. We willen ze stimuleren om iets te doen waar ze hun geluk en energie uit kunnen halen. En niet de ouders zijn die hun kinderen persé drillen om VWO te gaan studeren.

In mijn loopbaan heb ik bij enkele (globaal bekende) high-tech bedrijven gewerkt en de kans gehad om met super intelligente mensen samen te werken. Stuk voor stuk PHD-ers en rete succesvol maar ze zagen hun kinderen niet opgroeien want deadlines en werk was belangrijker.
Tsja, wat betekent je IQ van 140+ dan nog?

Tot slot: ik sluit me aan bij wat Prof. d*ck Swaab zegt over intelligentie: het is aangeboren.

PhD is ook maar gewoon iemand die een master afrondt en niet bij een ‘echt’ bedrijf wilt werken. Ik ben daar echt niet direct van onder de indruk, als je een master kan afronden kan je ook een PhD afronden, meer van hetzelfde.

IQ zal ongetwijfeld voor een groot deel aangeboren zijn, maar je hebt echt wel invloed op hoe je je verstand gebruikt. Use it or lose it is toch wel de basisregel van je lichaam. Evenals bepaalde hersenactiviteit.

Als ik een kind zou hebben zou liefde etc wel belangrijker zijn. Maar ik zou vooral zoeken naar wat mijn kinder leuk zouden vinden en dit sturen naar goede studie en nadenken.

heb wel hoge inteligetsie maar me verstands kiezen moesten er wel allemaal uit dus wat moet ik nou stemme

• Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven