XXL Nutrition

Hoe strak moet powerlift belt?

daboytommy__

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Yo peeps,
Heb sinds een paar dagen een powerlift belt. Ik wil hem gaan gebruiken voor de laatste setjes van de DL en squat. Weet alleen niet zeker hoe strak zo'n ding moet.
Dus iemand?
Alvast bedankt! Groeten van Tom

buik helemaal intrekken en dan zo strak mogelijk doen, it aint a :sd: gadget ;)

Tight baby very tight!

Gewoon zo strak al je kan aantrekken

Je moet hem toch juist niet heel strak doen zodat je je buik er nog tegen uit kan zetten?

• Topic Starter Topic Starter
Tight baby very tight!

Gewoon zo strak al je kan aantrekken

Ja, dacht ik ook. Lijkt me logisch dat je de bewegingsvrijheid van je onderrug zoveel mogelijk moet beperken. Maar wil je optimaal ademhalen tijdens de oefening, moet je de buik- en borstademhaling(ofzoiets???) hanteren. Dit wordt wel bemoelijkt als je de riem zo strak aantrekt dat je onderlijf zowat afsterft.
Dus graag wat onderbouwde shizzle a.u.b.

Je moet hem toch juist niet heel strak doen zodat je je buik er nog tegen uit kan zetten?

Idd, is ook altijd tegen mij gezegd. Bij squats althans.
Bij deadlift moest ik hem zo strak mogelijk trekken dacht ik.

Anyway, gwn zelf proberen wat het beste past.
Als je je riem te hard spant bij squats ga je automatisch merken dat dat niet de beste manier is (als je goed ademt toch).

Idd, is ook altijd tegen mij gezegd. Bij squats althans.
Bij deadlift moest ik hem zo strak mogelijk trekken dacht ik.

Anyway, gwn zelf proberen wat het beste past.
Als je je riem te hard spant bij squats ga je automatisch merken dat dat niet de beste manier is (als je goed ademt toch).

yup, voor squats doe ik altijd zo ver mogelijk en dan een gaatje terug. Werkt goed.

Ga op de bankdrukbank liggen, doe de belt om, adem uit en laat hem door je trainingsmaat keihard aantrekken en vastzetten. Zo nodig met twee man laten vastzetten. Dan zit ie strak genoeg.

Idd, zo heb ik het ook altijd gehoord. Op die manier verhoog je de druk in de buikholte, wat meer steun biedt. Maar ik draag eigenlijk nooit een belt, dus ik spreek niet uit ervaring.

Doe hem zelf zo strak dat ik er 1 vinger tussen kan steken, zowel bij sq als dl.
Aantrekken kan ook door de flap om een vertikaal object te doen, hand erover en naar achter hangen :)

Als je hoofd ontploft zit de riem te strak.;)
Je voelt het aan je buik die je echt een beetje moet uitzetten en dan de riem aantrekken. Heb mensen na een PL-beurt flauw zien vallen:eek: na een beurt; dat moet je altijd voorkomen. Niet te strak IMO:D

Ik hheb de belt van xxxl zo strak als hij kan als ik hem gebruik.
Merk toeg hoe strakker hij minder belastend voor de onderrug bij het squaten.
deads doe ik altijd zonder belt want mijn rug moet dan juist het werk doen

Als je hoofd 2x de normale grote is kan ie een gaatje losser.

Ik hheb de belt van xxxl zo strak als hij kan als ik hem gebruik.
Merk toeg hoe strakker hij minder belastend voor de onderrug bij het squaten.
deads doe ik altijd zonder belt want mijn rug moet dan juist het werk doen

Je core komt juist meer in actie met belt.

OT:ik heb hem zelf op de strakste kant maar moet dan wel behoorlijk trekken om hem dicht te krijgen maar losser zou ie geen nut hebben imo.

vanaf wanneer moet je eigenlijk zon belt aandoen?

Die van XXL is een bodybuilding riem, en geen powerlift riem.

Powerlift riem. Zorg dat je nog 1-2 gaatjes over hebt in normale pose. Maar als je inademt moet je buik strak tegen de riem drukken om zo de spanning in het lichaam te behouden. Trek de riem te sterk en no way dat jij fatsoenlijke druk in je lichaam kunt opbouwen om te gebruiken bij de explosieve opwaartse beweging.

Zoiets had ik ooit in een artikel van Dave Tate vernomen in ieder geval. En die gozer heeft betere kracht stats dan de betwetertjes hier.

Terug
Naar boven