AndroidHealthClinic

hoe oefeningen in delen?

stef11444

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
65kg
hallo,

als ik bijvoorbeeld maandag de borsten en de triceps train,
moet ik dan eerst alle borst oefeningen uitvoeren en dan de tricep oefeningen, of borst oefening daarna een tricep oefening daarna weer een borst oefening etc, dus om en om een anders spier groep

DANK:)

experimenteren wat werkt, een kant en klaar antwoord bestaat niet
try and error :)

• Topic Starter Topic Starter
Wat is het meest gebruikelijke manier dan?
of is dat er niet?

zelf werk ik m'n spier graag af dus ik zou eerst borst trainen en erna triceps
neem tussen elke set ongeveer 1min pauze

maar waar ik train zijn er ook die afwisselen en niet pauzeren, dus continu set borst, set triceps, set borst ...

vermoed dat 75% eerst borst en dan triceps traint en de andere 25% afwisselen

eerst borst, dan tricep.
Bij borst eerst beginnen met zware oefening ( dus: bench press, incline benchpress of dumbbells press) en daarna pas naar een meer isolatie oefning gaan als flyes of cables

eerst borst, dan tricep.
Bij borst eerst beginnen met zware oefening ( dus: bench press, incline benchpress of dumbbells press) en daarna pas naar een meer isolatie oefning gaan als flyes of cables

+1

Je borst is een grotere spiergroep dan je triceps (obviously). Je triceps raakt ook sneller vermoeid dan je borst. Als je eerst je triceps zou trainen, en dan je borst, dan zou je niet meer je volle potentiele kracht kunnen benuttigen aangezien je borst wel nog workload aankan maar je triceps al verzuurd zijn/kapot zijn. Wat er dus voor zorgt dat je je borst niet goed kan trainen.

Wil je optimaal je borst trainen, zorg er dan voor dat je training er ongeveer zo uitziet:

a) Borst (compound-oefeningen)
b) Borst (isolatie-oefeningen)
c) Triceps (compound-oefeningen)
d) Triceps (isolatie-oefeningen)

Terug
Naar boven