Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Je pakt inderdaad je energiereserves aan, en dat zijn er precies twee: vetmassa en eiwitmassa. Als je ongevoed sport worden beide aangesproken. Hoe meer eiwit je verbruikt, hoe minder vet je verbruikt op een dag.
30 minuten hetzelfde doen met dezelfde intensiteit verbruikt op elk moment van de dag precies evenveel kcals. Maar als je het sochtends doet, dus in katabole toestand, verbruik je ook eiwit als brandstof. Plus, als je gevoed traint gaat het lekkerder en kan je veel meer, dus verbruik je in diezelfde tijd meer.
maar ik weet niet met wie ik het eens moet zijn. aardappelen=zetmeel en daar kan je bij een grote hoeveelheid toch dikker van worden, heb ook wel eens horen zeggen dat brood ietwat vocht kan vasthouden. net als zuivelproducten. dus om het nou te eten wat je wil?
kan het fout hebben hoor, maar hoor dan graag het goede antwoord!
Als je meer eet dan je verbruikt zet je vet aan, en als je minder eet dan je verbruikt niet. Vocht doet er nauwelijks toe, dat komt en gaat maar gemiddeld verandert daar weinig aan. Daar moet je dus gewoon niet op letten (okee, als je voor een weging gaat kan het handig zijn om een paar kilo vocht kwijt te spelen of juist vast te houden).
Merkwaardig is dat koolhydraatvoorraden er ook niet veel toe doen als het om gewicht gaat. Ook die komen en gaan, maar gemiddeld verandert er weinig aan. Vetmassa en eiwitmassa, dat is waar het om gaat.
In de cut: meer vetmassa verliezen dan eiwitmassa (dus altijd gevoed trainen en de spieren blijven trainen zodat ze de groeiprikkel blijven houden).
In de bulk: meer eiwitmassa winnen dan vetmassa (dus altijd gevoed trainen en de spieren blijven trainen zodat ze de groeiprikkel blijven houden).
Hee, dat kan je ook anders zeggen:
* Altijd gevoed trainen
* Altijd de spieren blijven trainen
* In de cut minder eten dan je verbruikt.
* in de bulk meer eten dan je verbruikt.
Nuchtere maag is 'n relatief begrip het geeft alleen aan dat de maag leeg is, niets meer en niets minder.
De voedingstoffen worden via de darmwand in het bloed opgenomen en verspreid. Als je weet dat vanaf het doorslikken van voedsel tot einde dikke darm het een tocht is van 17 tot 47 uur. Zou ik me over het begrip "nuchtere maag" maar niet teveel zorgen maken.
Nuchtere maag is 'n relatief begrip het geeft alleen aan dat de maag leeg is, niets meer en niets minder.
De voedingstoffen worden via de darmwand in het bloed opgenomen en verspreid. Als je weet dat vanaf het doorslikken van voedsel tot einde dikke darm het een tocht is van 17 tot 47 uur. Zou ik me over het begrip "nuchtere maag" maar niet teveel zorgen maken.
Daarom heb ik het liever over "ongevoed" dwz met lage voorraden en weinig aanvoer uit het darmstelsel. Overigens legt het meeste voedsel die tocht niet helemaal af, en zeker de koolhydraten niet.