MuscleMeat

Hoe je vooruitgang boekt

Kan iemand die percentages & die hh's beetje uitleggen aub? Snap het niet volledig allemaal.

3 setjes van 6hh. (bijv. 75%)

Betekend dus 3 setjes van elk 6 reps / herhalingen. Wat herhalingen zijn snap je neem ik aan? 75% houdt in 75% van je 1 rep max, spreekt ook voor zich. Als je 1 rep max 100kg is doe je nu dus 3 setjes van elk 6 herhalingen met 75kg.

PS:Goed artikel

abbo!! ga het in de loop van de dag allemaal doornemen, thanks!

• Topic Starter Topic Starter
Goed artikel
Maar hoezo een legpress is geen compound? OK niet zo'n grote compound als bij een squat, maar je gebruikt toch meerdere gewrichten? (heup & knie) en compound wil toch zeggen het in gang zetten van 2 of meer gewrichten, want als je er maar 1 in gang zet (leg exstension) dan is het toch pas een isolatie?
Of zit ik fout?

Ik zeg alleen dat je een leg press niet meerekent als compound. Dit omdat er veel betere opties zijn zoals squat (zware compound en grotere mate van compound, zie uitleg).

nuttige shit dit.

Goed artikel
Maar hoezo een legpress is geen compound? OK niet zo'n grote compound als bij een squat, maar je gebruikt toch meerdere gewrichten? (heup & knie) en compound wil toch zeggen het in gang zetten van 2 of meer gewrichten, want als je er maar 1 in gang zet (leg exstension) dan is het toch pas een isolatie?
Of zit ik fout?
Zelfs het enkel-gewricht wordt gebruikt, dus in die zin zeker weten een compound (in een gym waar ik trainde heette de leg press daar een ''triple extension machine''). Maar ik snap wel waarom de leg press in dit artikel niet als compound wordt gezien want het weegt natuurlijk nooit op tegen een oefening als de squat.

Maar zeker credits voor dit artikel, ik moet zelfs bekennen dat ik een tijd terug dit artikel doorlas en het principe van volume verhogen (steeds een setjes toevoegen totdat ik het aantal reps niet meer haalde, dan gewicht verhogen en opnieuw beginnen) gebruikt en dat heeft me toen echt supergoed geholpen!

Goed en nuttige artikel!
Mooi zo

Idd, legpress is wel een compounds. Foutje aan mijn kant uit onwetendheid vroeger :p

Terug
Naar boven