XXL Nutrition

Hoe te squatten in een Smith-machine?

hmm ik doe nu al zo lang de standaard squat met bb,zal ik dan toch maar eens overstappen naar de front in de smith:)

ik ben ook veroordeeld tot de smith. maar heb er nooit geen problemen mee gehad.

hmm ik doe nu al zo lang de standaard squat met bb,zal ik dan toch maar eens overstappen naar de front in de smith:)

Nou ik denk dat de meeste mensen de standaard BB Squat niet voor niks uitvoeren. Het zal ongetwijfeld zeer goed voor hun werken. Ik vinde de reguliere squat wel een belangrijke oefening voor mijn kern en gewoon stabiliteit. Maar voor mijn quad ontwikkeling heb ik front squats nodig. Je kan het altijd proberen een paar weken. Wie weet groei je als kool en ben je blij dat je het geprobeerd hebt. Misschien werkt het niet dan heb je maar paar weken verspild.

Denk dat de frontsquat in de smith heel wat druk wegneemt van je lichaam.
En dus kan je je ook meer focussen en meer gewicht nemen op je quads.

Maw -> what Jamesss said :p

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik het hier bekijk staat de persoon nogal ver vooruit, en gaat deze maar tot de dijen evenwijdig et de grond lopen. Is dit de juiste/beste uitvoering? Of kan ik beter wat verder achteruit gaan en diepe door de knien?

het voordeel van losstaand squatten is dat je meer spieren aanspreekt, je stabilisatoren, dus eigenlijk de hele core

maar denk wel dat als er geen alternatief is je vooral moet opletten dat je met de voeten voor de stang staat, kont naar achter, rug hol

Nou ik denk dat de meeste mensen de standaard BB Squat niet voor niks uitvoeren. Het zal ongetwijfeld zeer goed voor hun werken. Ik vinde de reguliere squat wel een belangrijke oefening voor mijn kern en gewoon stabiliteit. Maar voor mijn quad ontwikkeling heb ik front squats nodig. Je kan het altijd proberen een paar weken. Wie weet groei je als kool en ben je blij dat je het geprobeerd hebt. Misschien werkt het niet dan heb je maar paar weken verspild.

Benen groeien op zich wel goed,maar dat kan evengoed van de lunges zijn.
Ik wil gewoon eens wat anders proberen.

Denk dat de frontsquat in de smith heel wat druk wegneemt van je lichaam.
En dus kan je je ook meer focussen en meer gewicht nemen op je quads.

Maw -> what Jamesss said :p

Ik heb het net even geprobeerd, maar ik ben nog niet geheel overtuigd (plus dat ik het een beetje lastig vond om de stang weg te draaien van de safeties met een beetje gewicht.) Volgende keer eerst de safeties op de goede hoogte zetten (toch handig als je iets te veel hooi op je vork neemt :o) en dan probeer ik het nog wel een keer.

PS:

As the Smith machine constrains the body to a single plane of motion, it does not develope the stabilization skills, or ability to force the bar into proper form, so lifting ability on it does not translate into freeweight lifting ability, whereas one can always lift on a Smith machine whatever one can freeweight. Weight that requires stabilization, generally freeweights, are thought to be more 'functional', in that they better mimic most physical tasks that the body would normally be asked to accomplish.

Due to the necessity of perfect placement under the bar for proper vertical arc, it is difficult to attain perfect form on the machine, which can result in the force loss, and also result in unusual strains on the body. For those who don't believe some exercises have a perfect vertical lifting line, but rather a slight arc (such as certain bench pressing methods), it is by design impossible to do it this way on the Smith machine.

For these reasons a regular barbell with a power cage may be used for the desired safety.
Smith machine: Information from Answers.com

Ik heb het net even geprobeerd, maar ik ben nog niet geheel overtuigd (plus dat ik het een beetje lastig vond om de stang weg te draaien van de safeties met een beetje gewicht.) Volgende keer eerst de safeties op de goede hoogte zetten (toch handig als je iets te veel hooi op je vork neemt :o) en dan probeer ik het nog wel een keer.

PS:

Smith machine: Information from Answers.com

tis een trucje ;)

Hoe dan ook, ik vind de front squat in smith makkelijker dan met losse stang.
Je moet je geen zorgen maken ivm het evenwicht etc... Plus derbij worden
volgens mij toch meer je quads aangesproken ermee.

Zoals ik het hier bekijk staat de persoon nogal ver vooruit, en gaat deze maar tot de dijen evenwijdig et de grond lopen. Is dit de juiste/beste uitvoering? Of kan ik beter wat verder achteruit gaan en diepe door de knien?

Ik kan hier ook alleen squatten met de smith machine en ik merk dat ik mijn voeten ook wat meer vooruit zet. Doe ik dat niet dan moet ik behoorlijk ver door mijn rug en komt er veel spanning op mijn onderrug te staan. Het zal wel te maken hebben met de geforceerde baan. En ik denk dat hoe groter je bent, hoe meer je naar voor moet staan om daarvoor te compenseren. Maar goed ik doe de oefening nog maar 3 maanden en hij voelt nog steeds niet helemaal goed aan.

Zijn er eigenlijk mensen die full squats doen in de smith? Ik kom amper dieper dan parallel, maar dat kan ook met korte hamstrings te maken hebben. (Verder wordt dat niet gewaardeerd, maar ik ben nu wel bereid om daarover in discussie te gaan.)

Als je bij een gym trained waar ze geen losse barbells hebben dan zou ik echt als een speer een andere gym zoeken als ik jou was, en squatten in een smith machine is k*t, ik snap sowieso heel het nut niet van dat ding, het is minder effectief dan gewoon los en je balans gaat er ook niet echt op vooruit, enige waar ik het voor gebruik is om te chinnen :D

Ja zit ook nog vast aan een abonnement tot februari volgend jaar. Bij een andere gym hier in het dorp hadden ze een aantal jaren geleden in ieder geval nog wel een squatkooi, maar het is een beetje duur om daar een extra abonnement te nemen. Verder is dit het enige issue en is het verder heel prettig trainen hier. Die andere gym was altijd veel drukker op de tijden dat ik ging. Een losse stang hebben ze wel, dus ik kan in ieder geval deadliften.

Er loopt hier trouwens wel een instructrice rond, die bekend is met bodybuilding en best wel wat inbreng heeft. Misschien een beetje gaan zeuren hoe vervelend het is dat je niet los kan squatten. Anderen zullen het waarschijnlijk niet doen. In wezen is het nooit druk bij de toestellen en hebben ze er een aantal dubbel. Verpats die gewoon zou ik zeggen en je hebt geld en ruimte voor een kooi of een rek.

Laatst bewerkt:
ik zou tot die tijd goodmornings doen in de smith.

Ziet er een 7% gradatie in de geleiderstangen van je Smith of is ie 100% vertical?

bij ons is die verticaal, dus moet je je voeten wat naar voren zetten.

Hou wel in de gaten dat hoe verder je je voeten naar voren plaatst, des te meer het accent op de ham/glute komt te liggen

Niet bedoeld als opschep post. Maar het is niet "tamelijk" effectief maar zeer effectief. Iedereen doet hier zo super ruig over los squatten maar hebben geen poten. Ik doe heerlijk mijn Smith Frontsquats en heb 78cm poten bij een lengte van 1,74. Op DBB is het blijkbaar ruig om te zeggen dat los squatten het beste is wat er is en Smith gay is... maar ik zeg altijd: You can't argue with results.
Dus doe gewoon lekker waar je van groeit. Bij mij is dat smith, misschien is dat bij jou ook.

Ja gast jij hebt jaren ervaring + AS (?) verleden/ heden, dat maakt nogal een verschil!

Ja gast jij hebt jaren ervaring + AS (?) verleden/ heden, dat maakt nogal een verschil!

Zo wat een bump zeg.. dat is lang geleden dat ik dat gepost heb. Maar even ter informatie.... ik zit nu bij een van de beste wedstrijd begeleiders qua bodybuilding in nederland... en rara... ja daar doen we oko alleen maar smith machine squats.

As of geen As.. jaren of geen jaren ervaring. Wat werkt dat werkt. Blijkbaar is dat voor mij en zeker 3 nederlands kampioenen en de huidige AC Amateur winnaar Smith squats en NIET los.

Terug
Naar boven